ingyenes webstatisztika
Home / _Címlap / A nemzetközi fuvarozás és szállítmányozás költségcsökkentési módszerei

A nemzetközi fuvarozás és szállítmányozás költségcsökkentési módszerei

A nemzetközi szállítmányozás költségeinek csökkentésére számos módszer létezik. A berögzült szokások mellett érdemes új, költséghatékony eljárásokat is kipróbálni. Ezek közül válogattunk most össze néhányat.

A nemzetközi szállítmányozás többlépcsős folyamat. Kezdjük is talán a legalapvetőbb dologgal, a csomagolással. Első lépésként érdemes utánajárni, hogy melyik az a csomagolási módszer, ami a legjobban kielégíti az igényeinket. A csomagolóanyag tartósságától kezdve, a környezeti hatásokkal szembeni helytállásán át az esztétikai szempontokig több tényező is van, amit figyelembe kell vennünk. Nézzünk utána az interneten! Merjünk kérdezni! Nem utolsó szempont, hogy talán még az ökológiai lábnyomunkat is tudjuk valamelyest csökkenteni.

Érdemes meghatározni, hogy mi az, ami szükséges és mi az, ami szükségtelen kiadás egy szállítmány előkészítésénél. Az úticéltól függően különböző csomagolásra lehet szükség a nemzetközi fuvarozás és egy belföldi fuvar számára. Bontsuk le a csomagolás költségeinek összetevőit, teljesítmény és esztétikai szempontok szerint! Biztos, hogy szükségünk van egyszerre külső és belső csomagolásra? A dobozra mindenképpen rá kell nyomtatni a termékleírást? Nem elegendő csak a legszükségesebb információkat feltűntetni? Gondoljuk át, hogy valóban szükség van-e a „Törékeny” feliratra a csomagoláson! Ne használjunk feleslegesen extra csomagolóanyagot minden könnyűsúlyú terméknél, csak akkor, ha az valóban törékeny! Jó megoldás lehet erre a problémára a raklapkeret használata. Ezek a keretek leszerelhetők és ugyanolyan védelmet nyújtanak a termékünknek, mint a hagyományos csomagolás, amellyel egyébként csak plusz költségeket termelnénk. Mivel magasságuk állítható, az olyan szállítmányok esetén is ideális lehet használatuk, amelyek nem töltenének ki egy teljes raklapot.

Könnyű csomagolóanyagot választani általában jó döntés. Viszont csak azért, mert egy csomag könnyű, még nem jelenti azt, hogy olcsóbb is lesz a szállítása. A nemzetközi szállítmányozás területén használatos egy kifejezés, az úgynevezett dimenzionális vagy DIM súly, amelyet a könnyű csomagok szállítási költségeinek kiszámítására használnak. Ezt a DIM súlyt úgy lehet elképzelni, mint azt a teret, amelyet ezek a könnyűsúlyú csomagok elfoglalnak. Ilyen esetekben nem a súlyért, hanem az elfoglalt helyért kell fizetnünk. Fektessünk be a tesztelésbe! A csomagunk lehet, hogy több ezer kilométert fog utazni a nemzetközi szállítmányozás során, többféle járművön, kitéve az időjárás viszontagságainak, és meglehet, hogy nem mindenki fogja olyan féltő gonddal kezelni, mint ahogy azt mi tettük. Azt szeretnénk azonban, ha a termék ugyanolyan állapotban kerülne kicsomagolásra, mint ahogyan azt mi feladtuk. Nézzünk utána a tesztelési eljárásoknak! Röviden összefoglalva, a csomagunknak tűrnie kell a nyomást, rázkódást, esetleges leejtéseket, illetve a hőmérséklet és a légnyomás változásait.

 


 
   
Melyik opció felel meg jobban az igényeinknek: ha nagyobb készletet tartunk raktáron a csomagolóanyagból vagy inkább az, ha kisebb tételekben rendelünk belőle? Ha elégedettek vagyunk a dizájnnal és nem tervezünk változást egyhamar, érdemes többet rendelni egyszerre. A nyomdák többsége  nagyobb tételek esetén engednek az árból. Abban az esetben, ha meg akarjuk tartani a lehetőségét annak, hogy a közeljövőben esetleg megváltozik vállalatunk arculata, akkor érdemes kis példányszámmal dolgoznunk.

Egyes vevők igénylik a környezetbarát csomagolást, mások kevésbé, azonban lássuk be, ha egy kicsit is jobb lehet a bolygónknak tőle, akkor érdemes zöld megoldást választanunk. Járjunk utána melyek azok az anyagok, amelyeket nem lehet újrahasznosítani és csökkentsük a mennyiségüket!

Fontos tényező lehet a szállítási költség csökkentésében, ha jó kapcsolatot alakítunk ki egy a nemzetközi szállítmányozás terén tevékenykedő vállalattal. Ne keressünk minden évben új fuvarozót csak azért, mert egy kicsit le akarunk csípni a kiadásokból. Egy hosszabb távú, például három éves szerződés rögzíti az árakat, pedig lehet, hogy azok növekednének a jövőben. A szállítmányozónak is könnyebb lesz kiépítenie a kapcsolati hálót az adott szállítási területen és ezáltal csökkentenie az üresen megtett kilométereket. Ha van rá lehetőségünk, szállíttassunk csúcsidőn kívül! Péntek egy tipikusan ilyen nap, hiszen a vevők nagy része már csütörtökön szeretné megkapni az árut, hogy az pénteken fel legyen polcozva és aztán eladásra kész legyen a hétvégére. Általában a hétfők is csúcsidőn kívüliek. Természetesen ez csak nem romlandó áruk esetében működik.

Érdemes együttműködnünk más, közelben működő vállalatokkal, ha a szállítmányunk nem tölti fel teljesen a rakteret, ha például ők is ugyanannak az áruháznak szállítanak be, mint mi, akkor mindenki nyer: nekünk csak azt az összeget kell kifizetnünk, amelyet az árunk elfoglal a raktérben (csakúgy, mint a vállalat, amivel osztozunk), illetve a vevőnek is könnyebb dolga lesz, mivel csak egy szállítmány érkezik több helyett, így tud spórolni a munkaerőn, hiszen rövidebb ideig kell a dokkot nyitva tartania. Értesítsük előre a nemzetközi szállítmányozót a szállítandó áru mennyiségéről! Így könnyebb lesz neki maximalizálni a tehergépkocsik, a vezetők és a raktárhelyiség kihasználtságát. Minél hamarabb történik meg az értesítés, a  fuvarszervező annál jobban tud előre tervezni és ezáltal jobb árat ajánlani.

Próbáljuk meg minél kevesebbre csökkenteni a berakodási időt! Amikor a nemzetközi fuvar árát számítják, akkor körülbelül átlagosan 2 órát számolnak a berakodásra, de ezt az árat befolyásolhatja az, ha tudják, hogy egy bizonyos helyen 2 óra helyett 1 óra alatt történik meg mindez. Abban az esetben, ha már minden alkalommal kevés időt telik el a berakodással, akkor könnyebb lesz a jövőben új nemzetközi fuvarokra kedvezőbb árat kialkudni. Adjunk lehetőséget esti berakodásra! Ezzel lehetőséget adunk a szállítmányozónak arra, hogy esetleg visszfuvarral vegye fel az áruinkat, miután a többi ügyfele már bezárt. Például lehet, hogy visszautasítanának minket egy délutáni fuvarnál egy másik fuvarral való időpontütközés miatt, de elvállalnák azt egy esetleges esti időpont esetében. Próbáljunk meg több árut fuvaroztatni kevesebb alkalommal! Ösztönözzük a vevőinket nagyobb tételek rendelésére! Habár általánosságban jobban szeretnek kisebb tételeket rendelni, motiválhatjuk is őket, például az így megspórolt összeg megosztásával.

Olyan vállalatoknál, ahol nincsenek logisztikai szakemberek, nem biztos, hogy ismerősen cseng a fuvarbörze neve, ha csak egy egyszeri kiszállításra keresünk ajánlatot, osszuk azt meg valamelyik fuvarkereső weboldalon! Valószínű, hogy alacsony összegért fogják vállalni a kiszállítást. Ez főleg igaz, ha a szállító visszfuvarként tudja felvenni az árut. Az így megtett kilométerekért sokan alacsonyabb árat kérnek. Olyan szállítmányozó vállalatot keressünk, amelynek a telephelye a kiszállítandó területen vagy annak közelében van! Így nagy esély van rá, hogy a rakományunkat visszfuvarként tudják elszállítani.

Vegyük igénybe logisztikai szakemberek segítségét! Főleg kisebb vállalatoknál, ahol a költségvetés nem elég nagy ahhoz, hogy logisztikai szakembereket alkalmazzanak, opció lehet főleg nemzetközi fuvar tekintetében a feladat kiszervezése. A fenntartási költségek elhagyása mellett a kívülről jövő innovációk szerepe is fontos tényező lehet a döntésben. Az előbbiekben leírt javaslatok nagy része magától értetődőnek tűnik, a cégek nagy része mégsem veszi figyelembe őket. A kérdés az, hogy miért? A fő ok talán a megszokottság lehet, ha bármelyik javaslat alkalmazható az Ön vállalkozására, akkor ne habozzon megtenni az első lépéseket!

640x40_feher
640x40_feher
Scroll To Top