A múlt évben 6,3 százalékkal, 13,8 milliárd forintra növelte díjbevételét a Signal Biztosító, miközben a piac 6,5 százalékkal zsugorodott – mondta Kálózdi Tamás, elnök-vezérigazgató kedden sajtótájékoztatón Budapesten.
Jelentősen növekedett a baleset-, a lakás-, és a kkv biztosításokból származó bevétel. A növekedésben szerepe volt a saját, 350 fős értékesítési hálózatnak, és a Signállal szerződött száz takarékszövetkezetnek – tette hozzá az elnök-vezérigazgató.
A díjbevétel 65 százalékát adták az életbiztosítások.
A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás nem stratégiai terméke a biztosítónak, a piaci részesedése nem érte el múlt év végén a 2 százalékot, elsősorban a vidéki autósokat tartja célcsoportnak. A casco biztosítás nagyon alacsony szintről indult tavaly év elején, az elért 70 százalékos részesedést folyamatosan tartani akarják.
Kálózdi Tamás elmondta, hogy az utóbbi néhány évben a 100 autóra jutó évi 6-7 baleset 3-4-re csökkent. A verseny, és a csökkenő kárkifizetés magával hozta a díjak csökkenését. Ma egy Suzukira már 10 ezer forintért lehet teljes szolgáltatású cascot kötni negyedévenként.
A balesetbiztosítás nőtt a legmagasabb arányban tavaly. A 172 százalékos emelkedés után félmilliárd forint lett a díjbevétel ebből. A 10 százalékos bővülésű lakásbiztosításból 1,6 milliárd forint, míg a kkv-szektorból – 5,5 százalékos növekedés után – 1 milliárd forint volt a cég díjbevétele a múlt évben.(MTI)