Márciusban a járvány előtti szintre tért vissza a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban

A várt, mérsékelt javulás helyett jelentős emelkedéssel a járvány előtti szintre tért vissza márciusban a Conference Board fogyasztói hangulatindexe az Egyesült Államokban.

A fogyasztói hangulatindex 19,3 ponttal 109,7 pontra, egy éve a legmagasabbra emelkedett márciusban a februári 90,4 pontról, a várt 96,9 pont helyett.
Egy évvel ezelőtt, 2020 márciusában 118,8 ponton állt a fogyasztói hangulatindex, majd áprilisban a járványvédelmi korlátozások miatt  85,7 pontra esett vissza. Az index szeptemberben és októberben ért el ismét 100 pont feletti értéket, majd a második korlátozási körben ismét a 80-90 pontos tartományba tért vissza.
Az aktuális helyzet megítélésének indexe 89,6 pontról 110,0 pontra emelkedett, a következő hónapokra vonatkozó kilátások megítélése pedig a februári 90,9 pontról márciusban 109,6 pontra.
Lynn Franco, a Conference Board makrogazdasági mutatószámokért felelős igazgatója azt mondta, „A fogyasztói megítélés jelentős mértékben javult mind aktuális helyzetükre, mind kilátásaikra, ami a gazdasági aktivitás erősödését jelzi a következő hónapokra. A javuló hangulatindex a lakásvásárlási és a tartós fogyasztási cikkek, például az autóbeszerzési terveket is erősítette. Az infláció alakulásával szemben azonban erősödtek az aggodalmak, főként az üzemanyagárak emelkedését illetően, ami visszafoghatná a költekezési hajlandóságot a következő hónapokban” – mondta.
https://conference-board.org/data/consumerconfidence.cfm
(MTI)

Scroll To Top