Jelentősen nőtt a Magyarországon forgalomba helyezett új autók száma áprilisba

Jelentősen nőtt a Magyarországon forgalomba helyezett új autók száma áprilisban, 6737 személygépkocsit helyeztek forgalomba ebben a hónapban, 22 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben a hónapban – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) hétfőn az MTI-vel.

A forgalomból kivont autók száma is csökkent, mivel a kivonás utáni piac még nagyobb, 25,1 százalékos bővülést ért el. Az összesítés szerint a forgalomba hozott kishaszonjárművek száma 1335 volt, ami 6,5 százalékos növekedés az előző év áprilisához képest.
A havi tájékoztatás szerint nagyhaszongépjárműből 364 kelt el áprilisban, 2,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A magánvásárlók jelenleg inkább a használtautó-kínálatból elégítik ki igényeiket, bár valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része – különösen az egy-három autós céges vásárlások – magánjellegűek. Sajnálatos az egyesület szerint, hogy az importált használt személyautók átlagéletkora meghaladja a 11 évet, mivel ez a károsanyag-kibocsátás növekedését, a közlekedés biztonságának csökkenését okozza.
A haszonjármű-piacot továbbra is jelentősen motiválja a Magyar Nemzeti Bank növekedési hitelprogramja (nhp), így az a válság előtti szint közelében van. Mivel az nhp ebben az évben megmarad, az MGE optimista a teljes haszonjárműpiac növekedési kilátásait illetően.
Az autóbuszpiac kis mérete miatt jelentős havi eltéréseket mutat, az MGE ugyanakkor éves szinten 8 százalékos bővülésre számít, annak ellenére, hogy áprilisban 43 járművet helyeztek forgalomba a piacon, ami 65,6 százalékkal kevesebb, mint tavaly áprilisban.
A motorkerékpár-piac továbbra is gyenge, bár százalékosan jelentősebb – kétszámjegyű – növekedést mutat. 326 motorkerékpárt értékesítettek áprilisban, 21,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az egyesület szerint létfontosságú lenne a robogók azonosításának megoldása, és a regisztrációs adó kiigazítása a használati jellegű kétkerekűeknél.
Az MGE havi jelentésében kitért arra, hogy érzékelhető az elmozdulás a legális szervizek irányába. Ez a jogi környezet változásának – a cégautó javítási áfájának a fele visszaigényelhető – és annak köszönhető, hogy az importőrök folytatják a márkaszervizeket bemutató kommunikációs kampányt.
A Magyar Lízingszövetség az MTI-hez eljuttatott jelentésében hangsúlyozza, hogy a tartós járműpiaci növekedéshez jelentősen hozzájárulnak a lízingcégek is: az év első négy hónapjában eladott új járművek körülbelül 50 százaléka valamilyen lízingkonstrukció keretében kerül az új tulajdonosához, a vállalati újautó-eladásoknál pedig 70 százalék a lízingkonstrukciók aránya.
A szövetség adatai szerint 2015 első négy hónapjában összesen 31,98 ezer jármű kelt el, ami 16 százalékkal több az előző év azonos időszakához képest. Ezen belül is, a kishaszonjárművekből 26,6 százalékkal, a nagyteherautókból pedig 35,7 százalékkal többet adtak el az év első négy hónapjában, mint egy évvel korábban.
Lévai Gábor, a szövetség főtitkára úgy véli, hogy a járműpiaci bővülés, ezen belül a kis- és nagyteherautók értékesítésében látható növekedés a vállalkozások erősödésére utal, mivel egyre több cég képes arra, hogy korszerűsítse járműparkját.(MTI)

Scroll To Top