A L’Oréal bejelentette az első olyan teljes egészében újrahasznosított műanyagból készült kozmetikai flakon megvalósítását, amely a Carbios enzimes technológiájával készül. A vállalat célja, hogy 2025-ben gyártásba kerüljenek ezek a csomagolások. A Biotherm lesz a csoport első márkája, amely ilyen innovatív flakonban kerül a polcokra.
A PET műanyagok újrafeldolgozására szolgáló biotechnológiai megoldások fejlesztésének úttörője, a Carbios által kifejlesztett technológia megnyitja az utat az enzimatikus eljárással előállított 100%-ban újrahasznosított anyagokból készült új termékek gyártása előtt. Az új technológia előnye, hogy minden típusú PET műanyaggal (tiszta, színes, áttetsző és többrétegű) működik, és ezeket végtelenszer újrahasznosíthatóvá teszi.
Jacques Playe a L’Oréal csomagolási és fejlesztési igazgatója a következőket hangsúlyozta a fejlesztés kapcsán: „Már 2017 óta dolgozunk együtt a Carbios-szal, hogy kifejlesszük az első, PET palackot újrahasznosító, enzimatikus eljárással készült csomagolásunkat. amely a mechanikai újrahasznosítás alternatívája. Örömmel jelentjük be ezen csomagolások kísérleti fázisban történő megvalósítását, és boldogok vagyunk, hogy partnereinkkel együtt a jövő csomagolásának fejlesztésén dolgozhatunk. Ez egy olyan ígéretes újítás, amely bizonyítja elkötelezettségünket a fenntarthatóbb csomagolások iránt, és amely a több mint 15 éve elindított körforgási kezdeményezésünk része.”
Giulio Bergamaschi, a Biotherm márkaelnöke hozzátette: „A Biotherm egy úttörő márka a környezettudatos kozmetikumok világában, amely stratégiájának középpontjába helyezte a fenntartható csomagolást és a hulladékcsökkentést. Örömünkre szolgál, hogy mi lehetünk az első olyan szépségipari márka, amely megvalósíthatja a teljesen újrahasznosított, a Carbios technológiájának segítségével előállított műanyagból készült flakonok használatát.”
A L’Oréal a jövőért elnevezésű fenntarthatósági programjával a cégcsoport további lépéseket tett a vállalat átalakulása felé, és új, ambiciózus célokat tűzött ki maga elé 2030-ra, kifejezetten a csomagolás területén is:
- 2025-re a műanyag csomagolások 100%-a újratölthető, újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható lesz;
- 2030-ra a műanyag csomagolások 100%-a újrahasznosított anyagokból vagy bioalapú forrásokból származik majd, és többé nem használnak fosszilis eredetű szűz műanyagot;
- 2030-ra a formulákban használt összetevők 100%-a és minden biológiai forrásból származó alapanyag nyomon követhető lesz és fenntartható forrásokból fog származni.
A kitűzött célok eléréséért a kozmetikai cég számos stratégiai partnerrel dolgozik együtt, akik a legkorszerűbb technológiákat használják. A Carbios mellett a vállalat együttműködik a kozmetikai csomagolások terén világelső Albéa-val, akikkel 2019-ben kifejlesztették az első FSC tanúsítvánnyal ellátott papírt tartalmazó kozmetikai tubust, a Purecycle-lel, a szolvolízissel újrahasznosított polipropilén (PP) előállításához, illetve a LanzaTech-kel, és a Total-lal, akikkel a L’Oréal 2020 októberében a világon elsőként jelentette be az ipar által kibocsátott szén-dioxid újrahasznosításával készült polietilén (PE) kozmetikai csomagolást.
A L’Oréal-ról
A L’Oréal több mint 100 éve elkötelezett a szépség iránt. Egyedülálló nemzetközi portfoliójában 35 sokszínű és egymást kiegészítő márka szerepel. A Csoport 2020-ban 27,99 milliárd eurós forgalmat generált és 85 400 munkavállalót alkalmaz világszerte. A világvezető kozmetikai vállalataként a L’Oréal minden disztribúciós szektorban jelen van: közönségcikk piac, drogériák, gyógyszertárak, fodrászszalonok, repülőtéri üzletek, saját márkaboltok, illetve webshopok. Kutatás és fejlesztés, valamint egy 4 000 főből álló kutatócsapat alkotják a L’Oréal stratégiájának szívét, azon dolgozva, hogy a világ minden táján kielégítsék a szépség iránti igényeket. A L’Oréal ambiciózus fenntarthatósági fejlődési célokat tűz ki 2030-ig a Csoport teljes értékláncán keresztül, valamint ökoszisztémájának megerősítésére törekszik a befogadóbb és fenntarthatóbb társadalom érdekében. További információ: https://www.loreal.com/en/mediaroom/