Röviden megmutatjuk a főbb tudnivalókat a Top 10 techcégről

Napjainkban egyre inkább körvonalazódni látszik az a trend, miszerint a hagyományos kiskereskedelmi üzleti modellt az online kiskereskedelem térhódítása befolyásolja, és egyre nagyobb piaci részesedést szereznek az ezzel foglalkozó vállalatok.

Az Alibabát, ha nézzük, azt láthatjuk, hogy év/év alapon közel 50%-kal tudodtt nőni az árbevétel. A kínaii vállalat esetében főként Kínára esik az e-kereskedelemből származó bevétel nagyobbik része. Ez áldás is, és átok is egyben: míg az USÁ-ban ez a piac kb. 15%-ot tud növekedni, addig Kínában ez 50% körüli, azonban egy esetleges sokk, mely a kínai gazdaságot érheti, jobban ki van téve.

Az online kereskedelemmel foglalkozó cégek a nagymennyiségű cashflowból, amit be tudnak gyűjteni, más, nagyobb haszonkulcsú üzletágakba fektetik. Gyakori például az onlinemédia tartalmakba, illetve a felhő alapú szolgáltatásokba való befektetés. Jelenleg az Alibaba a bevételek 10%-át, az Amazon pl. 5%-át fekteti ezekbe az üzletágakba.


Forrás: GazdaságTV.hu

Scroll To Top