Nagyon sok vállalkozó úgy gondolja, hogy minden marketing feladatot képest ellátni, ezért nincs szüksége külön szakemberre. Különböző súgók és gyorstalpalók segítségével „képzik” magukat, majd nekilátnak a kampányok felépítéséhez. Az esetek többségében ezek a próbálkozások kudarcba fulladnak. A Google Ads hirdetések kezelése is ebbe a kategóriába tartozik.
Bejegyzésünkből kiderül, hogy miért lesznek sikertelenek ezek a kampányok, és miért javasolt Google Ads ügynökséget bevonni a folyamatba.
Mi az a Google Ads?
Röviden összefoglalva a Google Ads (Adwords hirdetés) egy kattintás alapú hirdetési rendszer.
A Google Ads lehetővé teszi, hogy az organikus találatokon felül a saját weboldalunk hirdetései jelenjenek meg a versenytársak hirdetései mellett. A Google Ads keresési hirdetései a Google keresőmotor találatai között legfelül és legalul jelenhetnek meg, míg a Shopping Ads hirdetések legfelül és jobb oldalt.
De miért is jó ez a vállalkozásunk számára?
Jól célzott hirdetésekkel, megfelelő kulcsszavak használatával el tudjuk érni, hogy a felhasználók a mi termékünkre, szolgáltatásunkra találjanak rá, és ügyféllé konvertáljuk őket az oldalon.
Mit csinál egy Google Ads ügynökség?
Az általánosságban vett Google Ads ügynökség fő profilját a SEM alapú hirdetéskezelések alkotják. A legtöbb ilyen cég a Google Ads és Facebook hirdetéseket kezeli, valamint olyan szakembereket alkalmaz, akik szeretik és értik a számokat, szeretnek adatokkal és adatbázisokkal dolgozni.
Egy jó Google Ads ügynökség első lépésben törekszik arra, hogy megismerkedjen ügyfelei termékeivel és szolgáltatásaival, valamint a cégkultúrával. Fontos, hogy a hirdetések céljai egyezzenek az ügyfél üzleti érdekeivel is, ezért ezeket az első lépésben érdemes tisztázni.
Az előkészületek közé tartozik a piac megismerése, valamint versenytársak feltérképezése is. Korábbi marketingtevékenységek eredményeinek felmérése sem maradhat el, hiszen a bevált módszereket tovább tudják alkalmazni és fejleszteni, a rossz megoldásokat pedig már az első pillanattól kezdve kizárhatják. Ezt követően kezdődik meg a stratégia tervezés, a kampányok felállítása és optimalizálása.
A Google Ads ügynökségek munkáját megkönnyíti, hogy a legtöbb PPC folyamat automatizált. Azonban ez nem jelenti azt, hogy a SEM specialisták csak ülnek a számítógépek előtt és egész nap malmoznak. A kampányok folyamatos finomhangolása szükséges, melyekhez a azok futtatása során szerzett adatok biztosítanak alapot. A különböző mutatók segítségével, valamint az ügyféllel közösen meghatározott célok elérésével törekszenek az ideális célközönség megtalálására költséghatékony módon.
Miért forduljunk Google Ads ügynökséghez?
A Google Ads ügynökségek időt, energiát és pénzt spórolhatnak meg ügyfeleik számára. Ha szakemberhez fordulunk, nem kell időt szánni arra, hogy utánanézzünk a Google Ads működésének, esetleg elvesztegessük értékes perceinket az olyan beállításokon, amelyeket csak szakértelemmel lehet optimálisan elvégezni. Emellett pénzt is veszíthetünk a nem megfelelő ráfordításokkal, hiszen könnyen kifolyhat zsebünkből a marketingre fordított büdzsé, a rossz kulcsszavak használatával és a nem megfelelő célpiac kiválasztásával.
Összegzés
A Google Ads ügynökségek olyan profi, szakképzett munkaerőből állnak, akik képesek arra, hogy a marketingre fordított összeget visszaforgassák, megfelelő forgalmat generáljanak weboldalunkon. A Google hirdetésekkel elérhetjük célközönségünket a megfelelő keresőoptimalizálással és Google Ads beállításokkal.