CBRE: nagyot ugrott Budapest a kiskereskedelmi márkák piacán

Tavaly a magyar főváros sokat javított a kereskedelmi ingatlanok 200 várost tartalmazó listáján, 11 új kiskereskedelmi márkával az 52.-ről a 36. helyre ugrott, megelőzve olyan, nála jelentősebb vásárlóerővel rendelkező városokat, mint Barcelona, Bécs vagy Prága – közölte a CBRE ingatlan tanácsadó kedden az MTI-vel.

A tanácsadó kiskereskedelmi jelentése szerint Budapesten tavaly többek között a Massimo Dutti, a MONCLER, a Parfois, a CCC Shoes és a Buddha Bar is megnyitotta első üzletét, és úgy tűnik, a folyamat idén sem szakad meg.
A CBRE a világ 320 vezető kiskereskedőjének globális jelenlétét vizsgálta, a világ több mint 200 városában. A múlt év – jellemzően – az új piacok felfedezésének éve volt: a vizsgált városok 81 százalékában jelent meg legalább egy új kereskedő.
Az amerikaiak terjeszkednek a legagresszívebben. Amíg korábban Ázsiára és Nyugat-Európára koncentráltak, mára egyre több amerikai márka célozza meg a Közel-Keletet, ahol minden ötödik új belépő az Egyesült Államokból érkezett. Szintén jelentős célpiaccá vált az amerikaiak számára Közép-Kelet-Európa és Latin-Amerika is.
Az olasz, brit és francia cégek szintén nagyon aktívak, főleg a saját régiójukban és Ázsiában.
Hongkong továbbra is a legvonzóbb piac: 2012-ben 51 új belépő jelent meg a városban főleg Európából, de jelentős számú amerikai, japán és koreai cég is üzletet nyitott a kínai városban, és nem csak a luxusmárkák képviselői.
A középkategóriás divatmárkák minden más kategória képviselőinél több új piacra léptek be tavaly, az új üzletnyitások 22 százaléka hozzájuk kötődik.(MTI)

Scroll To Top