A Siemens és a Rolls-Royce ma a Párizs-Le Bourget-i nemzetközi repülőipari szakkiállításon írta alá a Siemens eAircraft részlegének értékesítésére vonatkozó megállapodást. A Vision 2020+ stratégiája révén a Siemens célja, hogy portfóliója koncentráltabbá váljon. Ezért a repülőgépek számára elektromos és hibrid hajtásrendszereket fejlesztő területe jobb növekedési lehetőségekhez jut majd az új, a repülőiparban működő tulajdonos révén. A tranzakció lezárása előreláthatólag 2019 végéig fog megtörténni. A felek megegyeztek, hogy a tranzakció pénzügyi részleteit nem hozzák nyilvánosságra.
- A Siemens és a Rolls-Royce aláírta az eAircraft értékesítésére vonatkozó megállapodást
- Az adásvétel várhatóan tovább gyorsítja a fenntartható légiközlekedés fejlődését
- A Rolls-Royce célja, hogy vezető szerepet töltsön be a repülőgépekhez fejlesztett elektromos és hibrid hajtásrendszerek terén
- A Siemens az elektromos repülésre való áttérést digitális megoldás-portfóliójával fogja a továbbiakban is támogatni
- A tranzakció lezárására a 2019-es év során kerül majd sor
„A nemzetközi eAircraft csapatunk Frank Anton vezetésével az elmúlt tíz évben többször is beírta magát a repülés történelemkönyvébe és úttörő szerepet játszik a repülőgépek számára fejlesztett elektromos és hibrid hajtásrendszerek terén” – nyilatkozta Roland Busch, a Siemens AG Chief Technology Officere és Chief Operating Officere. „A Rolls-Royce-nál tökéletes otthonra talál majd ez az üzletág, és tapasztalataikat az Airbus egyik közvetlen partnerének kezébe helyezzük. Továbbra is együttműködünk a Rolls-Royce-szal, különös tekintettel digitális megoldás-portfóliónkra, hogy elősegítsük a fenntartható, alacsonyabb kibocsátású légiközlekedés terjedését.”
A Siemensen belül start-up jelleggel működő, mintegy 180 főt foglalkoztató Siemens eAircraft a légiközlekedés számára fejleszt elektromos és hibrid hajtásrendszereket. A németországi Münchenben és Erlangenben, valamint Budapesten telephellyel rendelkező részleg olyan partnerekkel működik együtt, mint az Airbus, hogy a 100 kilowattnál kisebb rendszerektől kezdve egészen a megawattos teljesítménnyel rendelkező prototípusait fejlessze – például partnere légitaxija, a CityAirbus számára. A technológia további fejlesztése érdekében az eAircraft 2016-ban lépett partnerségre az Airbus-szal. A Siemens már mintegy 10 éve foglalkozik a repülőgépek elektromos hajtásrendszeréhez kötődő kutatás-fejlesztéssel, és közben számos rekordot is felállított.
A Siemens magyarországi eAircraft részlege 2014-ben kezdte meg működését, és csapata ma mintegy 100 főt számlál. Az általuk kifejlesztett elektromos hajtásrendszerrel azóta már nem csak Magyarországon, hanem az Egyesült Államokban és Németországban is emelkedtek gépek a levegőbe. A tranzakcióval a magyarországi eAircraft csapat is a Rolls-Royce keretén belül folytatja majd munkáját.
„A Siemens 5 évvel ezelőtt kezdett el az elektromos repüléssel foglalkozni Magyarországon és büszke vagyok arra, hogy segíthettük és hozzájárulhattunk a csapat folyamatos fejlődéséhez, növekedéséhez, sikereihez. Tevékenységüket a világ egyik vezető repülőipari cégénél folytatják majd, így továbbra is hatással lesznek a repülés világára, annak fenntarthatóbbá tételére. Minden jót kívánok a kollégáknak az új struktúrában, és biztos vagyok benne, hogy a Rolls-Royce keretein belül is éppen olyan sikeresen működnek majd, ahogy a Siemensnél is tették” – mondta el Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója.
„Az elektromos repülés egy jövőbemutató technológia és örömmel nézünk a Rolls-Royce-szal való szorosabb együttműködés elé, hamarosan immár csapatuk részeként. A magyarországi kollégák területükön a legjobbak közé tartoznak, és segítségükkel Magyarország számára prominens helyet vívtunk ki az elektromos repülés terén. Köszönjük a Siemensnek, hogy lehetőséget adott arra, hogy úttörő munkát végezhessünk. Mostantól új lehetőségek nyílnak meg előttünk, és örömmel nézünk ezek elé” – nyilatkozta Dr. Balázs Gergely György, a magyarországi eAircraft csapat vezetője.
Siemens – Több mint 130 éve Magyarországon
A Siemens AG a világ egyik vezető technológiai vállalata, amely a mérnöki kiválóságot, az innovációt, a minőséget és a megbízhatóságot képviseli világszerte immár több mint 170 éve. A vállalat világszerte az energiatermelés és -elosztás, az épületek intelligens infrastruktúrája, az energia elosztási rendszerek, valamint az automatizálás és a digitalizáció területére fókuszál. A Siemens a személy- és teherszállítási szolgáltatások világszintű fejlesztéséhez az önálló vállalatként működő Siemens Mobility-n keresztül járul hozzá, amely a vasúti és közúti közlekedés terén az intelligens mobilitási megoldások egyik vezető szállítója. A tőzsdén jegyzett Siemens Healthineers és Siemens Gamesa Renewable Energy társaságok többségi tulajdonosaként a vállalat világszerte a vezető szállítók közé tartozik az orvostechnikai és digitális egészségügyi szolgáltatások, valamint a szárazföldi és tengeri szélenergia-termelés környezetbarát megoldásai területén is. A 2018. szeptember 30-ával zárult gazdasági évben a Siemens 83 milliárd euró árbevételt, valamint 6,1 milliárd euró adózás utáni eredményt ért el, és mintegy 379 ezer munkatársat foglalkoztatott világszerte. Magyarországon a Siemens 1887-ben, az első budapesti villamosvonal megépítésekor alapított céget, amely azóta is meghatározó szerepet játszik az ország modernizációjában. A Siemens-csoport tagja a Siemens Zrt. mellett az evosoft Hungary Kft., a Mentor Graphics Magyarország Kft., a Siemens Gamesa Renewable Energy Kft., a Siemens Healthcare Kft. és a Siemens Mobility Kft., mely vállalatok összesen több mint 3800 munkatársat foglalkoztatnak, valamint a hazai csoporthoz tartozik a Valeo Siemens eAutomotive Hungary Kft. is.
Ez a dokumentum jövőbeni üzleti és pénzügyi teljesítményünkkel és a Siemens-t érintő jövőbeni eseményekkel vagy fejleményekkel kapcsolatos kijelentéseket tartalmazhat, amelyek előretekintő nyilatkozatoknak minősülhetnek. Ezeket a kijelentéseket olyan szavakkal lehet azonosítani, mint pl. “elvár,” “várható,” “előrelátható”, “szándékolt,” “tervezett,” “hisz,” “törekedik,” “becslés,” “akar,” “projekt” vagy hasonló jelentésű egyéb szavak. Előretekintő nyilatkozatokat tehetünk más jelentésekben, prezentációkban, részvényeseknek átadott anyagokban és sajtónyilatkozatokban is. Munkatársaink esetenként szóban tehetnek előretekintő nyilatkozatokat. Az ilyen nyilatkozatok a Siemens vezetőségének aktuális elvárásaira és bizonyos feltételezéseire épülnek, amelyek közül több kívül esik Siemens hatáskörén. Ezek több kockázattól, bizonytalanságtól és tényezőtől függnek, a teljesség igénye nélkül ideértve a közleményekben leírtakat, különösen az Éves Jelentés Kockázatok c. fejezetében felsoroltakat. Amennyiben az ilyen kockázatok és bizonytalanságok közül több valóra válna, a szabályozó hatóságok végzései, megállapításai vagy követelményei eltérnének az elvárásainktól, vagy ha az alapvető várakozások nem következnének be, vagy ha a feltételezések helytelennek bizonyulnának, akkor Siemens tényleges eredményei vagy teljesítménye (negatív vagy pozitív irányban) lényeges mértékben eltérően alakulhat a vonatkozó előretekintő nyilatkozatban kifejezetten vagy beleértve leírtaktól. Siemensnek nem áll szándékában és nem is kötelezhető arra, hogy ezeket az előretekintő nyilatkozatokat aktualizálja vagy módosítsa, a várakozásoktól eltérő fejlemények fényében.
Ez a dokumentum tartalmaz – a vonatkozó pénzügyi beszámoló keretrendszerében nem világosan megfogalmazott – olyan kiegészítő pénzügyi intézkedéseket, amelyek alternatív teljesítménymérő jellemzők, vagy olyanok lehetnek (a GAAP előírásain kívül). Ezeket a kiegészítő pénzügyi intézkedéseket nem szabad elszigetelten vizsgálni, vagy a Siemens nettó eszköz- és pénzügyi pozícióinak, valamint üzemi eredményeinek mérőszámai helyett alternatíváknak tekinteni, a Siemens Konszolidált Pénzügyi Kimutatásaiban a hatályos számviteli beszámoló keretrendszernek megfelelően közöltekhez képest. Más társaságok esetleg eltérő módon számolják ki ezeket a mutatókat, amikor a hasonló cím alatt alternatív teljesítmény mérőszámokat közölnek vagy ismertetnek.
Kerekítés következtében, az ebben és a további dokumentumokban közzétett számok esetleg nem eredményezik pontosan a megadott összegeket és a százalékos értékek esetleg nem felelnek meg pontosan az abszolút számadatoknak.