A magyar vállalkozások a digitalizáció területén elmaradnak a legtöbb Európai Uniós tagállam szervezeteihez képest. Egy nemzetközi összehasonlítás szerint a hazai cégek utolsó előtti helyen szerepelnek a digitális megoldások integrálását mérő listán. Cikkünkben egy rövid esettanulmányon keresztül szemléltetjük, hogyan segíthet a digitális fejlesztés a versenyelőny megszerzésében.
Üzleti nehézségből versenyelőny
A magyar gumiabroncs és autószerviz piacon moderált mértékben figyelhető meg a digitalizáció. Bár számos kereskedő rendelkezik webshoppal, nem jellemző a kapcsolódó szolgáltatások összekötése az e-kereskedelemmel.
Az 1995-ben alapított, családi vállalkozásként induló AKH a hazai gumiabroncs piacon több kategóriában piacvezetővé vált. A több mint 25 éves szakmai múltra visszatekintő vállalat éves forgalma meghaladja az 1 millió darab abroncsot. A siker egyik kulcsa a folytonos innováció, ezért döntött úgy az AKH 2018-ban, hogy megkezdi a digitális átállást. Ennek egyik fontos állomása a gumi.hu webshop létrehozása volt, ahol több száz kiváló minőségű gumiabroncs és felni vásárolható meg. Túl a termékek megvásárlásán, a vásárlók időpontot foglalhatnak online abroncscserére vagy egyéb gumiszerviz szolgáltatásokra. Az AKH szervizpartner hálózata több mint 200 tagból áll és országos lefedettségű. A pandémia beköszöntével újabb fejlesztések váltak szükségessé.
A vásárlók biztonsága és kényelme érdekében a fokozott higiéniai előírások mellett az AKH létrehozta az érintésmentes rendszert. A termékvásárlás, időpontfoglalás és a végösszeg kiegyenlítése is elvégezhető online. Így vált a nehézségekből versenyelőny, a digitális innováció útján.
Hogyan működik a gumi.hu rendszere?
Termék szelekció
Az első lépést a termékek kiválasztása jelenti. A főoldalon található keresőmodul a műszaki ismeretekkel rendelkező profik és a kezdő autósok számára is könnyen használható. Nem csupán műszaki termék specifikációk alapján, hanem akár autótípus szerint is kereshetők a gumik és felnik.
Időpontfoglalás
A vásárló eldöntheti, hogy házhozszállítással vagy szerviz ponton történő átvétellel kéri a megrendelt termékeket. Amennyiben gumicserét vagy egyéb szerviz szolgáltatást is igényel, akkor az ország minden megyéjében megtalálható AKH szervizpartnerek egyikét szükséges kiválasztani. Az időpontfoglalás gyors és egyszerű online, segít a kellemetlen várakozás elkerülésében.
Online fizetés
Az érintésmentes rendszer lényege, hogy az összes költség megtéríthető online. Így a készpénzes fizetés teljesen elkerülhető.
Gumicsere és szerviz
Az előre lefoglalt időpontban a szakképzett szerelők elvégzik a szükséges feladatokat. A szezonális abroncscserén túl számos egyéb szervizszolgáltatás is elérhető. Legyen szó légkondicionáló fertőtlenítésről vagy fékcseréről, az AKH szakemberei felkészültek és kifogástalan munkát végeznek.
Gumihotel
A szakszerű abroncstárolás kritikusan fontos a lehetséges deformálódások elkerüléséhez. A helyigényes raktározás nehezen kivitelezhető egyesek számára. Aggodalomra azonban semmi ok. A gumihotel szolgáltatás segíthet ilyen helyzetekben. Hogy működik pontosan? Mutatjtuk!
AKH gumihotel szolgáltatás lépései:
- Gumik leadása bármely AKH szervizben
- Állapotfelmérés
- Abroncsok szakszerű tárolása
- Gumik online visszaigénylése gyorsan és egyszerűen
- Gumik visszaszerelése az ország bármely pontján AKH szerviz pontokon
Mi tanulható az esettanulmányból?
A digitalizáció terén sok elmaradás figyelhető meg a hazai piacon. Azok a vállalatok, akik képesek üzleti folyamatokat digitalizálni, jelentős versenyelőnyre tehetnek szert. Ezek a fejlesztések sokszorosan megtérülhetnek. Különösen igaz ez azokra a piacokra, ahol a technikai érettség a hazai átlagnál is alacsonyabb. A gumi.hu remek példa arra, hogyan növelhető a piaci részesedés a fogyasztói igények nagyobb fokú kielégítésével.