Karrier vagy család? Van-e tökéletes időpont a gyermekvállalásra? Édesanya, feleség és sikeres cégvezető
Karrier vagy család? Van-e tökéletes időpont a gyermekvállalásra? Édesanya, feleség és sikeres cégvezető – hogyan tudunk helytállni minden fronton? A nők nemcsak munkavállalóként, de vállalkozóként is gyakran szembesülnek ezekkel a kérdésekkel. Pedig tudatos tervezéssel, felkészüléssel és kellő rugalmassággal akár új utakat is nyithatunk karrierünkben nőként, édesanyaként és vállalkozóként egyaránt. Minderről 2016. május 19-én, a FIVOSZ Nők konferenciáján esett szó, mely az Amway támogatásával került megrendezésre. Az eseményen többek között Gianni Annoni, a Trattoria Pomo D’oro tulajdonosa, Pirner Alma, a Dollhouse Stúdiók tulajdonosa, Laposa Zsófia borász és Szentkúti Gabriella, a Microsoft Magyarország vezérigazgatója adott hasznos tippeket a résztvevőknek.
A Fiatal Vállalkozók Szövetsége (FIVOSZ) és az Amway Hungária idén második alkalommal rendezte meg közös konferenciáját, melyen a női vállalkozói lét kihívásai kerültek terítékre. A téma nem is lehetne aktuálisabb: friss adatok szerint a hazai vállalkozók negyede kerül ki a 40 év alatti korosztályból és közülük is csak minden harmadik nő. Nagy adag elszántságra és kitartásra van tehát szükség ma Magyarországon akkor, ha egy fiatal nő saját vállalkozásba kezd. A konferencia sztárelőadói ezért hasznos tanácsokkal segítettek mindazoknak, akik önálló vállalkozást indítanának és azoknak is, akik még sikeresebbé tennék saját cégüket.
Édesanyaként is lehetünk sikeres vállalkozók
Míg hazánkban a fiatal korosztályt az önmegvalósítás, a nőket elsősorban a munkaerőpiacra való visszatérés motiválja arra, hogy önálló vállalkozásba kezdjenek – derült ki a konferencián az Amway önfoglalkoztatásról szóló, nemzetközi kutatásának adataiból. De hogyan tudunk szülés előtt és után, kisgyermekes édesanyaként megbirkózni saját cégünk vezetésével? Egyáltalán van-e alkalmas időpont a gyermekvállalásra, és ha igen, mikor jön el? Pirner Alma, a Dollhouse Stúdiók tulajdonosa szerint nem érdemes a tökéletes időpontra várni, ám a tervezés várandósan és kismamaként is kulcsfontosságú, ha saját céget viszünk.
A népszerű rúdtánc-stúdiók tulajdonosának gyermeke születésével nagy fordulatot vett az élete és új fejezet kezdődött a vállalkozásában is. Almát türelmesebbé, rugalmasabbá és empatikusabbá tette az anyaság, amit a vállalkozásban is hasznosítani tudott: új vendégkört épített ki és új szolgáltatásokat vezetett be, a kevesebb idő miatt pedig megtanulta delegálni a feladatokat.
Minden sikeres nő mögött egy férfi áll
Sokszor hallottuk már: a sikeres férfiak mögött mindig ott áll egy nő, és ez bizony fordítva is igaz. Szentkúti Gabriella, a Microsoft Magyarország első embere izgalmas előadásában nyújtott támpontokat a női karrierépítéshez, hiszen háromgyerekes édesanyaként pontosan tudja, mennyire nehéz a munka és a magánélet között megteremteni a kényes egyensúlyt. A sikerhez elengedhetetlen a támogató férj, a partner, aki segítséget, támaszt jelent minden nehéz helyzetben. De a hazai Microsoft vezérigazgatója szerint nemcsak támogatóként, vezetői döntésekben is nagy szükség van a férfiakra. Ők azok, akik a rájuk jellemző áttekintő, távlati gondolkodásukkal egyensúlyban tudják tartani a nők sokszor túlbonyolító attitűdjét.
A konferencia előadói mind egyetértettek abban, hogy ma már egyre inkább elmosódnak a határok a férfi és a női szakmák között és abban is, hogy igenis szükség van női vezetőkre. Szentkúti Gabriella szerint nem versenyképesek azok a vállalatok, ahol nincsenek nők a vezetésben, amit jól mutat az is, hogy a válságban is jobban teljesítettek azok a cégek, ahol vezetői pozíciókban nők is voltak. De hogyan segít bennünket női mivoltunk, nőiességünk vezetőként, cégtulajdonosként? Laposa Zsófia, a Laposa Borbirtok borásza és tulajdonosa kiemelte: a nőkre jellemző aprólékosság, részletekbe menő igényesség, a női intuíció és emberismeret mind-mind olyan tulajdonságok, melyek sokat segíthetnek a karrierépítésben.
A konferencia résztvevői voltak:
- Bacher János, a GfK Hungária Piackutató Intézet ügyfélkapcsolati igazgatója,
- Lukács Zsuzsanna, a Nemzetgazdasági Minisztérium szakmai főtanácsadója,
- Pirner Alma, a Dollhouse Stúdiók tulajdonosa,
- Gianni Annoni, a Trattoria Pomo D’oro tulajdonosa,
- András Tünde, a Vitéz Kürtös Kalács tulajdonosa
- Laposa Zsófia, a Laposa Borbirtok borásza, tulajdonosa
- Oszlánczi Réka, a Creppy Palacsintaház Franchise tulajdonosa
- Rétfalvi-Kurucz Alexandra, a Design Stúdió Kft. tulajdonosa
- Szentkúti Gabriella, a Microsoft Magyarország vezérigazgatója
- Párkányi Orsi, a Women as Entrepreneurs elnöke
Az Amway-ről
A családi tulajdonú Amway™ a világ egyik vezető fogyasztási cikkeket gyártó és forgalmazó vállalata, kínálatában több mint 400 csúcsminőségű szépségápolási, wellness és háztartási termék található, melyek kizárólag független termékforgalmazókon keresztül érhetők el a fogyasztók számára. Az 1959-ben az egyesült államokbeli Adában alapított vállalat több mint 100 országban és területen működik, 2014-es éves árbevétele elérte a 10,8 milliárd dollárt. Az Amway legnépszerűbb márkái a NUTRILITE™ vitaminok, ásványi anyagok és étrend-kiegészítők, az Artistry™ bőrápolók és színes kozmetikumok, valamint az eSpring™ víztisztító rendszerek