Régiós reklámipari útmutató készült

A kelet-közép-európai régió reklámipari helyzetét áttekintő kiadványt jelentetett meg a Café Communications – közölte a kommunikációs szolgáltató az MTI-vel.

Az ügynökség azzal a céllal állította össze és tette ingyenesen letölthetővé a csaknem 200 oldalas tanulmányt, hogy segítséget nyújtson a régióban kommunikációs tevékenységet végző vagy tervező vállalatoknak.
A CANnual Report 2015 elnevezésű kiadvány bemutatja a régió egyes országaiban zajló politikai, gazdasági és társadalmi folyamatokat és azok reklámgazdaságra gyakorolt hatásait, továbbá a legfontosabb reklámpiaci szereplőket.
A kiadványban a kelet-közép-európai régió 14 országa – Bulgária, Cseh Köztársaság, Észtország, Horvátország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Oroszország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia és Ukrajna – szerepel.
A tanulmány egyik fontos célkitűzése az egyes országok reklámgazdasági helyzetének összevetése. A Café Communications ennek érdekében létrehozta az úgynevezett weCAN-rangsort, amely a régiós országok egy főre jutó reklámköltését az egy főre jutó nominális GDP arányában vizsgálja, a már önálló vásárlóerőt felmutatni képes 14 évnél idősebb lakosságra korrigált adatokkal. A rangsorban minél előrébb helyezkedik el egy ország, annál fejlettebbnek tekinthető a reklámgazdasága a gazdasági teljesítőképességének egészéhez képest. Ebben a rangsorban Szlovénia áll az élen 0,44 százalékos mutatóval, utána Magyarország és Csehország következik azonos, 0,42 százalékos mutatóval.
A Café Communications alapítója a 2010-ben létrejött, kelet-közép-európai független kommunikációs ügynökségeket tömörítő weCAN ügynökségi hálózatnak. A folyamatosan bővülő hálózat jelenleg a régió 16 országára terjed ki, és több mint 30 ügynökség a tagja.(MTI)

Scroll To Top