IPO sztori – WizzAir: Rövid időn belül Londonban tőzsdére lép a magyar légitársaság

WizzAir IPO. Rövid időn belől Londonban tőzsdére lép a magyar légitársaság. Az IPO-król, vagyis az elsődleges részvénykibocsátásokról azt kell tudni, hogy a vállalat célja a tőzsdei forrásbevonás, a kedvezőbb finanszírozás és a terjeszkedés érdekében. A Solar Capital Markets folyamatosan keresi azokat a befektetési formákat, amikben maga is potenciált lát. Véleményünk szerint az egyik jövőbeni durranás a WizzAir lehet.

WIZZ_logoA piacnak igencsak jól sikerülhetett az új esztendői banzáj, mivel azóta nem igazán képes magára találni. Az új esztendőben az indexek hektikusan mozogtak, nem véletlenül, ugye az orosz-ukrán konfliktus újra és újra kiújul (most épp megoldottnak látszik), a görögök körül továbbra is megy a huzavona, az olaj esetén pedig nehéz eldönteni, hogy egy trendforduló, vagy csak egy kisebb korrekció előtt állunk. Mindenesetre az új évben a bikák és a medvék napi harcot vívnak, most éppen minden megoldódni látszik, de ez napok alatt is fordulhat. A hektikusan mozgó piac óvatosságra inti a befektetőket, de mégis miben látnak lehetőséget a Solar Capital elemzői?

WizzAir IPO. Rövid időn belül Londonban tőzsdére lép a magyar légitársaság. Az IPO-król, vagyis az elsődleges részvénykibocsátásokról azt kell tudni, hogy a vállalat célja a tőzsdei forrásbevonás, a kedvezőbb finanszírozás és a terjeszkedés érdekében. A Solar Capital Markets folyamatosan keresi azokat a befektetési formákat, amikben maga is potenciált lát. Véleményünk szerint az egyik jövőbeni durranás a WizzAir lehet.

Ha az elmúlt időszak tendenciáit nézzük, megfigyelhető, hogy a kibocsátásnál, szinte mindig alul árazzák a részvényeket. Gondoljunk csak a nem is olyan rég kibocsátott AliBABA-ra. Tele volt vele a média, az is megismerte a vállalatot, aki eddig soha sem hallott róla. Ugye mivel a kibocsátásnál alul vannak, értékelve a részvények háromszor-négyszer többen keresik a részvényeket, mint amennyi rendelkezésre áll. Na és mi történik egy részvényárfolyammal, ha négyszer nagyobb a kereslet, mint a kínálat?

 

MIÉRT?

Fontos tisztázni, hogy a WizzAir nem azért megy tőzsdére, mert anyagilag meg lenne szorulva, hanem, mert bővülni, terjeszkedni szeretne.

 

MIÉRT MOST?

Az időzítés egyáltalán nem véletlen. Nem titok, hogy egy ideje, már hallani lehet híreket arról, hogy tőzsdére lép a WizzAir. Nagyon egyszerű dolog áll a háttérben. A befektetők az alacsony olajár miatt igencsak szeretik a légitársaságokat. A képlet nagyon egyszerű: az alacsony olajár, alacsony kerozin árakat eredményez, ami nagyobb nyereséget jelent a légitársaságoknak. Míg az olaj ára egy év alatt a felére csökkent, addig a repülőjegy árak többnyire változatlanok maradtak.

Emellett fontos megemlíteni, hogy a WizzAir eddig is jó gazdasági mutatókkal rendelkezett: bevételei 20%-al emelkedtek, emellett utasforgalma 18%-al növekedett, annak ellenére, hogy Európában nagy a konkurencia a légitársaságok területén.

 

Még egy ok, ami a WizzAir mellett szól:                        

Magyarország Európában elsőként eltörölte az utasszállító repülőgépekre vonatkozó eddig kötelezően előírt légi ellenőrzési pontok érintését. Ezzel a lépéssel Magyarország fölött közlekedő gépek már szabadon, korlátozás nélkül használhatják a légteret, ezzel nem kevés időd és kerozint megtakarítva. Szakértők szerint ezzel a lépéssel a légitársaságok a magyar légtérben három millió dollárt spórolhatnak évente. Már elkezdődtek az egyeztető tárgyalások az osztrák, horvát, és szlovén légi navigációs szolgáltatók részéről, hogy létrehozzanak és kidolgozzanak, egy hasonló rendszert, mivel az Európai Bizottság a közelmúltban elfogadta azt a törvényt, aminek értelmében minden tagállamnak 2022-ig Magyarországhoz hasonlóan el kel törölnie az eddig kötelezően előírt ellenőrzési pontokat.

WIZZ_repuloforrás: wizzar.com

A legnagyobb hírügynökségek már most az első oldalon hozzák le a WizzAir tőzsdére lépést. A vállalat közölte, hogy az első negyedévben szeretné lezavarni a tőzsdei bevezetést, de egyelőre nem közölt részleteket a volument illetően. A Reuters értesülései szerint 10,15-12,00 font között lehet a kibocsátási ár. Eredetileg 150 millió eurós tőkebevonásról volt szó, most már a duplájáról beszélnek, vagyis 300 millió eurós részvénykibocsátásról – írja a Reuters hírügynökség.

 

 
Források: wizzair.com, traveldailynews.com, marketwatch.com, ft.com, saxowebtrader.com, reuters.com
A tájékoztatás nem teljes körű. A megfelelő befektetési döntés meghozatala érdekében kérjük, hogy konzultáljon szakértővel, tanulmányozza a kapcsolatos jogszabályi előírásokat, adóhatósági állásfoglalásokat. A közölt elemzések, tanulmányok, piaci kommentek és véleménynyilvánítások kizárólag tájékoztatások és nem minősülnek adótanácsadásnak, befektetési tanácsadásnak, befektetésre való ösztönzésnek, ajánlattételi felhívásnak. Az oldalon és hírlevelekben szereplő hírek, adatok és információk a Solar Capital Zrt. és a StockPortal.hu által megbízhatónak vélt forrásokból származnak, mindazonáltal a fentiekben foglaltakért az Solar Capital Markets Zrt. és a StockPortal.hu nem vállal felelősséget.

Scroll To Top