Visszaesett az autóeladások növekedésének üteme Kínában

Jelentős visszaesést mértek a kínai autópiacon 2014 februárjában, a holdújévi ünnepek hónapjában a januári rekordeladásokhoz képest, a csökkenés a hazai gyártású autókat érintette leginkább – derült ki a kínai autógyártók szövetségének adataiból.

Februárban 1,6 millió autó kelt el, ami az egy hónappal korábbi 2,16 milliós eladáshoz viszonyítva 26 százalékos zuhanás.
A kínai márkákból, amelyek az összeladások 38,4 százalékát tették ki, megközelítően 504 ezret adtak el februárban, 29 százalékkal kevesebbet, mint az előző hónapban.
A kínai autóipar éves bázison mindazonáltal az idén is viszonylag erős teljesítményt mutat, az értékesítések 17,8 százalékkal bővültek februárban, a termelés pedig 21,5 százalékos emelkedést mutatott.
A Toyota 43 százalékos, a Honda 27,6 százalékos éves növekedésről számolt be februárban, míg a General Motors 20 százalékos növekedést jelentett. A Ford több mint 73 ezres eladással 67 százalékos növekményt ért el.
Kína a világ legnagyobb autópiaca és autógyártója. 2013 óta mind az eladásokat, mind a termelést tekintve 20 milliónál többet teljesít. 2013-ban 13,9 százalékkal nőttek a járműeladások az egy évvel korábbihoz képest.
A közbiztonsági minisztérium friss közleményében azt jelentette, hogy az év első két hónapjában 3,2 millió új autó került a kínai utakra, ezeknek 95 százaléka volt személygépkocsi.
A tárca statisztikáiból kiderült, hogy az ország összes – 253 millió – forgalomba helyezett járművéből február végén 141 millió volt személyautó. Kilenc tartományi régióban, köztük Kuangtungban, Santungban és Szecsuanban 10 millió felett van a számuk.
A minisztérium nyilvántartása szerint az országban 283 millió ember rendelkezik vezetői engedéllyel, közülük 223 millió személyautós jogosítvány.(MTI)

Scroll To Top