Egy SEO ügynökség főként keresőoptimalizálással, vagyis az online tartalmak optimalizálásával foglalkozik. Erre nagy szükség van, ugyanis a blogok, weboldalak és webáruházak így kerülhetnek előrébb a keresők találati listáján. Ha érdekel, hogy milyen módon tudja segíteni vállalkozásodat egy SEO ügynökség, olvasd tovább cikkünket.
Ebben különbözik egy SEO ügynökség az online marketing ügynökségtől
Egy SEO ügynökség főbb munkássága a keresőoptimalizálás, így szakértőik általában mélyebb ismerettel rendelkeznek a keresőmotorok algoritmusainak változásairól, és azok működéséről. Mivel rengeteg speciális terület van a keresőoptimalizáláson belül, ezért egy SEO ügynökség rendelkezik azon szakértőkkel, akik különböző speciális területekkel foglalkoznak, mint a helyi SEO, nemzetközi SEO vagy akár webshop SEO.
Mindezzel szemben egy általános online marketing ügynökség a szolgáltatások nagyobb palettáját kínálja, ami magában foglalja a SEO-t is, de más marketing tevékenységeket is, mint az e-mail marketing, a közösségi média menedzsment vagy a PPC hirdetések kezelése.
Mikor segíthet egy SEO ügynökség?
- Nem elég jó rangsorolás
- Csökkenő organikus forgalom
- Weboldal létrehozása / megújítása
- Technikai problémák
- Tartalomfejlesztési tanácsadás
Találd meg a számodra megfelelő SEO ügynökséget
A későbbi sikerek érdekében igencsak kritikus pont a SEO ügynökség kiválasztása és szakértelmének a felmérése. A következőkben láthatunk néhány módszert, amelyek segíthetnek az egyes SEO ügynökségek kompetenciájának felmérésében:
Ajánlások és referenciák
Kérj az ügynökségtől ügyfelekkel kapcsolatos információkat, hogy mennyire voltak elégedettek. Lépj kapcsolatba ezen ügyfelekkel és kérdezd őket a SEO ügynökség teljesítményéről, az együttműködéssel kapcsolatos tapasztalatokról és az eredményekről.
Korábbi eredmények bemutatása
Kérd meg a SEO ügynökséget, hogy mutasson be egy konkrét projektet, amin dolgoztak és hogy ehhez milyen eredmény kapcsolódott. Ez tartalmazhatja a keresési rangsort, a konverziók változását és a forgalom növekedését, illetve a SEO eszközök gyakorlati tapasztalatait.
Személyes vagy online konzultáció
Mindenképpen érdemes megismerkedni a szakértőkkel egy fél-egy órás konzultáció keretében, amely során kérdezhetsz a keresőoptimalizálási folyamataikról, bevált módszereikről és a gyakorlati részéről az együttműködésnek.
Milyen eredményekre számíthatunk a keresőoptimalizálással?
A kiindulási alaptól, a verseny helyzettől és az elérendő céloktól nagyban függhet a keresőoptimalizálás eredményessége. Azonban vannak olyan általános tapasztalatok, amelyek megmutatják milyen eredményre lehet számítani.
6 HÓNAP ALATT ELÉRHETŐ SEO EREDMÉNYEK
- Konverziós arány javulása: A weboldal látogatói több időt töltenek el a weboldalon, ha a felhasználói élmények javulnak, így a konverziós arány növekszik
- Láthatóság: A weboldal láthatósága és stabilitása a technikai hibák kijavításával és a tartalmak optimalizálásával nagy mértékben javítható
- Forgalomnövekedés: Kisebb tempóban, de fokozatosan növekedhet a forgalma a weboldalnak, a long-tail kulcsszavak és a helyi keresések optimalizálásával
12 HÓNAP ALATT ELÉRHETŐ SEO EREDMÉNYEK
- Stabil növekedés: Ha a stratégia működése megfelelő, a konverziók és a kattintások számának stabil növekedése várható.
- Versenyképesség: Ha a weboldal versenyképesebbé válik, a megfelelő tartalom stratégia és a backlink profil fejlesztésével jobb pozíciókat képes elérni.
- Márkaismertség növekedése: A márkaismertség növekedésnek indulhat, ha a tartalommarketing és a keresőoptimalizált tartalmak tudatosan vannak felépítve
24 HÓNAP ALATT ELÉRHETŐ SEO EREDMÉNYEK
- Hűség: A visszatérő látogatók száma növekedhet a keresőben való folyamatos jelenléttől.
- Piacvezető pozíció: Ha a SEO stratégia megfelelő, az oldal elérheti az első helyet vagy akár az abszolút első helyet is.
- ROI (megtérülés) maximalizálás: Akár két évnyi beruházás és fejlesztés után már meg is térülhet a befektetés, a weboldal stabil működésével és a költségek csökkennésével.
SEO ügynökség választáskor nagyon fontos a megfelelő körültekintés, mert ideális esetben több évre választjuk meg partnerünket. Végleges döntésünk előtt érdemes mindenképpen több helyről ajánlatot kérni és mérlegelni a lehetőségek között. Reális célokat tűzzünk ki és legyünk naprakészek, rendszeresen hasonlítsuk össze és elemezzük az eredményeket.