Több mint 133 millió forintból készülhetnek televíziós műsorok a médiatanács döntése értelmében – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) csütörtökön az MTI-vel.
Azt írták, hogy hírműsorok, közéleti és kulturális magazinműsorok gyártására nyerték el az összeget helyi és körzeti televíziók.
A testület elvégezte egy salgótarjáni és egy szekszárdi rádiós frekvencia pályázati ajánlatainak alaki vizsgálatát, valamint véglegesített egy székesfehérvári és egy kiskőrösi rádiós pályázati felhívást, valamint bírságot szabott ki a Rádió 1 szolgáltatójára.
A 133 millió forintból huszonkilenc televíziós műsort támogat a médiatanács, amely a helyi és körzeti tévéknek szóló támogatási programjában a hírműsorok, közéleti és kulturális magazinműsorok készítését támogató pályázat idei első fordulójában hirdetett nyerteseket.
A Pomáz Televízió, a vajdasági Pannon TV, a Dunaföldvár TV, a Hajdúnánási Televízió, a Csongrád TV, a VTV Mór, a csornai Rábaközi Televízió, a Füzesabonyi Városi Televízió, az RTV Szekszárd, a Sárvári Televízió és a berceli Gólya TV közéleti magazinok készítésére fordíthatja az elnyert összeget.
Hírműsorokat a Kanizsa TV, a Keszthelyi Televízió, a kiskunhalasi Halas TV, a Kapos Televízió, a százhalombattai Halom Televízió, a Városi Televízió Szeged, a Kalocsa Városi Televízió és a tahitótfalui Danubia Televízió gyárthat a pénzből.
Kulturális magazinműsorokat készíthet a Debrecen Televízió, a békéscsabai 7.Tv, a nyíregyházi Kölcsey Televízió, a Kapos Televízió, a pécsi Pannon Televízió, a balassagyarmati Ipoly Televízió, a Kecskeméti Televízió, a Bajai Televízió, valamint a fővárosi Hegyvidék Televízió és a Centrum Televízió.
A grémium elvégezte a Salgótarján 99,3 MHz és a Szekszárd 104,5 MHz helyi médiaszolgáltatási lehetőségek közösségi jellegű használatára kiírt pályázati felhívásaira beérkezett ajánlatok alaki vizsgálatát: mindkettőnél pályázati nyilvántartásba vette az egyedüli pályázó Karc FM Média Kft.-t.
A budapesti Rádió 1 szolgáltatójára 50 ezer forint bírságot szabott ki a grémium, amiért szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb szöveget, helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort, viszont több zenét tett közzé a vizsgált februári adáshéten. A testület a szankció alkalmazásánál figyelembe vette, hogy a koronavírus-járvány idején a médiaszolgáltatók is nehéz helyzetbe kerültek vállalásaik teljesítésénél – jegyezték meg.
A Szolnok Televízió szolgáltatóját burkolt reklámozás miatt figyelmeztette a tanács, amiért két műsor egy-egy januári adásában egy pálinkát forgalmazó cég termékeinek, valamint egy fogyókúrás táplálékkiegészítőnek a részletes bemutatásával a termékek megvételére sarkallhatta a nézőket.
A Gyula Televízió szolgáltatója februárban egy reklámot négyszer megkülönböztető jelzés nélkül adott le, ezért a testület jogszerű magatartásra szólított fel – olvasható a közleményben.(MTI)