Noha a nyugat-európai piacok szereplői továbbra is jobban teljesítenek a fogyasztók szemében, a legnagyobb átlagos teljesítményjavulás idén is Kelet-Európában valósult meg; csökken az eltérés Kelet- és Nyugat-Európa között a fogyasztói elégedettség tekintetben – jelentette ki Vera Jourová jogérvényesülésért, a fogyasztópolitikáért és a nemek közötti esélyegyenlőségért felelős uniós biztos pénteken egy friss felmérés eredményét ismertetve.
Elmondta, az Európai Bizottság és a tagállamok által az eltérő minőségben forgalmazott élelmiszerek kérdésével kapcsolatban tett erőfeszítések e tekintetben várhatóan tovább javítják a helyzetet.
A legfrissebb felmérés eredménye szerint a fogyasztók mindössze 53 százaléka bízik abban, hogy a szolgáltatási ágazatokban működő vállalkozások betartják a fogyasztóvédelmi szabályokat, az áruforgalomban ez az arány 59 százalék.
Az uniós tagállamok többségében az internetszolgáltatást és a mobiltelefon-szolgáltatásokat továbbra is a legproblematikusabb területek közé sorolják. A fogyasztók mintegy 20 százaléka szembesült nehézségekkel ezekben az ágazatokban az elmúlt év során. A megkérdezettek legalább 10 százaléka panaszkodott a televízió-előfizetésre, a vezetékes telefonszolgáltatásra, az infokommunikációs technológiai és elektronikai cikkek értékesítésére, illetve a vasúti és városi közlekedésre.
A fogyasztók legkevésbé az ingatlanok és a használt gépkocsik ágazatában bíznak. A fogyasztóknak mindössze 38 százaléka tekint bizalommal arra, hogy az ingatlanágazat szolgáltatói betartják a fogyasztóvédelmi szabályokat, a használt gépjárművek ágazata esetében ez az arány 36 százalék – derül ki a jelentésből.(MTI)