Évente 1,5-2 millió családos embert érhet el az Európai friss kalandok zöldség- és gyümölcsfogyasztást népszerűsítő kampány, amely a jövőben új partnerszervezetekkel egészülhet ki, és újabb korosztály megszólításával folytatódhat – mondta Éder Tamás, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) alelnöke pénteken sajtótájékoztatón, Budapesten.
Az alelnök ismertette, hogy a két éve indult edukációs kampány a NAK és Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet szervezésében, uniós támogatással jön létre. A táplálkozási szokások megváltoztatása hosszú folyamat és hosszú távú befektetés, ezért francia és belga szakmai szervezetek bekapcsolódásával pályáztak a program további hároméves folytatására – mondta.
A programban 6-14 év közötti gyerekeket, szüleiket és nagyszüleiket szólítják meg, a következő hároméves időszakban a korcsoportot 18 éves korig bővítik.
Éder Tamás hangsúlyozta, Magyarországon fontos a zöldségek és gyümölcsök fogyasztásának népszerűsítése, mivel az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai alapján az ajánlott napi 400 gramm helyett a magyar fogyasztás 260-290 gramm között mozog, ezzel az uniós országok között sereghajtók között van.
Mártonffy Béla hozzátette, hogy a pandémiás időszak alatt is törekedtek a zöldség- és gyümölcsfogyasztás ösztönzésére. A televízióban vetített mesékkel háromszázezer gyereket értek el, a közösségi médiában pedig mintegy egymillió volt az elérés.
A magyarok a gyümölcsök közül a legtöbbet és leggyakrabban az almából, a banánból és a narancsból vásárolják. A zöldségek közül a legtöbbet burgonyából, paradicsomból és vöröshagymából veszik, leggyakrabban pedig paprikát, paradicsomot és burgonyát keresnek.
A NAK korábbi tájékoztatása szerint az Európai friss kalandok elnevezésű hároméves, 2018-2020 közötti edukációs kampány főként a gyermekeket és a gyermekes családokat ösztönzi a friss zöldség és gyümölcs fogyasztására. Az 5 millió euró költségvetésű program finanszírozását az unió 80 százalékban vállalja, az agrárgazdasági kamara 1,2 millió euró támogatásban részesül.(MTI)