A magyar gazdaságpolitika elsődleges célja, a munkahelyek, vállalkozások megvédése, ehhez a beruházások támogatása a leghatásosabb eszköz – jelentette ki a pénzügyminiszter pénteken a Bács-Kiskun megyei Felsőlajoson, a Márka Üdítőgyártó Kft. kapacitásbővítő beruházásának bejelentésén.
Az üzemlátogatás után Varga Mihály elmondta: a teljes mértékben magyar kft. csaknem 105 millió forintos beruházásához 72 millió forint támogatást nyert a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) pályázatán.
Hozzátette: a „Márka” üdítő magyar szabadalom, évtizedes múltra visszatekintő „brand”, a cég beszállítóinak 90 százaléka is magyar vállalkozás. Hangsúlyozta: a kormány már tíz éve követi azt az alapelvet, hogy „ha munka van, minden van „, mert ez alapozza meg az ország teljesítményét, a családok életszínvonalát. A kormány a járvány második hulláma idején is több eszközzel segíti a hazai vállalkozásokat, a munkahelyek megvédésében és újabb fejlesztésekben – közölte. A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program elsősorban azokat a fejlesztéseket támogatja, amelyek segítik a vállalkozásokat alkalmazkodni a jelenlegi kihívásokhoz – mondta.
Varga Mihály emlékeztetett: a gazdaságvédelmi intézkedések folytatódnak a következő hónapokban is, folyamatosan jelennek meg új felhívások is. A pályázatok gyorsabb és egyszerűbb elérhetősége érdekében a Pénzügyminisztérium kifejlesztett egy mobilalkalmazást. Az applikáció segítségével a vállalkozások azonnal értesítést kapnak az aktuális pályázatok megjelenéséről, tájékozódhatnak a részletekről, feltehetik kérdéseiket az ügyfélszolgálatnak. A tárca továbbfejleszti az alkalmazást, hogy jövő évtől már pályázatokat is be lehessen nyújtani a GINAPP-on keresztül- közölte a miniszter. Varga Mihály kitért arra is, hogy a gazdasági növekedés jegyében eltelt elmúlt hét év megteremtette a lehetőséget a védekezés eszközeinek módosításához. Ezt mutatja az is, hogy a kiskereskedelmi forgalom nem esett vissza a tavalyi év adataihoz képest, sőt az utóbbi hónapokban már fölötte is van.
Salacz László, a térség fideszes országgyűlési képviselője elmondta: a kormány felismerte, hogy a magyar vállalatok sikere az ország hosszú távú gazdasági növekedésének a motorja. Ebbe a koncepcióba illeszkedik a Márka üzem, amelyet Bács-Kiskun megye „élelmiszeripari zászlóshajójának ” nevezett. (MTI)
Gazdasagportal.hu Gazdasági és tőzsdei hírek.