Júniusban a kínai piacon jelentkező egyszeri hatásnak köszönhetően növelte globális eladásait a Volkswagen konszern, az év első hat hónapjában azonban az egy évvel korábbinál kevesebb autót értékesített.
A cég honlapján közzétett kimutatás szerint júniusban a Volkswagen konszern 974 ezer járművet értékesített világszerte, 1,6 százalékkal többet mint egy évvel korábban.
A globális eladások növekedése egyszeri kínai piaci hatásra vezethető vissza, ami több mint kompenzálta az európai piacokon bekövetkezett csökkenést. Kínában július elsején lép életbe a szigorított C6 emissziós norma, ami az autóvásárlások előre hozásához vezetett. Ehhez hasonlóan, a WLTP emissziós mérési norma küszöbön álló bevezetése is megemelte az európai értékesítések egy évvel ezelőtti bázisadatát, amihez képest az idei eladások csökkentek.
Kínában a Volkswagen eladásai 15,0 százalékkal 354,8 ezerre emelkedtek júniusban az előző évihez képest. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben 381,4 ezer járművet adott el a Volkswagen, 11,3 százalékkal többet mint tavaly.
Észak-Amerikában 0,5 százalékkal csökkentek a Volkswagen júniusi eladásai 80,7 ezerre, Dél-Amerikában pedig 0,1 százalékkal csökkentek 48,6 ezerre.
A Volkswagen konszern globális eladásai januártól júniusig 2,8 százalékkal 5,365 millióra csökkentek. A júniusban legjobban teljesítő kínai piacon is csökkentek az eladások az év első hat hónapjában, 3,9 százalékkal 1,916 millióra. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben 4,9 százalékkal kevesebb autót értékesített az év első felében a Volkswagen, 2,057 milliót.
Az év első felében az európai eladások 0,9 százalékkal csökkentek, ezen belül a nyugat-európai eladások 0,8 százalékkal, a kelet-európai eladások pedig 1,3 százalékkal estek vissza. A nyugat-európai eladásokon belül a németországi értékesítések 0,7 százalékkal emelkedtek, a kelet-európai eladásokon belül pedig az oroszországi értékesítések 4,1 százalékkal mentek fel.
Észak-Amerikában 1,0 százalékkal csökkentek a Volkswagen eladásai az év első felében, az Egyesült Államokban viszont 2,1 százalékkal nőttek.
Dél-Amerikában 0,9 százalékkal több autót értékesített januártól-júniusig a Volkswagen, elsősorban a brazíliai piacnak köszönhetően, ahol 22,8 százalékkal emelkedtek az eladások.
https://www.volkswagenag.com/de/news/2019/07/VW_Group_deliveries_June_19.html
(MTI)