Cannes – Cáfolja a vezetőség, hogy kötelező lenne a magas sarkú a nőknek

Cáfolta kedden a cannes-i fesztivál vezetősége, hogy a nőknek kötelező magas sarkú cipőt viselni a vörös szőnyegen a díszbemutatók előtti bevonuláskor.

A Screen című filmes szaklap keddi számában azt írta, hogy az elmúlt napokban több női meghívott vendéget nem engedtek végigmenni a vörös szőnyegen a gálavetítések előtt, mert lapos sarkú cipőt viseltek. Délelőtt Asif Kapadia, az Amy című film rendezője megerősítette a Twitteren, hogy feleségével is ezt történt, de a díszbemutatóra azért végül beengedték.
“Megalapozatlan az a híresztelés, hogy a fesztivál kötelezi a nőknek a magas sarkú cipő viseletét” – reagált Thierry Frémaux művészeti igazgató néhány órával később a Twitteren.
A gálavetítésekre szóló jegyeken egyébként a kötelező ruházatot illetően csak annyi szerepel: “szmoking, estélyi”, cipőkre semmilyen kötelező szabály nem érvényes, de az már korábban többször is előfordult, hogy a nem fekete cipőt viselő férfiakat nem engedték be a fesztiválpalotába.
A téma az egyik keddi versenyfilm sajtótájékoztatóján is szóba került. Denis Villeneuve kanadai filmrendező ironikusan megjegyezte, hogy tiltakozásul a magas sarkú állítólagos kötelezővé tétele miatt este filmje színészeivel együtt lapos sarkú cipőben fog felvonulni a vörös szőnyegen.
A Felperzselt föld és a Fogságban rendezőjének amerikai büdzséből készült Sicario – A bérgyilkos című krimije egyébként az amerikai-mexikói határon játszódik, és a nemzetközi drogháborúról szól, a főszerepeket, egy fiatal FBI-ügynököt, Emily Blunt, a rendőrségi csoport vezetőjét, Josh Brolin és egy rejtélyes kolumbiai tanácsadót, Benicio Del Toro alakítják.
A rendező elmondta, hogy régóta foglalkoztatja a mexikói-amerikai határ veszélyekkel és erőszakkal teli világa, ahol semmi sem fekete vagy fehér, hanem minden a szürke változata, s úgy érzi: észak-amerikaiként őt is terheli a felelősség ezen helyzetért.
“Nem Mexikóról szól a film, hanem az Egyesült Államokról. Amerikai szemszögből akartam megmutatni ezt a valóságot” – hangsúlyozta. Szerinte a film azt mutatja meg, hogy az amerikai idealizmus miként szembesül a valósággal, amikor más országok problémáiról van szó.
“A bérgyilkos le akar számolni azzal a gondolattal, hogy Észak-Amerika hatékonyan és láthatatlan módon meg fogja tudni oldani a világ legkegyetlenebb problémáit” – tette hozzá.
A rendező először szerepel a cannes-i versenyben, de mint a kanadai rádiónak elmondta, nem érzi magát elveszettnek. A zsűritagok közül ugyanis többen a barátai.
“Azt mondanám, hogy nem segít, hogy túl közel állnak hozzám. Sőt! … Ha csak a Coen testvérek lennének a zsűri élén, még hagyján! De hogy Xavier Dolan (kanadai rendező) és Jake Gyllenhaal (amerikai színész) is itt van. Már csak az anyám hiányzik a zsűriből” – mondta Villeneuve.
Kedd este mutatják be a harmadik francia versenyfilmet is, Valérie Donzelli fiatal rendezőnő filmjét, amely egyáltalán nem győzte meg az újságírókat a sajtóvetítésen. A Marguerite et Julien című alkotást az 1603-ban vérfertőző szerelem miatt kivégzett Ravalet testvérpár története ihlette. A film Jean Gruault forgatókönyve alapján készült, aki 1971-ben hiába ajánlotta azt Francois Truffaut-nak.
A rendezés különlegessége, hogy nem társadalmi drámaként vagy provokatívan kezeli a témát, hanem gyerekeknek szóló meseként dolgozza fel, amely egyszerre félelmet kelt és álomba ringat. A főhős romantikus testvérpárt Anais Demoustier és Jérémie Elkaim alakítja a különleges hatásokkal teli filmben, amely egymásra vetíti a mai és a kosztümös világot, a XVII. századi díszletekhez kortárs slágereket használ.(MTI)

Scroll To Top