Az áruházat, a vásárlók fogadásában. Hát igen, végül plázastop nélkül pottyantott 13 hipermarketnyi áruházat. A Metro ugyanis bedobta magát a karácsonyi forgatagba is, mivel már év végéig fogadja a családi vásárlókat, nem is várva meg a korábban meghirdetett egyhónapos nyitási szakasz végét, szeptember 24-t.
Már korábban beszámoltunk róla, hogy nemrégiben újított a Metro áruházlánc. Ráhajtott a családokra egy kis reklámhadjárattal körítve. Ennek lényege, hogy úgynevezett napijegy igénylésével pénteken, szombaton és vasárnap bárki vásárolhatott a Metro áruházakban, nem kell hozzá vállalkozás, adószám, vagy valamilyen intézménynek lenni.
Hát ez azért nem kis újítás, hiszen a hét hét darab napjából a teljes nyitvatartási idő nagyjából 40 százalékában ki is nyitott bárki számára (kukacoskodók kedvéért a napokban számolt nyitvatartási idő 42,9%-ában).
Egy további dobás volt, hogy szeptember 24-ig – egy hónapnyi időszakra ütemezve – minden nap lehet menni vásárolni a Metro áruházakba (tehát hétfőtől vasárnapig folyamatosan).
Hát bizony, ha mindezt összeadogatjuk, akkor nagyjából már egy fél évnyit rányitott a Metro a családokra is. Igaz, a termékkínálat nagybani, a vállalkozások, intézmények igényeihez igazított, de hát aki a nagybevásárlások elkötelezett híve, az bizony lehet, hogy megtalálja a számítását. És bizonyára az eddigi háromnapos hétvégi nyitás hozhatott valamennyit a Metro konyhájára. Ha pedig ebbe belevágott, feltehetően igazított is valamit a korábban szokásos kínálatán.
És itt a karácsonyig kitartó új gurítás: mehetsz te is a Metroba vásárolni minden nap ebben az évben
És az újabb meglepetés. Nagyobb sebességre kapcsolt a Metro. Ennek általában két oka lehet, az egyik hogy nagyon megy, a másik, hogy nagyon nem megy. Lehet ikszelni, de inkább az előbbi a valószínű.
A Metro családi vásárlás hátránya ugyanis más bolttal szemben, hogy adminisztrációhoz kötött, így a vásárló személyes adatainak megadása a napijegy ára, amivel be lehet menni, de hát jelenleg ilyen a rendjük. Kérdés, hogy ez változik-e majd később.
Mindez azt jelenti, hogy a Metro áruházlánc az év utolsó negyedében, éppen a legerősebb forgalom közepette, amikor ott a Black Friday, a karácsony és a szilveszter, beszállt az év végi boltos őrületbe.
És pusztán az áruházak elhelyezkedése alapján nem is rossz esélyekkel, hiszen négy áruháza a fővárosban és környékén, a többi 9 pedig Szombathelytől Nyíregyházáig jó lefedettséget ad a hálózatnak.
A Tesconak 112 hipermarket besorolású nagy alapterületű áruháza van. Hát ezek most éppen diszkont ruhát öltenek kisebb alapterületen kisebb választékkal, de vannak, a vásárlók fejében még mindig inkább hiperként. Az Auchannak 19 hipermarketje van, úgyszintén országos lefedettséggel. És ott a Spar 33 Intersparral.
Jó kis Black Friday és karácsonyi vásár lesz ennyi hipermarkettel.
És igen, plázastop. A Metronak van kiskereskedelmi jogosultsága a nagykereskedelmi főtevékenysége mellett, így igazából az égvilágon semmit sem kellett csinálnia.
És lehet tippelni, mi lesz 2020-ban.