A kisvállalkozások támogatását célzó hosszú távú elkötelezettségének részeként a Visa Inc. (NYSE: V), egy egész Európára kiterjedő kezdeményezést hirdetett meg annak érdekében, hogy digitálisan elérhetővé tegyen nyolcmillió kisvállalkozást, valamint az azok által kiszolgált közösségeket támogassa a Covid-19 világjárványt követő helyreállítási folyamatban. Globálisan a Visa elkötelezett abban, hogy további 50 millió kis- és mikrovállalkozást tegyen digitálisan elérhetővé a gazdasági élénkítés során.
A kisvállalkozások létfontosságú szerepet fognak betölteni a közösségek felépülésében egész Európában – a régió GDP-jének több mint felét, valamint foglalkoztatásának kétharmadát jelentik[1]. A legfrissebb tanulmányok azt mutatják, hogy a Covid-19 különösen súlyosan érintette a személyi szolgáltatásokkal, vendéglátással, illetve kiskereskedelemmel foglalkozó kisvállalkozásokat.
Sokaknak kihívást jelenthet az üzlet fellendüléséhez vezető út, hiszen a Visa friss adatai szerint jelentős változás történt a fogyasztói magatartásban: az online vásárlások legalább 25%-kal nőttek egyes európai országokban[2]. Ráadásul elmondható, hogy az európaiak már az érintéses fizetési módokat preferálják, hiszen a bolti vásárlások során háromból kétszer vásárolnak érintéses kártyákkal vagy mobiltelefonokkal[3].
A változó környezethez való alkalmazkodás prioritás lesz a kisvállalkozások tulajdonosai számára. A Visa kutatásai azonban azt mutatták, hogy Európában kettőből kevesebb mint egy vállalkozás képes jelenleg online fizetést elfogadni[4]. Pénzügyi intézményi, technológiai és közösségi partnerei hálózatának felhasználásával a Visa célja, hogy segítse a kisvállalkozásokat átállni, digitális lehetőségeiket kiépíteni, valamint eleget tenni a fogyasztók készpénz nélküli fizetések iránti igényének – mind online, mind az üzletekben.
A Visa „Számít, hogy hol vásárolsz” kezdeményezését a AIB Merchant Services, a Barclays, a Bambora, a BBVA, a CaixaBank, a Deliveroo, a DownYourHighStreet.com, az eBay, az Elavon, a Fiserv, az Ingenico Group, az iZettle, a Lloyds Bank Cardnet, az Orderbird, a Nebenan, a Nexi, a PaySME, a SafeCharge, a ShopAppy.com, a Shopify és a SumUp támogatja, és a támogatók köre várhatóan bővülni fog. A kezdeményezés ötvözi a Visa digitális kereskedelemmel kapcsolatos tapasztalatait ügyfelei és partnerei képességeivel, hogy így biztosítsanak segítséget az európai kisvállalkozói közösség számára.
A „Számít, hogy hol vásárolsz” kezdeményezés három, az európai közösségek gazdasági fellendülése szempontjából kritikus jelentőségű stratégiai területen nyújt támogatást:
- Lehetővé tenni, hogy a kkv-k az interneten is jelen legyenek: Minden második fogyasztó többet vásárol online, mint a világjárvány előtt[5]. Az idejüket szorosan beosztó kisvállalkozások számára költséges és ijesztő folyamat lehet az, hogy üzletüket online is működtessék. Ezért dolgozik együtt a Visa partnereivel annak érdekében, hogy a szükséges eszközök, források és tanácsok biztosításával segítse a kisvállalkozásokat minél gyorsabban digitális jelenlétet építeni.
- Elősegíteni, hogy a kisvállalkozások éljenek a digitális fizetések előnyeivel: A Covid-19 felgyorsította annak szükségességét, hogy a kisvállalkozások tulajdonosai biztonságos és kényelmes fizetési módot kínáljanak a fogyasztóknak. A Visa számos partnerrel együttműködve azon dolgozik, hogy növelje azoknak a helyeknek a számát, ahol a fogyasztók kártyával vagy mobiltelefonnal fizethetnek, és vállalja, hogy nyolcmillió kisvállalkozásnak segít abban, hogy bekapcsolódjon a digitális kereskedelembe és annak köszönhetően növekedjen.
- Ösztönözni a fogyasztókat a kisvállalkozások támogatására: A kutatások azt mutatják, hogy a fogyasztók értékelik a helyi és független vállalkozásokat, és lehetőség szerint szeretnék is támogatni azokat[6]. Ahogy az üzleti vállalkozások Európa-szerte újból megnyílnak, a Visa számos kezdeményezést indított annak érdekében, hogy ösztönözze a fogyasztókat a „helyi vásárlásra” és hogy emlékeztesse őket arra, hogy számít, hogy hol vásárolnak.
Mint a kereskedelem megbízható motorja, a Visa elkötelezett abban, hogy globális hálózata kapcsolatrendszerének segítségével a világ újjáépüljön, és mindenki visszatérhessen üzleti tevékenységéhez.
További információkért kérjük, keresse fel a visa.hu oldalt.
A Visa Inc-ről
A Visa a világ vezető digitális fizetési vállalata. Küldetésünk, hogy megoldásainkkal összekössük világot a legfejlettebb, legmegbízhatóbb és legbiztonságosabb fizetési hálózaton keresztül ezzel is elősegítve az emberek, vállalatok, gazdaságok gyarapodását. Fejlett globális adatfeldolgozó hálózatunk, a VisaNet biztonságos és megbízható fizetési lehetőséget biztosít világszerte, amely több mint 65 000 tranzakciót képes kezelni másodpercenként. A vállalat innovációra való folyamatos törekvése katalizátorként hat a digitális kereskedelem gyors növekedésére eszköztől függetlenül, fő hajtóereje a mindenki számára mindenhol elérhető készpénz nélküli jövőről szőtt álmoknak. Ahogy a világ az analóg megoldásokról a digitálisakra vált, a Visa a megoldásai, a munkatársai, a hálózata és az elérhetősége által átformálja a kereskedelem jövőjét. További információért látogasson el az About Visa és visa.com/blog oldalakra, valamint kövessen bennünket a @VisaNewsEurope Twitter oldalon.
[1] Európai Bizottság, 2019
[2] VisaNet data, April 2020 [vs April 2019]
[3] VisaNet data
[4] Visa kis- és középvállalakozás elfogadási jellemzőire vonatkozó kutatás. A Visa által megrendelt és az Incite által végzett kutatás 2019 októberében, n6,456 válaszadó, kisvállalkozások 10 millió eurós vagy azzal egyező bevételig, 50 alkalmazott és az átlagos tranzakciós érték 500 eurónál kevesebb vagy ezzel emeggyező érték.
[5] GWI coronavirus findings April 2020 – Multi-Market Research (Release 5)
[6] Zendesk SMB Survey Report– September 2019