AutoWallis: Piaci átlag felett teljesített az újgépjármű-értékesítés az első félévben

A koronavírus-járvány hatására jelentősen romló külső környezet ellenére jóval a piaci átlag felett teljesített az AutoWallis újgépjármű-értékesítése az első félévben: miközben Magyarországon átlagosan 25 százalékkal, addig az AutoWallisnál mindössze 5,6 százalékkal csökkentek a hazai eladások. A magyar tőzsde autós vállalatának nemzetközi értékesítése ugyanakkor 15,6 százalékkal bővült, így összességében 2,8 százalékkal növekedtek az újgépjármű-eladások.

A koronavírus-járvány kedvezőtlen gazdasági hatásai ellenére a piaci átlagot meghaladó teljesítményt nyújtott az AutoWallis újgépjármű-értékesítése. A csoport Nemzetközi disztribúciós üzletága – részben a bővülő piacok, valamint modellportfolió, mindenekelőtt a Ssangyong és az új Land Rover Defender hatására – a tavalyival összehasonlítva 15,6 százalékkal, 1.244 darabra növelte az új autók eladásait az év első hat hónapjában. A Belföldi disztribúciós üzletág újgépjármű-értékesítése 5,6 százalékkal 1.547 darabra csökkent, ami lényegesen jobb teljesítmény a magyar piac 24,75 százalékos zsugorodásához képest (forrás: DataHouse). Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az első féléves értékesítési adatok kapcsán elmondta: a piaci átlagnál kisebb visszaeséshez az is hozzájárult, hogy az AutoWallis jelenleg még inkább a prémium szegmensben van jelen, mely a releváns régió legtöbb piacán kedvezően teljesített. Az Autóipari szolgáltatói üzletágban erősebben érződtek a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében hozott korlátozó kormányzati intézkedések negatív gazdasági hatásai. Egyrészt az első félévben a kijárási korlátozások miatt csökkent a szervizszolgáltatások igénybevétele, másrészt a turizmus és üzleti célú utazás hirtelen, jelentős, és remélhetőleg átmeneti visszaesése jelentősen csökkentette a gépjárműkölcsönzés teljesítményét, amit csak részben tudott ellensúlyozni a bérbeadható flotta alternatív hasznosítása (például futárszolgáltatások). Mindezek alapján a szervizórák száma 5,4 százalékkal 23.772-re, a gépjárműkölcsönzés kapcsán kalkulált flottaméret 12 százalékkal 438-ra, a bérleti események száma 61,2 százalékkal 4.352-re csökkent.

Az AutoWallis vezérigazgatója az első féléves értékesítési adatok alapján elmondta, hogy abban érződtek ugyan a kedvezőtlen hatások, azonban a társaság minden területen a piaci átlag felett teljesített. A vállalat azzal számol, hogy nem lesznek a tavaszihoz hasonló nagyságrendű újabb korlátozó intézkedések, így a vásárlói aktivitás ütemesen visszatér a megszokott szint közelébe. A társaság menedzsmentje az első félévben öt jelentős üzletfejlesztéssel itthon és külföldön is terjeszkedik, így tovább halad a tavaly meghirdetett stratégiája mentén, melyben azzal számol, hogy 2029-re a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatója lesz.

 

Az AutoWallis Nyrt.

A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában, valamint a BUX és BUMIX indexekben jegyzett AutoWallis Nyrt. célja, hogy 2029-re a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatója legyen. A vállalat 2018-as, nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok (IFRS) alapján számított konszolidált 65,5 milliárdos árbevételének duplázását tervezi 2024-re, melyet elősorban organikus úton akar elérni. A vállalat célja emellett, hogy az autóipari befektetésekre fókuszáló befektetési portfóliójának folyamatos, akvizíciós úton történő szélesítésével klasszikus, konzervatív üzletpolitikát képviselő vagyonkezelőként működjön. Az AutoWallis csoport a közép-kelet-európai régió 14 országában (Albánia, Bosznia-Hercegovina, Csehország, Bulgária, Horvátország, Koszovó, Lengyelország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Észak-Macedónia, Magyarország, Montenegró) gépjármű- és alkatrész kis- és nagykereskedelemmel, szerviz szolgáltatásokkal, rövid- és hosszú távú gépjármű-kölcsönzéssel van jelen. A csoport tagjai közé tartozik a Wallis Automotive Europe, a Wallis British Motors, a Wallis Motor Pest, a Wallis Motor Duna, a Wallis Kerepesi, a Wallis Autókölcsönző, valamint az Iniciál Autóház. A csoport által képviselt márkák közé tartoznak a BMW személyautók és motorkerékpárok, a Citroën, a Dacia, az Isuzu, a Jaguar, a Land Rover, a Maserati, a MINI, a Nissan, az Opel, a Peugeot, a Renault, a Ssangyong, a Suzuki, a Toyota, a Saab alkatrészek utánpótlása és a Sixt rent-a-car. www.autowallis.hu

Scroll To Top