A Business Lease elemzése szerint Magyarországon növekvő, de a nyugati piacokhoz képest még alacsony a lízingelt gépjárművek száma.
Az MTI-nek kedden küldött közleményben kiemelték, a nyugat-európai országokban akár a 40-50 százalékot is eléri a lízinggel finanszírozott gépkocsik aránya, míg Magyarországon a 2 százalékot közelíti a piaci részesedésük.
Az első negyedéves piaci statisztikák alapján az idén akár 10 százalék fölött nőhet a járművek lízingfinanszírozása a tavalyi évhez képest.
A Magyar Lízingszövetség kimutatása szerint januártól március végéig a tavalyi év azonos időszakához képest 13 százalékkal, 60,2 milliárd forintra nőtt a lízingelt személyautókra és kisteherautókra fordított összeg .
Míg Angliában, Hollandiában, Németországban, Franciaországban, Olaszországban a teljes piacon akár 40-50 százalékot is eléri a lízingelt gépkocsik részesedése, addig Magyarország útjain 3,6 millió gépkocsi fut, ebből megközelítőleg 50 000 autó a lízingelt vagy flottakezelt, ami 1,6 százalékos arányt jelent.
Magyarországon a kis- és középvállalkozások erősödésével bővülhet a lízingre szerződők száma, ezek a vállalatok jellemzően 8-10 éves gépkocsikat használnak.
Buchta Norbert, a Business Lease ügyvezető igazgatója szerint a hazai vállalatok a céges autót még mindig luxusnak tekintik, éppen ezért a vásárlóerő és a gazdaság növekedéséhez hasonlítva lassan nő a lízingelt járművek száma.
A magyar flottakezelő- és lízingpiac 80 százalékán a magyarországi 5 legnagyobb lízingcég osztozik, rajtuk kívül 15-20 kisebb, 100-150 autóból álló flottával rendelkező cég tevékeny a piacon.(MTI)