Egy hónapja még a hőség ellen küzdöttek a magyarok, most az élelmiszerárakkal kezdenek harcolni

A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb, júliusi adataiból kiderül, hogy az infláció Magyarországon 20,1%-os, az élelmiszereké pedig közel 30%-nál tart. Ezt igazolják az Árukereső.hu legújabb adatai is, miszerint a magyarok a múlt héten kétszer annyiszor kerestek rá a cukorra, mint a múlt hónapban. A tudatos fogyasztók a lehető legjobb áron szeretnének hozzájutni az alapvető élelmiszerekhez is, így nem meglepő ez az eredmény. Ugyanezt a tendenciát tapasztalhattuk itthon tavaly ősszel is, amikor a magas infláció miatt, a növekvő energiára mellett hatalmasat ugrott a cukor iránti kereslet.

Alig egy hónappal ezelőtt, a nyári hőhullám kellős közepén a hordozható légkondik iránti érdeklődés több mint háromszorosára ugrott, ahogy a ventilátoroké is. Több mint kétszer annyit kutatták a magyarok a hagyományos klímákat és a léghűtőket is.

A régió országaiban is hasonló mértékű változás volt tapasztalható – Szlovákiában, Csehországban, Bulgáriában és Romániában is sokkal jobban foglalkoztatták az embereket azok az eszközök, amikkel jobban el lehet viselni a magas nyári hőmérsékletet.

Most azonban nem tapasztalható ilyen regionális hasonlóság, ez a kiugró érdeklődés az élelmiszerek terén csak Magyarországon figyelhető meg. A csehek és szerbek kanapékat, a szlovákok pedig mikrókat kerestek inkább, míg a szlovénoknál és horvátoknál a generátorok és aggregátorok domináltak ebben a hónapban: utóbbinál közel kilencszeresére ugrott a keresések száma.

Az Árukereső.hu adatai rávilágítanak arra, hogy szomszédaink milyen aktuális gazdasági változások függvényében igyekeznek a lehető legjobban és gazdaságosan kijönni az adott szituációkból.

 

Az Árukeresőről

Az Árukereső.hu Magyarország piacvezető ár-összehasonlító oldala és online vásárlási kalauza, amely 2004 óta több millió vásárlásban segítette a felhasználókat és a boltokat. Látogatói több mint 4700 webáruház 22 millió ajánlata között válogathatnak egy felületen.

Az Árukereső.hu küldetése, hogy a vásárlók a legfontosabb szempontokat figyelembe véve, kényelmesen és gyorsan válasszák ki a számukra legkedvezőbb ajánlatokat. Ez egyben magában foglalja a termékek árainak és tulajdonságainak összehasonlítását, inspirálódást a különböző ajánlatok és kategóriák között, illetve az azonnali, direkt vásárlást az Árukereső.hu oldalán. Az Árukereső.hu célja, hogy a szolgáltatások folyamatos fejlesztésével, illetve kiegészítő szolgáltatások révén fokozza a vásárlási élményt és megkönnyítse a döntéshozatalt, ezzel népszerűsítve az internetes vásárlást.

Scroll To Top