Facebook – Mit várhatunk a jövőben a részvénytől?
A vártnak megfelelően 2014 utolsó negyedévében története legerősebb negyedévét produkálta a Facebook az árbevétel területén, 3,77 milliárd dollárt sikerült elérni, főként a hirdetési bevételeknek köszönhetően. Ez éves alapon 46 százalékos növekedést jelent, ami ugyan közel 2 éve a legalacsonyabbnak számít, de így is egyre jobban áll a cég a mobilos hirdetések területén, már 69 százaléka származik innen az árbevételnek.
Saját grafikon, forrás: Facebook
A felhasználók számának növekedési üteme továbbra is magasnak számít, a havi aktív felhasználók tábora éves alapon 13,4 százalékkal bővült. Bár a trend az, hogy a növekedési ütem egyre inkább lassul a magas bázis (1,39 milliárd fő) miatt, az utóbbi egy-másfél évben sikerült beállni egy 13-16 százalék közötti éves bővülési ütemre. Mivel a trend vélhetően folytatódik, a cég számára az lehet a fontos, hogy ezen belül tovább növelje a mobilos felhasználók arányát. Egyelőre jó úton jár a cég.
Annak idején 15 évvel ezelőtt a dot-com buborék kidurranásakor nem gondolta volna senki, hogy a Nasdaq újból eléri, az 5000-es szintet most azonban ismét ehhez a szinthez közelít az amerikai 100 legnagyobb technológiai részvényeket tartalmazó index. Ebben a Facebook a 3. legnagyobb a piaci kapitalizációját tekintve.
forrás: Stooq.com
Ki ne tudná Magyarországon mi is az a Facebook? Mindenki, aki mobiltelefonnal a kezében járkál az utcákon, áll a piros lámpánál vagy csak a munkahelyén az asztala alá kacsintgat, nagy valószínűséggel ezt böngészi.
A világ egyik legnagyobb szociális hálózata, amit mára mar mindenki ismer es rengetegen használnak is. Mark Zuckerberg 2004-ben alapított cége berobbant az ismeretségi hálózatok világába es mára mar olyan szintre nőtte ki magát, hogy a teljes internet-populáció több mint 40 százalékát bekebelezte, 1,4 milliárd regisztrált felhasználóval.
Mark Zuckerberg 2009-ben úgy döntött tőzsdére viszi a céget(IPO), a Skype es a Twitter mintájára, ami 2012 májusában meg is történt.
A nagy felhajtás ellenére azonban nem hozta a várt sikert a Facebook részvénye. A 38 dolláros kibocsátási ár bevezetés után, megjárta a 18 dolláros szintet is, azonban mára már kicsivel több, mint a duplájára nőtt a vállalat értéke. A cég a 2013-as év közepe óta mondható profitábilisnak. Zuckerbergnek sikerült a céget felemelni a veszteségből. A nyereség, amit a 2013. júliusban kiadott jelentése szerint az egy évvel ezelőttihez képest 53 százalékkal, azaz 1,8 milliárd dollárral növelt, többek között a mobilos hirdetések beindulásának köszönhető.
Fontos lehet a mobilos bevételeken való minél nagyobb hangsúly, mivel ezen a piacon még komoly lehetőségei vannak a cégnek.
Ezt követően a részvény egy intenzíven emelkedő trendben tartott a csúcsa felé, amit a 2014. december 22-én elért 81,45 dolláros szint jelenti.
Amennyiben a továbbiakban is érdeklődik, regisztráljon és elemzőink felveszik önnel a kapcsolatot!
A tájékoztatás nem teljes körű. A megfelelő befektetési döntés meghozatala érdekében kérjük, hogy konzultáljon szakértővel, tanulmányozza a kapcsolatos jogszabályi előírásokat, adóhatósági állásfoglalásokat. A közölt elemzések, tanulmányok, piaci kommentek és véleménynyilvánítások kizárólag tájékoztatások és nem minősülnek adótanácsadásnak, befektetési tanácsadásnak, befektetésre való ösztönzésnek, ajánlattételi felhívásnak. Az oldalon és hírlevelekben szereplő hírek, adatok és információk a Solar Capital Zrt. és a StockPortal.hu által megbízhatónak vélt forrásokból származnak, mindazonáltal a fentiekben foglaltakért az Solar Capital Markets Zrt. és a StockPortal.hu nem vállal felelősséget.