ingyenes webstatisztika

Öt európai piacon ötezer e-kereskedelmi céget szolgál ki a magyar Barion

Az online- és mobilfizetési megoldást kínáló Barion a magyar mellett már a cseh, német, osztrák és szlovák partnerekkel is együttműködik, több mint ötezer e-kereskedelmi partnert szolgál ki Európa-szerte – közölte a Barion az MTI-vel csütörtökön. A magyar alapítású cég a közlemény szerint azt fontolgatja, hogy központját más európai országba helyezi át.

Az öt éve alapított társaság rendszerével eddig mintegy másfél millió felhasználó fizetett, akik több milliárd forintos forgalmat lebonyolítnak le havonta.
A Barion 2017 végén jelentős külföldi kockázati tőkebefektetésben részesült, amikor a cseh Home Credit Group hatmillió eurót (mintegy kétmilliárd forintot) fektetett a vállalkozásba. A tőkeinjekció lehetővé tett, hogy a cég a nemzetközi piacokon is folytassa a növekedést, és másfél év alatt megduplázta e-kereskedelmi partnerei számát – áll a közleményben.
A Barion a kezdetektől tervezi, hogy az online fizetési és vásárlói viselkedésről, szokásokról rendelkezésre álló és folyamatosan bővülő adatvagyonára alapozva online vásárlási ajánló, és programmatic hirdetési megoldást is értékesítsen, az utóbbi időszakban e szolgáltatások kifejlesztésére külön üzletágat hozott létre.

A társaság a közlemény szerint ugyanakkor azt fontolgatja, hogy központját Magyarországról egy másik európai országba helyezi át, mert úgy véli, a magyar szabályozási környezet a nemzetközi piacokon versenyhátrányt jelent. “Új felhasználók akvirálásakor óriási versenyhátrányt jelent például, hogy nagyon hosszadalmas az online adatfelvételi folyamat, amelynek során számos irreleváns személyes adatot is meg kell adnia az új felhasználóknak. A másik fájdalmas pont a kiugróan magas tranzakciós illeték. Szemléletes példa, hogy míg Magyarországon eddig összesen három fintech cég kapott működési engedélyt, Litvániában már közel száz” – idézik Kiss Sándort, a Barion Payment Zrt. alapitó-vezérigazgatóját.
A nyilvánosan hozzáférhető adatok szerint a Barion Payment Zrt. tavaly 160,27 millió forintos nettó árbevételt ért el az előző évi 97,52 millió forint után. Eredménye negatív volt, a 2018. évet 163,1 millió forint üzemi szintű veszteséggel zárta a 2017-es 113,85 millió veszteség után.(MTI)

640x40_feher
Scroll To Top