ingyenes webstatisztika

Sokéves rekordot döntött a februári kárbejelentések száma

Az elmúlt évek „viharszezon menetrendjét” alaposan felülírta a Ciara.  Már az év elején több vihar is lecsapott országszerte, ezek olyan jelentős károkat okoztak, melyek eddig csak a májustól kezdődő és általában a nyár végéig tartó viharszezonban voltak tapasztalhatóak. A viharciklon következtében csak a Groupama Biztosítóhoz 400 millió forintot meghaladó forint értékben érkezett kárbejelentés, melyek felmérése és rendezése jó ütemben halad, a társaság a hozzá bejelentett károk több mint 40 százalékát már ki is fizette ügyfelei részére.

Idén rekordot döntött a februári bejelentések száma – derül ki a Groupama Biztosító adataiból: az elmúlt hat év februári kárbejelentéseinek átlagához képest 2020-ban közel négy és félszer annyi lakásbiztosítási kárbejelentés érkezett a társasághoz. Érdekes jelenség az is, hogy a februári időszakokat vizsgálva, az extrém időjáráshoz köthető káreseményeken belül a viharkárok eddig átlagosan 64 százalékot tettek ki, ezzel szemben idén a 5500-at elérő kárbejelentések 96 százaléka érkezett viharkárral összefüggésben.

„Vélhetően a klímaváltozás következtében a viharok egyre kevésbé szezonálisan és jóval nagyobb intenzitással csapnak le, mint ahogy azt korábban megszoktuk. A mért szélerősségek egyre többször meghaladják egy átlagos vihar szélerősségének mértékét, így jóval nagyobb pusztítást okozhatnak. Emellett a május környékén kezdődő, intenzív, heves esőzésekkel járó viharszezon időszaka is hosszabbá válhat a jövőben, ha a tengerek hőmérsékletének emelkedése miatt egyre több hurrikán erejű vihar éri el kontinensünk országait is” – hívta fel a figyelmet Vámos Levente, a Groupama Biztosító Szolgáltatási Centrumának főosztályvezetője.

Az egyik legnagyobb lakásbiztosítóhoz, a Groupama Biztosítóhoz a februári viharokkal kapcsolatban ezidáig 5500 lakásbiztosítási kárbejelentés érkezett a legfrissebb adatok szerint. A szakemberek még további bejelentésekre számítanak, így a károk száma összesen elérheti akár 6500 darabot is.

Ezidáig a legtöbb bejelentés Békés megyéből érkezett, a károk átlagos nagysága 80 ezer forint, így az összes kifizetés várhatóan meghaladja majd a félmilliárd forintot is.

Bár az évnek ebben az időszakában nem megszokottak a tömeges kárbejelentéseket okozó időjárási események, a biztosítótársaság hatékonyan tudja kezelni az ügyfelek átlagosnál nagyobb számú kárbejelentéseit. Továbbra is fontos hangsúlyozni, hogy a károk észlelése után minél előbb tegyék meg bejelentésüket az ügyfelek. Természetesen, a nyaralók esetében, melyeket jellemzőan a vihar utáni hétvégén ellenőriznek a tulajdonosok, arra számítanak a biztosító szakemberei, hogy később érkeznek a bejelentések.

A Groupama Biztosító mindent megtesz, hogy a lehető leghamarabb szemlézze a károkat, így a kifizetések is nagyon rövid időn, akár 1-2 napon belül megtörténhetnek. Ez jelentős segítséget jelent az ügyfelek számára, hiszen azonnal, a családi kassza megterhelése nélkül intézkedhetnek a károk helyreállításáról.

A Groupama Biztosító továbbra is folyamatosan több csatornán fogadja a kárbejelentéseket. A bejelentések online a www.groupamadirekt.hu „Írjon nekünk!” menüponton keresztül, telefonon, a TeleCenter a +36 1 467 3500 telefonszámán, valamint az ügyfélszolgálati irodákban személyesen is megtehetők.

 

 

Groupama Biztosító Zrt.

A Groupama Biztosító közel 1,3 millió ügyfelével, teljes körű biztosítási kínálatával a hazai biztosítási piac egyik legjelentősebb szereplője. 130 saját ügyfélszolgálati irodáján és közel 1000 fős tanácsadói hálózatán kívül online, a GroupamaDirekten, az OTP Bank 360 fiókjában, valamint 400 alkuszpartnerén keresztül teszi elérhetővé szolgáltatásait.

640x40_feher 640x40_feher
Scroll To Top