A magyar kártyatulajdonosok szívesebben fizetnének ujjlenyomatukkal, mint jelszavakat használva

A Visa globális fizetési technológiai társaság által készített új kutatás* szerint növekszik a fogyasztói igény a biometrikus fizetések iránt, mivel ezeket a hagyományos módszerekhez képest már biztonságosabbnak tartják. A megkérdezettek 90%-a az ujjlenyomat-felismerést tartja a legbiztonságosabb hitelesítési formának, amelyet szorosan követ a retinaazonosítás. A kényelem szintén nagy szerepet játszik a biometrikus megoldások növekvő népszerűségében, hiszen majd minden ötödik vásárló (19%) szakította meg már online vásárlását, mert nem emlékezett a jelszavára.

 

  • A Visa új kutatása szerint a magyar fogyasztók biztonságosabbnak és kényelmesebbnek érzik a fizetések ujjlenyomattal vagy más biometrikus eszközökkel történő hitelesítését, mint a hagyományos módszereket
  • A magyar vásárlók 19 %-a hagyott már félbe internetes vásárlást elfelejtett jelszó miatt
  • Az erős ügyfélhitelesítési szabályozás (SCA) célja az online tranzakciók csalások elleni védelmének növelése a kétfaktoros hitelesítés bevezetésével.

 

 

A biometrikus adatok egyre hangsúlyosabbá válnak napjainkban, köszönhetően a második pénzforgalmi irányelv (PSD2) erős ügyfélhitelesítést (SCA) előíró követelményeinek. A rendelet felszólítja a bankokat, hogy szigorúbban ellenőrizzék az online fizetések során, hogy azokat valóban a törvényes kártyatulajdonos hajtja-e végre – kétféle ellenőrzést követelve a fogyasztótól. A biometrikus hitelesítés – a fogyasztó egy regisztrált és összekapcsolt eszközön keresztül történő azonosítása – két faktornak számít, így gyorsan és egyszerűen teljesíti az SCA követelményeit.

 

A kutatás – amellett, hogy rávilágított arra, hogy a kártyatulajdonosok nem mindig emlékeznek jelszavukra az online vásárlások során – felfedett olyan lehetséges biztonsági kockázatokat is, mint például az adat- és személyazonosság-lopás vagy csalárd tevékenységek. Az online vásárlók 12%-a minden, 61%-uk pedig több fiókjához is ugyanazt a jelszót használja, így egy esetleges hackertámadás esetén több visszaéléssel szemben is védtelenné válik.

 

Míg az egyszer használatos jelszavakkal (egyszeri számsorozatok) kiküszöbölhető a különböző jelszavak fejben tartása, a magyar fogyasztók 47%-a továbbra is aggódik amiatt, hogy ezt az autentikációs módot használva egy vásárlás során, esetlegesen több egymás utáni sikertelen kísérlet után kizárhatja magát a számlájáról.

 

Ezzel szemben a megkérdezettek válaszai alapján a biometrikus adatok gyorsabban (63%) és könnyebben használhatók (64%), mint a jelszavak. Annak ellenére, hogy a technológia még gyerekcipőben jár, Magyarországon sokan használták a biometrikus azonosítás formáit – a vásárlók 59%-a használt már ujjlenyomat-felismerést.

 

Az erős ügyfélhitelesítés magyarországi bevezetésével – ahogy a Visa megbízásából készült kutatásból kiderül – van társadalmi igény a biometrikus azonosításra. A megkérdezett kártyatulajdonosok 37%-a előnyösnek tartja, hogy ilyen módon nem kell több jelszót megjegyezni, 34%-uk pedig megjegyzi, hogy a biometrikus adatok nagy előnye, hogy nem lehet őket elveszíteni, vagy elfelejteni.

 

„2020 decemberéig az internetes kereskedőknek meg kell felelniük a PSD2 követelményeinek, és ugyan a határidő nem tűnik túl közelinek, fontos, hogy a webáruházak már most megkezdjék a felkészülést, és így elkerüljék az esetleges működésbeli zavarokat. Azoknak az online kereskedőknek, akik bizonytalanok abban, hogy készen állnak-e a követelmények teljesítésére, javasolt kapcsolatba lépni a fizetési rendszer szolgáltatójukkal, hogy biztosíthassák a teljes megfelelést, illetve a zavartalan üzletmenetet” – mondta Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.

 

A Visa továbbra is azon dolgozik, hogy fejlessze és inspirálja a piacot a minél fejlettebb autentikációs megoldások kidolgozására, és a fizetési biztonság jövőjének meghatározására. Az autentikáció tekintetében a fogyasztók számára a legmeghatározóbb szempont a többféle lehetőség – a kártyatulajdonosok 83%-a mondta azt, hogy fontos számára, hogy több biometrikus hitelesítési módszer közül legyen lehetősége választani. A Visa számos hitelesítési módszer támogatására alkalmas technológiával rendelkezik, lehetővé téve a pénzügyi intézetek és kereskedők számára, hogy azok alkalmazkodni tudjanak az ügyfelek változó igényeihez, miközben tovább javíthatják biztonsági intézkedéseiket.

 

 

A Visa Inc-ről

A Visa a világ vezető digitális fizetési vállalata. Küldetésünk, hogy megoldásainkkal összekössük világot a legfejlettebb, legmegbízhatóbb és legbiztonságosabb fizetési hálózaton keresztül ezzel is elősegítve az emberek, vállalatok, gazdaságok gyarapodását. Fejlett globális adatfeldolgozó hálózatunk, a VisaNet biztonságos és megbízható fizetési lehetőséget biztosít világszerte, amely több mint 65 000 tranzakciót képes kezelni másodpercenként. A vállalat innovációra való folyamatos törekvése katalizátorként hat a digitális kereskedelem gyors növekedésére eszköztől függetlenül, fő hajtóereje a mindenki számára mindenhol elérhető készpénz nélküli jövőről szőtt álmoknak. Ahogy a világ az analóg megoldásokról a digitálisakra vált, a Visa a megoldásai, a munkatársai, a hálózata és az elérhetősége által átformálja a kereskedelem jövőjét. További információért látogasson el az About Visa és visa.com/blog oldalakra, valamint kövessen bennünket a @VisaNewsEurope Twitter oldalon.

 

 

Módszertan

*A Visa megbízásából és a Fabrizio Ward, LLC által 2019-ben elvégzett kutatásban 1000, 18 évesnél idősebb magyar, cseh és szlovák hitelkártyával rendelkező felnőttet kérdeztek meg.

Scroll To Top