Egyelőre nem dúskálnak itthon a cégek a karitatív kezdeményezésekben

Egyelőre nem dúskálnak itthon a cégek a karitatív kezdeményezésekben, holott az egyik legnagyobb kihívásra, a munkaerő megtartására nyújthat megoldást. Hiszen az önkéntes munka elősegíti a személyes fejlődést, erősíti a vállalat iránti elkötelezettséget és javítja a munkahelyi légkört, ezáltal csökkentve a fluktuációt.

 

A mai tudatos és fenntartható szemlélet nem csak a környezetre, de a munkakeresésre is hatással van. „Napjainkban a munkavállalók már nem csak a pozíció vagy a bér mellett teszik le a voksukat, hanem a cég tevékenysége mellett is. Egy állásinterjún ugyan nem az önkéntes munka lehetősége az első, amelyet az adott pozícióról megkérdeznek a jelöltek, de általánosságban elmondható, hogy a CSR tevékenységet folytató és ebben aktív munkáltatókat preferálják a dolgozók. A karitatív jellegű munka tehát egyre inkább az employer branding fontos eszközévé válik” – mondta el Stefano Longo, a magyarországi Adecco Kft. ügyvezető igazgatója.

 

A vállalati önkéntes munka még gyerekcipőben jár Magyarországon

A karitatív tevékenységnek egyre meghatározóbb jelentősége van vállalati és munkáltatói oldalról egyaránt, ennek ellenére nem nagyon vannak friss kutatások a témában. Egy 2013-ban készített kiadvány szerint a megkérdezett aktív keresők mindössze 21,5%-a nyilatkozott arról, hogy munkahelyén lehetősége van részt venni önkéntes programban, miközben 74% tartja fontosnak, hogy a vállalatok ilyen jellegű programokat szervezzenek dolgozóik számára. „Magyarország egyelőre gyerekcipőben jár a vállalati karitatív tevékenységekben, holott az önkéntes programok a vállalatnak és a dolgozóknak is rengeteg haszonnal járnak. Az ilyen tevékenységek ugyanis nagy szerepet játszanak a munkavállalók személyes fejlődésében, a vállalat iránti elkötelezettség növelésében és a munkahelyi légkör javításában, ezáltal csökkentve a fluktuációt, ami a mai cégek egyik legfőbb HR kihívása. Csapatépítő jellege miatt pedig a kiégés elleni küzdelemben is fontos eszköz lehet, hiszen a segítségnyújtás feltölti, motiválja, új kihívások elé állítja a munkavállalókat, erősíti a csapatszellemet, az összetartozás érzését” – mondta el Stefano Longo.

 

Hogyan szervezzünk karitatív programot

Az önkéntes munka több oldalról indulhat egy cég életében. „Általában felülről, a vezetés részéről születik meg az igény ilyen vállalati tevékenységre, de az is előfordul, hogy a dolgozók saját kezdeményezésére, tehát alulról indulnak ilyen típusú programok. Előbbi esetében érdemes lehet kikérni a munkavállalók véleményét, mely területet tartják fontosnak, milyen társadalmi csoporttal, problémával tudnak leginkább azonosulni, míg utóbbi esetében célszerű támogatni és teret adni a kezdeményezésnek” – tette hozzá a szakember.

 

Az Adecco Csoport mint a világ egyik legnagyobb humánerőforrás szolgáltatásokat nyújtó cége nem csak igyekszik felhívni a figyelmet az önkéntes munka fontosságára, de Win4Youth elnevezésű programjával példát is mutat más vállalatoknak. A kezdeményezés célja, hogy minden évben egy kiválasztott sportágban lehetőséget biztosítson az Adecco dolgozók számára, hogy személyes részvételükkel támogassanak beteg vagy hátrányos helyzetű gyerekeket. A kiválasztott sportág idén a triatlon volt, amely hosszú távú, stratégiai gondolkodást igényel, akárcsak a munka világa. Az Adecco dolgozók és partnerek futással, kerékpározással és úszással gyűjthettek kilométereket, amelyek révén idén mintegy 15 millió forinttal támogatják a Bátor Tábort.

 

„Megtiszteltetés, hogy az Adecco Csoport Win4Youth programjában második éve a Bátor Tábor Alapítványt választja magyarországi szervezetként, és hogy a dolgozók egy nemes cél érdekében tekertek, futottak, úsztak. A sport szeretetével és saját határaink leküzdésével így magunk és mások életén is változtathatunk” – mondta el Pintér András, a Bátor Tábor Alapítvány Adományszervezője.

 

Az Adecco dolgozók és partnerek által gyűjtött kilométerek révén számos daganatos és krónikus betegségben érintett gyerek juthat el a  Bátor Tábor gyógyító élményeket nyújtó táboraiba, miközben az Adecco önkénteseket a közös élmények és a közös munka még jobban összekovácsolta. „Az elmúlt két év pozitív tapasztalatai alapján és az egyre erősödő vállalati önkéntesség iránti igény miatt is különösen ajánljuk a cégeknek a hasonló kezdeményezéseket” – tette hozzá Stefano Longo.

 

 

 Az Adecco Csoportról

Az Adecco Csoport a munkaerő-megoldás globális vezető szolgáltatója, átalakítva a munka világát a tehetség és a technológia révén. Az Adecco Csoport minden évben több mint 1 millió embernek kínál világszerte karrierlehetőséget, betekintést és útmutatást.  Az Adecco, a Modis, a Badenoch & Clark, a Spring Professional, a Lee Hecht Harrison és a Pontoon globális márkái révén teljes munkaerő-megoldásokat kínál, beleértve az ideiglenes személyzetet, az állandó elhelyezkedést, a karrier átmenetet, a tehetségfejlesztést és a kiszervezést. Az Adecco Csoport a munkaadók, a munkavállalók, a kollégák és a kormányok partnereként megosztja munkaerőpiaci szaktudását és ismereteit a lakosság, a gazdaság és a társadalom fejlődése érdekében.

 

A  zürichi központtal működő Adecco Csoport a Fortune Global 500 vállalat egyike, amely a világ 60 országában több mint 33.000 teljes munkaidőben foglalkoztatott alkalmazottal rendelkezik. A svájci bejegyzésű Adecco (ISIN: CH0012138605) szerepel a Svájci Tőzsdén (SIX) (ADEN).

 

 

 Adecco Magyarország

Az Adecco Magyarországon 1991-ben alakult meg a svájci Adia leányvállalataként, az Adia SA 90%-os és az Adia Ausztria 10%-os tulajdonrészével, és 1997 óta, az ADIA és a francia ECCO globális fúziója óta Adecco néven működik. Irodáink az ország minden régiójában megtalálhatóak. Budapesten található a szellemi és vezetői munkaerő-közvetítéssel, a fizikai munkatársak kölcsönzésével és közvetítésével, illetve a speciálisan irodai munkakörökkel foglalkozó irodánk, valamint több ügyfélhez kihelyezett on-site irodánk. Közel 100 állandó munkatársunk gondoskodik ügyfeleink és munkavállalóink igényeinek kielégítéséről, így évente több mint 350 munkavállalónak segítünk állandó munkához jutni, és naponta több mint 3500 időszakos munkatárs számára biztosítunk munkalehetőséget. Az Adecco mint a világ vezető HR-tanácsadó cége fontosnak tartja, hogy teljes körű szolgáltatást nyújtson megbízói részére. A munkaerő-kölcsönzésen és -közvetítésen kívül szolgáltatásaink közé tartozik a bérszámfejtés és TB-ügyintézés, a karriertanácsadás, a HR-outsourcing, a képességfelmérés különböző tesztek is.  A cég 1996-ban az ISO 9002:1994 szabvány követelményeinek megfelelő minőségbiztosítási rendszert vezetett be, amelyet 2002-ben az új, ISO 9001:2000. szabványnak megfelelően alakított át, ezzel is biztosítva partnerei számára az egyenletesen magas színvonalú szolgáltatásokat. 

www.adecco.hu

 

Scroll To Top