A vendéglátósok szerint elégedettebbek a vendégek, ha projektoron nézhetik a sportközvetítéseket

Egy friss hazai kutatásából kiderült, milyen előnyei származhatnak a vendéglátóipar szereplőinek, ha olyan nagy nemzetközi sportesemények, mint a riói játékok vagy a világ- és Európa-bajnokságok közvetítéséhez projektort használnak. A vendéglátóhelyek üzemeltetőinek körében idén nyáron végzett felmérés a sportrendezvények nyilvános sugárzásával kapcsolatos szokásokról számol be.

 

A Kutatópont és az Epson közös tanulmánya során hazai sörözőket, kocsmákat, kerthelyiségeket, borozókat és borbárokat, kávézókat, bisztrókat, valamint vendéglőket kérdeztek. A kutatás rávilágított, hogy a válaszadók 69 százaléka televíziót, 24 százaléka projektort, 7 százaléka pedig LED falat használ sportesemények sugárzására. A projektort használó megkérdezettek többsége (73%) szerint a vetítők hozzájárulnak, hogy a közösségi oldalakon a vendéglátóhelyek jobb értékeléseket, magasabb pontszámokat kapjanak a vendégektől. Majdnem ugyanekkora azok aránya (70%), akik egyetértenek, hogy a projektor használata növeli a hely színvonalát.

 

Egy párhuzamosan végzett, a fogyasztói sportközvetítés-nézési szokásokat vizsgáló felmérésből az is kiderült, hogy a megkérdezettek 63 százaléka projektorra ruházna be, ha vendéglátóhelyet üzemeltetne.

 

A vendéglátó egységek a jelentősebb nemzetközi labdarúgó tornák és sportversenyek idején nagyszámú vendéget szolgálnak ki, a megkérdezettek 59 százaléka pedig több mint 50 főt is vendégül tud látni egyszerre. Az üzemeltetők 39 százaléka úgy tapasztalta, a vendégek több mint három órát töltenek a vendéglátóhelyeken egy-egy kiemelt sportesemény közvetítésekor, ami jól illusztrálja az eszközök fontosságát a vendégkör odacsábításában és megtartásában. A vendéglátók 93 százaléka jelezte, hogy sportközvetítésekkor a vendégek legalább egy órát eltöltenek az üzletben.

 

A sportrendezvényeket projektoron közvetítő vendéglátó egységek üzemeltetői szerint egy vetítő beszerzésénél a képminőség (43%) és az olyan tulajdonságok, mint az egyszerű kalibráció vagy a hordozhatóság (34%) fontosabb tényezők az árnál (13%). A felmérés egyúttal rámutatott, hogy a dinamikus és élénk színek és a vetített kép nappali fényviszonyok mellett történő láthatósága nem csak a kültéri asztalokkal rendelkező vendéglátóhelyeknek (17%), fontos, hanem azoknak is, amelyek sem kerthelyiséget sem teraszt nem működtetnek, hiszen számos esetben a labdarúgó mérkőzéseket és sportversenyeket napnyugta előtt rendezik.

 

Tőrös Gáspár, az Epson Magyarország projektorokért és üzleti megoldásokért felelős vezetője a kutatással kapcsolatban elmondta: „Felismertük, hogy a jelentős sportesemények idején a vendéglátóhelyek szeretnének megfelelni a vendégek igényeinek a közvetítések minőségi megjelenítése terén is. Ezért ügyfelei számára az Epson felhasználóbarát projektorok széles választékát kínálja 3LCD technológiájával, amely az egyaránt magas fehér- és színesfény kibocsátásnak (CLO) köszönhetően kimagasló minőségű képet és élénk színeket garantál nappali fényviszonyok esetén is. Az idei nyár a nemzetközi sportesemények jegyében telt, és az Epson piacvezető megoldásai továbbra is a vendéglátóhelyek versenyképességét támogatják a már meglévő vendégek megtartásával és újabbak megnyerésével.”

 

Az Epson csoportról

Az Epson a világ egyik vezető vállalata a technológia terén, amelynek elkötelezett célja, hogy eredeti, hatékony, kompakt és nagy pontosságú technológiáival összekapcsolja az embereket, a tárgyakat és az információkat. A tintasugaras nyomtatóktól és a digitális nyomtatórendszerektől kezdődő és a 3LCD kivetítőkön, okos szemüvegeken és érzékelőrendszereken át az ipari robotokig terjedő termékkörével a vállalat az innovációra és arra összpontosít, hogy a tintasugaras nyomtatás, a vizuális kommunikáció, a viselhető eszközök és a robotika területén biztosított megoldásai túlteljesítsék az ügyfelek elvárásait.

 

A japán székhelyű Seiko Epson Corporation vezette Epson csoport 90 vállalata világszerte több mint 67 000 munkavállalót foglalkoztat. A vállalatcsoport elkötelezett híve a helyi közösségek folyamatos támogatásának, és folyamatos erőfeszítéseket tesz a környezetre gyakorolt hatás csökkentése érdekében.

www.global.epson.com

 

Az Epson Europe vállalatról

Az amszterdami székhelyű Epson Europe B.V. a csoport európai, közel-keleti, oroszországi és afrikai tevékenységekért felelős regionális központja. Az 1700 főt foglalkoztató Epson Europe értékesítése a 2015-ös pénzügyi évben 1577 millió eurót tett ki. http://www.epson.hu

 

Environmental Vision 2050  

http://eco.epson.com/

http://eco.epson.com/

Scroll To Top