Az új E10 benzin a vállalkozások életét is megnehezítheti

Bár a cégautók terén a dízel gépkocsik vannak többségben közel 60 százalékos aránnyal, a benzines modellek részesedése sem elhanyagolható, az idősebb modellek üzemeltetését pedig jelentősen megnehezítheti a vállalatok számára a 2020. január 1-től bevezetett, E10-es (95-ös) jelzésű új üzemanyag. Főként azok a cégek érintettek, ahol városi üzemben használják és házon belül kezelik a cégautókat, mivel rájuk jellemzőbb a magasabb életkorú autók használata.

 

Környezetvédelmi szempontból kedvező, ám a vállalatok életét megnehezítheti a január 1-től bevezetett újfajta benzin alkalmazása – mivel az E10-es jelzésű üzemanyag károsíthatja egyes, régebben gyártott autók üzemanyagrendszerét. Azoknál a vállalatoknál, ahol házon belül végzik a flottakezelést, jellemzőbb, hogy hosszabb ideig használnak egy gépkocsit, az idősebb autóknál pedig előfordulhat, hogy kockázatos az újfajta benzin használata.  A Mercarius Flottakezelő a közlekedésbiztonság szakértőjeként elárulja, hogyan lehet elkerülni a magasabb bioetanol-tartalom jelentette veszélyeket.

 

Bár az elméleti lehetősége adott annak, hogy átvizsgáltassuk az autók üzemanyagrendszerét és cseréljük az elöregedett, korrodált elemeket, a veszélyeztetett modelleknél ezek után sem javasolt az E10 tankolása, mert ha a gépkocsi nem rozsdamentes fémtankkal szerelt, a korrózió veszélye továbbra is fennáll. Az érintett autók esetén az egyik lehetséges megoldás az alternatív üzemanyagok használata, hiszen a prémium üzemanyagok továbbra is csak 5 százalékos bioetanol tartalommal rendelkeznek. Kétséges, hogy megéri-e ez a megoldás, hiszen évi 20 ezer kilométeres futásteljesítmény mellett már 5 darab, 6 literes fogyasztású autó esetén is negyedmilliós extra költséget jelentenek az átlag 40 forinttal drágább üzemanyagok.

 

„Az E10-es benzin hosszú távon a teljes hazai gépjárműflotta megfiatalítását is előmozdíthatja, hiszen jelentős többletköltséggel jár más üzemanyagra váltani – nincs ez másképp a cégek életében sem. Elsősorban azok a vállalkozások lehetnek érintettek, ahol házon belül történik a céges autók menedzsmentje, és az autóikat főleg városi üzemben használják. Számukra akár a gépjárműflotta flotta kiszervezése is megoldást jelenthet a problémára, hiszen egy külső szolgáltató először megvizsgálja az aktuális flotta állapotát, felméri a kockázatokat és ennek megfelelően dolgozza ki a cég igényeire szabott konstrukciót. Igény esetén az is megoldható, hogy akár a teljes flotta kétévente le legyen cserélve, az új autók esetében pedig nincs kockázata az új üzemanyag használatának sem” – fejtette ki Rónai-Horst László, a Mercarius Flottakezelő ügyvezető igazgatója.

 

***

A Mercarius Flottakezelőről

A Mercarius Flottakezelő a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő, teljes körű szolgáltatást nyújtó flottakezelő a hazai piacon. Az 1995-ben családi vállalkozásként alapított cég ma minőségi, az ügyfelek valós igényeire és pénzügyi kockázataira szabott flottakezelési szolgáltatást nyújt, beleértve a saját üzemeltetésben működő szerviz- és gumiabroncs-, a csereautó-, valamint assistance- és az üzemanyagkártya-szolgáltatást, flottakövetés-menedzsmentet, továbbá a biztosítási és finanszírozási megoldások nyújtását.

A 2018-as üzleti évben mintegy 7,8 milliárd forintos árbevételt elért, több mint 80 főt foglalkoztató Mercarius Flottakezelő Kft. jelenleg több mint 5.000 kihelyezett autóból álló gépjárműparkkal rendelkezik. A társaság a budapesti Komáromi úton található telephelyét 2016-ban bővítette, ekkor készült el a cég gumiabroncs raktára és az automata autómosója is. Egy évvel később a társaság megnyitotta második telephelyét és szervizközpontját a főváros IX. kerületében. 

Scroll To Top