Reggeli elemzés: RC – 1000 dollár felett zárt a Tesla – 2020.06.11

Reggeli hírlevél

Nemzetközi Értékelés
Szóval dübörög a nyár. Mi pedig indulunk nyaralni a jövő héten. Zalakaros. Szinte minden évben. A vírus előtt foglaltuk, nem mondtuk le a vírus idején, most pedig eljött az időpont és el is lehet utazni. Nagyon kíváncsi leszek, hogy mit is jelent most az óvintézkedésekkel tarkított nyaraltatás. Távolságtartás, medencézés, maszkviselés és társai. Kimozdulni éppen időszerű lesz. Végre kezdünk visszatérni a normális kerékvágásba és reméljük nem is lesz ez már másként. Utoljára márciusban volt BKV bérletem, a koronavírus kettétörte az autómentes budapesti közlekedésemet. Ha nem romlik vissza a helyzet, akkor remélem szeptembertől már újra metrózom, buszozom, villamosozom. Egyszer volt, hol nem volt, ami nem volt, nem is lesz, ami pedig volt, az jó lenne, ha újra lenne. Jó reggelt! Nincs puszi, pacsi, ölelkezés, mi férfiak öklöt érintünk, könyököt ütköztetünk és egyre, egyre érthetőbben beszélünk, köszönhetően az internet adta elektronikus kommunikáció rejtelmeinek. Sokat tanultunk, fejlődtünk ezekben a vírusos hónapokban, jelentős részük előnyünkre is válik. Ez durva: “Mi az? Pici, zöld és 200-al veszi a kanyarokat… Levelibéka a turmixgépben.” Semleges
A DOW 30 index folytatta gyengélkedését, miközben a NASDAQ 10000 pont felett zárt az első alkalommal a történelemben. DOW 30 index 26989 pont, Nasdaq index 10020 pont. Miután az SP500 is mínuszban fejezte be a napot, ez az értékelés a tegnapra mínusz lett.
1000 dollár felett zárt a Tesla (1025 dollár), tovább száguldott az Amazon is (2647 dollár). Nem semmi… ++
Ma reggel viszont testes mínuszban a határidős index mutatók (450 pont mínusza a DOW 30 index), miután Amerikában újra erőre kaphat a koronavírus.
3 százalék mínusz az olaj (nem egy nagy dráma, de nem is emelkedik tovább már egy jó ideje, a 40 dollár megakasztotta), 1740 dollárral a lokális csúcsa közelében az arany.
Magyar Értékelés
Tovább hanyatlott a Budapesti Értéktőzsde indexe. Kicsit túlzás a hanyatlás szó, de 447 pont csökkenéssel távolodik a 38000 pont feletti régiótól, értéke 37514 pont. Az idei átlagos napi forgalom 16 Mrd forint felett van, ami 50 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest.
11310 forintra gyengült az OTP árfolyama, de volt napközben 11070 forinton is. Ha követjük tovább a nemzetközi trendet, akkor ma könnyen megnézhetjük a 11000 forintot.
Nincs itt kérem emelkedés. Határozottan a MOL lett a leggyengébben teljesítő részvény a vezető magyar részvények között. 1972 forinton fejezte be a tegnapi napot, aminek az egyetlen érdekessége, hogy a születési dátumom… Nem túl jó hír, hogy az emelkedésben csupán a sáv tartására futotta (2000-2100 forint), mi lesz, ha korrigál a piac?
7015 forint a Richter, megállt és innen ismét nincsen felfelé. Ha lefordul, újra mehetünk 6600 forint irányába.
Tegnap este 300 forinthoz érkezett vissza a dollár, volt nem is túl régen 330 forint felett is az árfolyam. ++

Indexek
S&P 500 N/A
Dow Jones Ind N/A
DAX N/A
NIKKEI N/A

BÉT előző záró
BUX 37 514,79 (-364.69 -0.96%)
OTP 11 310 (-220 -1.91%)
MTELEKOM 385 (+1.5 +0.39%)