A világ kisvállalkozásainak 67%-a, a fogyasztók 78%-a változtatott szokásain a COVID-19 miatt

Miközben a világ kis- és mikrovállalkozásai továbbra is érzik a COVID-19 pénzügyi hatásait, egy dolog nyilvánvalóvá vált: a túléléshez elengedhetetlen az eladáshelyi fizetési élmény átgondolása. A Visa ezért kiadta Back to Business című globális tanulmányát, melyben a pandémia következtében beindult, és a digitális kereskedelem felé mutató drámai elmozdulást vizsgálta.

A nyolc piacon végzett, KKV-kat és fogyasztókat vizsgáló tanulmány szerint világszerte 10-ből közel 8 fogyasztó (78%) változtatott fizetési szokásain, hogy csökkentse a fizikai kontaktusok számát, a KKV-knak pedig több mint kétharmada (67%) próbált ki valamilyen új eszközt – legyen az egy e-kereskedelmi oldal indítása vagy az alkalmazott POS technológia megújítása –, hogy életben tartsa üzletét.

“A fogyasztók a COVID-19-cel kapcsolatos biztonsági intézkedéseket írják a bevásárló listáik tetejére, és azokat a vállalkozásokat jutalmazzák, amelyek hasonlóan cselekszenek” – mondta Suzan Kereere, a Visa globális kereskedelmi és értékesítési vezetője. „Az értékesítési helyekhez kapcsolt viselkedési formák az idő múlásával mindig is változtak.  A COVID-19 azonban azonnali igényt teremtett a biztonságosabb és hatékonyabb vásárlási élmény iránt mind online, mind az offline térben, amire a fogyasztók a digitális kereskedelemre való rohamos áttéréssel reagálnak. Szeretnénk, ha a kisvállalkozások tudnák, hogy a Visa segít nekik megismerni ezeket az új fogyasztói igényeket és elvárásokat, amelynek segítségével megerősíthetik vállalkozásukat a jelenlegi helyzetben és hosszú távon is.”

Az Egyesült Államokban, Brazíliában, Kanadában, Németországban, Hongkongban, Írországban, Szingapúrban és az Egyesült Arab Emírségekben végzett „Visa Back to Business” című tanulmány további megállapításai a következők:

  1. A fogyasztók a digitális kereskedelemet részesítik előnyben
    • Biztonság = érintéses fizetés: az érintéses fizetés minden vizsgált piacon kardinális tényezővé vált – a fogyasztók közel kétharmada (63%) váltana új üzletre, ha az kínál fizikai érintkezés nélküli fizetési lehetőségeket. A világ fogyasztóinak közel fele (46%) számára az érintéses fizetési módok használata az egyik legfontosabb biztonsági intézkedés, amit az eladási helyektől elvárnak. A fogyasztók közel fele (48%) nem vásárolna olyan üzletben, amely csak olyan fizetési módszereket kínál, amelyek során a pénztárossal vagy egy megosztott eszközzel kontaktust kell teremteni.
    • KKV optimizmus vs. fogyasztói valóság: A világjárvány kiszámíthatatlan jellege ellenére a KKV-k 75%-a optimista a jövőt illetően. Ezenkívül a globális kis- és középvállalkozások tulajdonosainak 71%-a állítja azt, hogy kapott támogatást helyi közösségeitől – a legtöbbet üzleti ajánlások (33%) és pozitív vélemények (31%) formájában. Egy fontos fejlesztésre szoruló terület, hogy hol vásárolnak a fogyasztók, hiszen a megkérdezettek mindössze 9%-a mondta azt, hogy kizárólag helyi tulajdonú vállalkozásoknál vásárol, míg 15%-uk csak nagyobb kiskereskedőknél vásárol.
    • Az új normális új szokásokat jelent: 5-ből 4 (78%) fogyasztó változtatott fizetési szokásain, beleértve az online vásárlást, amikor az lehetséges (49%), az érintéses fizetéseket (48%), és a ritkább készpénzhasználatot (46%). A fogyasztók többsége (70%) először használt egy új vásárlási vagy fizetési módot, köztük 26% volt, akik érintéses módszerrel fizettek bolti vásárlásaik során, 34% vásárolt élelmiszereket és háztartási cikkeket online, 28% vett fel éttermi rendelést az étterem falain kívül és 25% vásárolt online bolti átvétellel.
 

  1. A kisvállalkozások a legnagyobb kihívások közepette kell, hogy cselekedjenek
    • Hosszú távú kilátások és a legfontosabb kihívások: A KKV-k tulajdonosai legalább 6-10 nehéz hónapra számítanak még, mielőtt vállalkozásuk visszatérhet a régi kerékvágásba. A legfontosabb közvetlen aggodalmaik a bevételcsökkenés (52%), az új ügyfelek szerzése (46%) és a bérek csökkentésének kényszere (22%).
    • A digitális megoldásokat preferáló gondolkodásmódra való áttérés: A KKV-k több mint egynegyede (28%) próbált meg célzott hirdetést feladni a közösségi médiában, vagy termékeket és szolgáltatásokat online értékesíteni (27%). További 20%-uk vezetett be érintéses fizetési megoldásokat. A megkérdezett KKV-k egyharmada (33%) mondta azt, hogy kevesebbszer, vagy egyáltalán nem fogad el készpénzt a COVID-19 óta.
    • Csalás elleni védekezés: A KKV-k több mint fele (53%) tervez csalások kivédésére tervezett megoldást vásárolni, hogy megvédje üzleti tevékenységét a digitális kereskedelemre való áttérés alatt.

 

A Visa Back to Business tanulmánya a vállalat azon kezdeményezésének legújabb eleme, amely eszközöket kíván nyújtani a KKV-k újjáépítéséhez és az új üzletek megerősítéséhez. A programokról további információ érhető el a KKV-k számára a Visa Small Business Hub és a Visa Small Business COVID-19 relief oldalakon.

 

 

Módszertan

A Visa Back to Business tanulmányt a Wakefield Research végezte 2020. június 18 és június 29 között, az Egyesült Államokban, Brazíliában, Kanadában, Németországban, Hongkongban, Írországban, Szingapúrban és az Egyesült Arab Emírségekben működő, 100 vagy annál kevesebb alkalmazottat foglalkoztató 250 kisvállalkozás vezetője között. A felmérés fogyasztói részét a Wakefield Research külön végezte 2020. június 12. és június 29. között, 1000 18 évesnél idősebb amerikai, és 500 18 évesnél idősebb brazil, kanadai, német, hongkongi, ír, szingapúri és egyesült arab emírségekbeli felnőtt között. Az adatokat súlyoztuk annak érdekében, hogy az egyes piacokon pontos képet kapjunk a 18 éven felüli felnőttekről.

 

A Visa Inc-ről

A Visa a világ vezető digitális fizetési vállalata. Küldetésünk, hogy megoldásainkkal összekössük világot a legfejlettebb, legmegbízhatóbb és legbiztonságosabb fizetési hálózaton keresztül ezzel is elősegítve az emberek, vállalatok, gazdaságok gyarapodását. Fejlett globális adatfeldolgozó hálózatunk, a VisaNet biztonságos és megbízható fizetési lehetőséget biztosít világszerte, amely több mint 65 000 tranzakciót képes kezelni másodpercenként. A vállalat innovációra való folyamatos törekvése katalizátorként hat a digitális kereskedelem gyors növekedésére eszköztől függetlenül, fő hajtóereje a mindenki számára mindenhol elérhető készpénz nélküli jövőről szőtt álmoknak. Ahogy a világ az analóg megoldásokról a digitálisakra vált, a Visa a megoldásai, a munkatársai, a hálózata és az elérhetősége által átformálja a kereskedelem jövőjét. További információért látogasson el az About Visa és visa.com/blog oldalakra, valamint kövessen bennünket a @VisaNewsEurope Twitter oldalon.

Scroll To Top