Árbevételének 142 százalékos, EBITDA-jának 188 százalékos bővüléséről számolt be az AutoWallis első negyedéves vezetőségi jelentésében. A tőzsde autós vállalatának nagy- és kiskereskedelmi üzletága a koronavírus-járvány harmadik hullámának kedvezőtlen hatásai ellenére egyaránt jelentős növekedést mutatott. A 2019-ben közzétett stratégiában meghatározott célokat meghaladó mértékű növekedés a tavaly végrehajtott tranzakcióknak és az organikus fejlődésnek egyaránt köszönhető.
Dinamikusan növekvő működési hatékonyság mellett közel két és félszeresére, 48,7 milliárd forintra növelte árbevételét az AutoWallis Nyrt. 2021 első negyedévében a tavalyi első negyedévvel összehasonlítva. A bővülés mértéke különösen annak fényében szembeötlő, hogy ebben az időszakban az EU személygépkocsi piacán csak 3,2 százalékos növekedés, a magyar piacon 1,5 százalékos csökkenés, míg az AutoWallis Csoport esetében 228 százalékos növekedés volt tapasztalható az értékesítési darabszámok terén Magyarországon. A kiugró teljesítmény mögött az organikus bővülés mellett a tavalyi tranzakciók hatásai figyelhetőek meg. Az adatok azt mutatják, hogy a tőzsde autós vállalata túllépett a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásainak többségén.
A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett társaság mindkét üzletága kiválóan teljesített. Az AutoWallis Csoport Nagykereskedelmi Üzletágának árbevétele 165 százalékkal 28,1 milliárd forintra ugrott, elsősorban az idén év elején indult, négy országra kiterjedő Opel értékesítés miatt. A Kiskereskedelmi Üzletág árbevétele 115 százalékkal 20,6 milliárd forintra bővült, az organikus fejlődés mellett szintén a tavaly végrehajtott akvizícióknak, tranzakcióknak köszönhetően. A kedvező gépjárműértékesítési számok mellett ezúttal már a gépjárműkölcsönzés területén is növekedés volt tapasztalható, a bérleti napok száma 43 százalékkal 30.320 darabra bővült. Szintén növekedett a korábban a járvány miatti korlátozások és lezárások miatt átmenetileg visszaeső szerviztevékenység: a tavaly végrehajtott akvizíciók mellett az organikus növekedés hatására összességében 153 százalékkal 29.447-re bővült a szervizórák száma.
AutoWallis Csoport
A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában, valamint a BUX és BUMIX indexekben jegyzett AutoWallis Nyrt. célja, hogy az évtized végére a közép-kelet-európai régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója legyen. A vállalat célja, hogy az autóipari befektetésekre fókuszáló befektetési portfóliójának folyamatos, akvizíciós úton történő szélesítésével klasszikus, konzervatív üzletpolitikát képviselő vagyonkezelőként működjön. Az AutoWallis Csoport a közép-kelet-európai régió 14 országában (Albánia, Bosznia-Hercegovina, Csehország, Bulgária, Horvátország, Koszovó, Lengyelország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Észak-Macedónia, Magyarország, Montenegró) gépjármű- és alkatrész kis- és nagykereskedelemmel, szerviz szolgáltatásokkal, rövid- és hosszú távú gépjármű-kölcsönzéssel van jelen. A csoport által képviselt márkák közé tartoznak a BMW személyautók és motorkerékpárok, a Citroën, a DACIA, az Isuzu, a Jaguar, a Land Rover, a Maserati, a MINI, a NISSAN, az OPEL, a Peugeot, a Renault, a SsangYong, a Suzuki, a Toyota, a Saab alkatrészek utánpótlása és a Sixt rent-a-car. Az AutoWallis a Budapesti Értéktőzsde Legek 2020 Díjátadón elnyerte „Az év alaptőke-emelése” díjat. www.autowallis.hu www.facebook.com/AutoWallis