Magyar Telekom: sikerült a bevételi trendforduló

Sikerült elérni az év elején kitűzött célt, hogy megforduljon a bevételi trend, így öt év után először nőtt tavaly a Magyar Telekom bevétele – mondta Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója csütörtökön.

A vállalatvezető a Magyar Telekom 2012. évi eredményeiről tartott sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: a nyereségesség A vállalatvezető a Magyar Telekom 2012. évi eredményeiről tartott sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: a nyereségesség ugyan tavaly még mindig csökkent, de az év utolsó öt hónapjában már javult a közvetlen profitmarzs, ami biztató a jövőre nézve.     A Magyar Telekom – csütörtök hajnalban közzétett konszolidált, nemzetközi számviteli elvek (IFRS) szerint készült gyorsjelentése szerint – 36,86 milliárd forint nettó nyereséggel zárta 2012-t az előző évi 7,46 milliárd forint veszteség után, a táraság bevételei egy év alatt 1,6 százalékkal 607,13 milliárd forintra nőttek.
Christopher Mattheisen szerint a társaság tavalyi nyereségességét kedvezően befolyásoló energiaszolgáltatási ágazat jövője a kormány rezsicsökkentési intézkedésének következtében függ attól, hogy sikerül-e a társaságnak alacsonyabb árszinten hozzájutnia az energiához. Ha ez nem sikerül, akkor újra kell értékelni ennek az ágazatnak a fenntartását – tette hozzá.
Az energiaszolgáltatási ág jövője szempontjából fontos, hogy a Magyar Telekomra az energiabeszerzésnél nagyobb fogyasztóként, vagy nagykereskedőként tekintenek. „Ha előnyt tudunk kovácsolni a rezsicsökkentés következtében változó piaci árstruktúrából, akkor folytatható az üzletág, ha nem, akkor újra kell értékelni a folytatást” – mondta.
A vállalatvezető hozzátette: az ágazat jelenleg alacsony nyereségességi rátával működik, bár csoportszinten javítja az eredményeket, hiszen a Magyar Telekom az energiaszolgáltatásokat csomagban értékesíti, így hozzájárul más ágazatok fogyasztóinak megtartásához.
Christopher Mattheisen a sajtótájékoztatón két új vállalati stratégiai célt fogalmazott meg. A társaság egyrészt a jelenlegi 3-5 százalékról 30 százalék fölé emelné az online értékesítés arányát. Ebből a szempontból bíztató, hogy a decemberi értékesítési időszakban a mobilelőfizetések értékesítésének 14 százaléka online történt. Ezen kívül a társaság a digitális otthon, így biztonsági és energiagazdálkodási szolgáltatások bővítését célozza.
Az elnök-vezérigazgató kérdésre válaszolva megismételte a társaság álláspontját, amely szerint önmagában nem baj a vállalatok megadóztatásra, az igazi probléma, hogy a telekomágazatra kivetett különadók diszkriminatív természetűek. Kifejtette: a távközlési vállalatokra kivetett adó az ágazaton kívül a gazdaság más területein is gátolja a növekedést, ráadásul a közművezetékekre kivetett adó a beruházásokat is hátráltatja.
Christopher Mattheisen egy másik kérdésre válaszolva leszögezte: a Magyar Telekom egy versenyágazatban tevékenykedik, így „nem lehet egyszerűen továbbpasszolni a különadók terheit a fogyasztókra”.
A sajtótájékoztatón Thilo Kusch, a Magyar Telekom pénzügyi vezérigazgató-helyettese elmondta: ésszerű azt várni, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság még az idén új frekvenciatendert ír ki a Kúria által megsemmisített eljárás helyett. Úgy fogalmazott: mindenki tudatában van annak, hogy a spektrumkérdés sürgető, és hogy a tender kiírása nem várhat örökké. Mivel az előző eljárás óta ment tovább az idő, ezért ésszerű lehet azt is várni, hogy a hatóság több frekvenciát kínál értékesítésre, mint legutóbb – tette hozzá.
A Magyar Telekom igazgatósága csütörtökön kora délután jelenti be az előző évre vonatkozó osztalékjavaslatát. Thilo Kutsch, a társaság pénzügyi igazgatója sajtótájékoztatón elmondta: az igazgatóság továbbra is elsősorban a nettó adósságráta alapján határozza meg osztalékstratégiáját, de természetesen az előző évi eredmények is befolyásolják az osztalék mértékére vonatkozó javaslatot. A Magyar Telekom osztalékáról a várhatóan április 12-én megtartandó közgyűlés dönt. (MTI)

Scroll To Top