Az applikációban és az online felületen 2020 során összesen 180 ezer házhozszállítási igényt generáló Jófogás stratégiai partnerei, a GKI Digital, a Foxpost és a GLS Hungary bevonásával vizsgálja meg házhozszállítással kapcsolatos vásárlói igényeket. Avagy nagyon sokan örülnének aznapi szállításnak, azonban fizetni már nem szeretnének érte.
„Házhozszállítás tekintetében szárítógépet, digitális fényképezőgépet és klímaberendezést találhatunk a legmagasabb átlagárú, 2020-as adásvételek között, míg a legtöbb kiszállítást a vásárlók kerti kisgépek, barkács/szerszám és házimozi/erősítő/hangfal kategóriákban igényelték. A legdrágább, Háztól Házig szolgáltatással tavaly eladott termék pedig egy csaknem félmillió forintos elektromos kerékpár volt, de ezzel szinte megegyező összegben okoseszközöket és szintetizátorokat is szállítottak partnereink” – mondta Palocsay Géza, a Jófogást üzemeltető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.
A GKI Digital eközben azt vizsgálta meg, hogy a cégek miként tudnak megfelelni a növekvő házhozszállítási igényeknek. Madar Norbert vezető tanácsadó meglátása szerint az ún. dropshipping megoldás épp emiatt lehet egyre népszerűbb Magyarországon is. Ebben az esetben ugyanis az eladó egy harmadik féltől vásárolja meg a rendelt terméket, majd azt közvetlenül a vásárlóhoz szállíttatja. Vagyis a dropshipping üzleti modell megvalósításához nincsen szükség raktárkapacitás és árukészlet fenntartására, illetve járműflotta folyamatos menedzselésére, ami a beruházással és az üzemeltetéssel járó költségek csökkentését eredményezi. Cserébe viszont gyors belépést enged az ugrásszerűen növekvő e-kereskedelem színterére, és nagyobb választékot jelent az online vásárlóknak.
A csomagautomatákat üzemeltető Foxpost saját kutatásai szerint nagy igény mutatkozik az aznapi teljesítésű szállítási szolgáltatásra (az online vásárlás áhított Szent Gráljára), azonban a válaszok szerint a vásárlók az azzal járó többletköltséget már nem szívesen fizetnék meg. Ez pedig komoly ellentmondás, mivel egy ilyen szolgáltatás komoly beruházást és erőforrásokat igényel. Bengyel Ádám alapító-vezérigazgató emellett úgy látja, hogy a megnövekedett számú online tranzakciók megteremtették az eddigieknél is egyszerűbb, gyorsított csomagvisszaküldéssel kapcsolatos igényeket. Vagyis az ilyen jellegű, részben vagy teljesen automatizált fejlesztések terjedésére mindenképpen számítani lehet a közeljövőben.
A GLS Hungary mindeközben az egyre környezettudatosabb vásárlói preferenciákra hívja fel a figyelmet, különösen a koronavírus miatt jelentősen megnövekedett megrendelésszámok és járműflották tükrében. Ebben a különleges helyzetben a logisztikai szereplőknek is kötelességük az ökológiai lábnyom csökkentése, amiben a napkollektorokkal ellátott depójuknál tölthető elektromosjármű-flotta ugyanúgy komoly szerepet játszik, mint például a csomagszállító vállalat által üzemeltetett elektromos teherkerékpárok, amik elsősorban a nagyvárosi rendelések rugalmas teljesítésére alkalmasak.
Az Adevintáról
Az Adevinta-csoport 11 országban 4700 alkalmazottat foglalkoztató nemzetközi cégcsoport. A vállalat az eBay Classifieds Group felvásárlásával 2021-ben a világ legnagyobb apróhirdetési oldalait tömörítő szereplőjévé válik.
Hazai vállalata, az Adevinta Classified Media Hungary Kft., jelenleg két piacvezető márkával, a Jófogás és a Használtautó.hu brandekkel van jelen a hazai e-kereskedelmi piacon. A Használtautó.hu 2010-ben egy online autós magazin indításával, az Autónavigátor.hu-val, majd 2019-ben annak nyomtatott verziójával, az Autónavigátor.hu Magazinnal bővítette portfólióját.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. 2018-ban a legszerethetőbb munkahely volt az Y generáció számára, 2019-ben a Példakép Munkahely címet nyerte el. 2020-ban pedig a közösségösszetartó programja kapott előkelő díjakat rangos hazai HR megmérettetéseken.