Összefogtak a piac vezető szereplői és a Kantar Hungary. Az együttműködés révén mostantól havi frissítésű, összesített influencer médiaköltési adatok állnak majd a megbízók és a médiatervezők rendelkezésére. A közös adatszolgáltatás fő célja a szektorral kapcsolatos edukáció és az influencer piac transzparenciájának növelése.
A magyar influencer piac szereplői egy korábban nehezen átlátható piaci szegmensben kívánnak új időszámítást kezdeni. Mostantól összesített influencer médiaköltési adatok jelennek majd meg a reklámpiac szereplői számára a többi hirdetési formához hasonló szerkezetben, azokkal összhangban. A tervek szerint meghatározott szektorokra bontott adatok is árnyalják majd az aggregált értékek alapján kialakuló képet.
Az együttműködésben jelenleg a Follow Me Agency, a NuHeadz Talent Management, a Special Effects Media és a Star Network vesznek részt. Ehhez a körhöz csatlakozott a Kantar Hungary, aki a saját tapasztalatai és szakmai standardjai alapján dolgozza fel az influencer médiaköltésekkel kapcsolatos információkat. A kommunikációs szakma a riport összesített eredményével a hazai reklámpiaci költéseket egyesítő Adex adatokban is találkozhat majd. Az influencer médiaköltések alapja a piaci szereplők önbevallása lesz.
Az influencer ügynökségi szakma összefogása azt is jelzi, hogy mára a valódi véleményvezérek megnyilvánulásai mögött komoly, professzionális szakmai háttér áll, olyan cégek, akikre bizalommal tekinthetnek a megbízók és a tartalomszolgáltatók is. Az együttműködést annak kezdeményezői a piaci evolúció természetes részének tartják, amely során a közös tanulási folyamat minden piaci szereplő számára tanulságokat hordoz majd.