Ha az ember meghirdeti eladásra a házát vagy lakását, szeretné a legtöbb pénzt kapni érte. Ez logikus, ám a várt érdeklődés sokszor elmarad, ilyenkor pedig az eladó kétségbeesésében az ár csökkentése mellett dönt. Ezzel olykor milliókat veszít, pedig könnyen lehet, hogy csak a hirdetéssel volt probléma. De milyen egy profi ingatlanhirdetés?
Rakjunk rendet, dekoráljunk
Találkoztál már olyan hirdetéssel, ahol a képeken rendetlenség, kosz köszönt vissza? Sajnos sok ilyen akad, az eladók pedig nem is sejtik, mennyi pénztől esnek el nemtörődömségük miatt. Gondolj csak bele, a kocsidat is úgy próbálod meg eladni, hogy előtte kitakarítod, ugyanez a feladat a lakásoddal, házaddal. Ez ráadásul csak az első mozzanat, hiszen ha rend van, akkor érdemes tovább gondolkozni, mivel lenne feljavítható egy hirdetés minősége. Természetesen az fontos, hogy ne akarjunk csalni a fotókkal, élőben, a megtekintés során ugyanis hamar borul majd a bili, ám mutathatjuk a képeken át az ingatlan szebbik arcát. Nem ritka, hogy valaki lakberendező segítségét kéri, aki egy fél nap alatt csodát képes varázsolni egy ház enteriőrjében. Nem kell ehhez nagy beruházásban gondolkozni, a díszítéshez használt tárgyakat sokszor a lakberendező biztosítja, kvázi kikölcsönzi a fotózás idejére. Ha mégis megvennénk a dekorációs elemeket, az Alza kínálatában erre jó lehetőség lesz.
Fontos a fotó, nem is kicsit
Igen, a fotózás, nem véletlenül említettük eddig is. Fontos. Nagyon. Ha jót akarsz, felkérsz egy profi fotóst, aki a megfelelő fényviszonyok mellett, a megfelelő szögből készíti el a hirdetéshez felhasznált képeket. Persze, egy okostelefonnal te is megteheted mindezt, ám a képek soha nem lesznek olyan színvonalúak. Egy profi ingatlanfotós pár tízezer forintért elvégzi a munkát, amely persze extra kiadás, de felfogható inkább befektetésnek: biztos, hogy egy szépen fotózott ingatlanra több érdeklődő jelentkezik, így kevesebbet kell engedni az eladási árból, azaz néhány tízezres befektetésével százezreket, milliókat nyerhet az ember.
Adj a minőségi szövegre
Ha jó az íráskészséged, nincs gond, képes leszel megírni a hirdetési szöveget, ez nem kérdés. Ha viszont nem vagy a szavak embere, érdemesebb erre profi szövegírót fogadni. A szövegíró ebből él, a szavak mestere, így pontosan tudja, hogyan lehet egy megfelelő hirdetésszöveget összeállítani. Kiemeli benne a fontos dolgokat, megemlíti, de nem hangsúlyozza a hibákat, azaz egy reális, mégis pozitív képet fest az ingatlanról. A szövegíró megbízása nem nagy költség, a befektetés így biztos, hogy ebben az esetben is busásan megtérül.