Banki elszámolás – Egységes devizahiteles leveleket kapnak az ügyfelek

A devizahiteles elszámolási és forintosítási tájékoztató levelek egységes elveken, tartalmi és formai követelményeken alapulnak, így minden ügyfél számára átlátható információt tartalmaznak – hangsúlyozta Fülöp Zsuzsanna, a Magyar Nemzeti Bank felügyeleti szóvivő-helyettese szerdán az M1 aktuális csatornán.

Kifejtette: az értesítőnek három fontos része van, elsőként látható, hogy mekkora összeg jár vissza az ügyfélnek, a levél második felében található információ arról, hogy fennálló szerződés esetében hogyan változik a jövőre nézve a törlesztőrészlet – részletezve az elszámolás előtti és utáni díjakat. Utolsó része pedig a jogorvoslati tudnivalókról számol be, mit tehet a fogyasztó, amennyiben nem ért egyet az elszámolásokkal.
Amennyiben valaki mégsem érti a levelet, a jegybank ügyfélszolgálatán személyesen, telefonon és email-ben is érdeklődhet, illetve országos szinten a pénzügyi tanácsadói szolgálaton tájékozódhat.
A tájékoztató leveleket a jogszabály szerint április 30-ig postára kell adniuk a pénzügyi intézményeknek, amennyiben a pénzintézet az utolsó napon adja fel a levelet, az csak a jövő héten érkezik meg – hívta fel a figyelmet a szóvivő-helyettes.
Ha a szerződésekkel kapcsolatos polgári perek március 1. után fejeződnek be, az elszámolás megküldésének határideje a per befejezését követő 60. nap. A végtörlesztett fogyasztóknak 2015. november 30-ig kell megküldeni az igényelt elszámolást.
Az elszámolás alapján visszajáró összegeket az elszámolás megküldésétől számított 15 munkanapon belül kell a pénzügyi intézménynek jóváírnia vagy – a már megszűnt fogyasztói szerződéseknél – átutalnia, kifizetnie.(MTI)

Scroll To Top