ingyenes webstatisztika
Home / Belföld / Gazdaság / Okosgyárrá alakul a Bridgestone Tatabánya

Okosgyárrá alakul a Bridgestone Tatabánya

A Bridgestone EMEA 36 millió eurós beruházással valósítja meg 2023-ig nyolc európai gyárának okostechnológiai átállását. Ebben komoly szerepe lesz a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft.-nek, ahol a már digitalizált abroncsgyártás mellett a következő időszakban a gyártás teljes folyamata átalakul. Ez többek között érinti a félkésztermék gyártást, az energiaellátást, karbantartást, gyártáskövetést és a gyártástervezést is. A tatabányai gyár az európai Bridgestone gyárak közül másodikként indítja el az okosenergia („Smart Energy”) rendszert. A vállalat komoly elvárásokat támaszt az új technológiákkal szemben, célja az, hogy azonos dolgozói létszám mellett, 10%-al kisebb energiafelhasználással 2021-re évi 7,2 millió db abroncsra növelje termelését.

 

A tatabányai Bridgestone abroncsgyártási kapacitásának már több mint 60%-át digitalizált technológia adja. Az EXAMATION a Bridgestone mesterséges intelligencia alapú, nagy termelékenységű gyártástechológiája 480 ponton méri és ellenőrzi az abroncsok minőségi paramétereit. A digitális gépek nemcsak automatikusan gyártanak, de algoritmusok alapján ellenőrzik is az elkészült gumiabroncsok gyártási és minőségi paramétereit, így 15%-kal egyenletesebb minőségben, kétszer annyi, átlagosan napi 6.000 abroncsot gyártanak, mint hagyományos társaik. A rendszer érdekessége, hogy minden egyes abroncsról 700 MB-nyi adatot gyűjt, ami 4 TB-nyi adatot jelent naponta. A tárolt és elemzett adatokat a vállalat római és tokiói mérnökei az új abroncsmodellek tervezésében használják fel, az új abroncsmodellek terveit pedig ugyancsak digitalizálva juttatják vissza a gyárba, ahol így a felére csökken az új abroncsok első szériáinak gyártási ideje.

 

„Célunk nem kevesebb, mint a digitalizációban rejlő hatékonyságnövelési potenciál teljes kihasználásával, azonos dolgozói létszámmal, energiafelhasználásunk 10%-os csökkentése mellett, a jelenlegi 5 millió abroncsról 2021-re 7,2 millió abroncsra növeljük éves termelésünket” – mondta Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója.

 

A Bridgestone esetében az okosgyárrá alakulás több különböző projektből áll és a gyár működésének minden területét érinti. Az első ilyen bevezetendő projekt (Smart Energy) a gyár energiafelhasználását és annak költségeit optimalizálja, amely révén az üzem 10%-os energia-megtakarítást érthet el” – mondta Aba Mihály, a projekt vezetője. „A rendszer kapcsolatot teremt a termelési tervek és az energiafogyasztás között, és ezeket modellezve tervezhetővé és optimalizálhatóvá teszi az abroncsgyártás energiaigényét” tette hozzá.

     
 

A digitalizáció a karbantartásban (Smart Maintenance) is jelentős szerepet fog játszani. A mesterséges intelligencia adatelemzéssel jelzi előre a gyártógépek várható meghibásodásait, ezért tervezhetők lesznek a karbantartási ciklusok. A rendszer szenzorok segítségével méri, majd elemzi a gépek vibrációját, és még a költséges meghibásodásokat megelőzően javasol karbantartási munkálatokat.

 

A tatabányai abroncsgyárban az ipar 4.0-ás technológia (Smart Quality) lesz hivatott fejleszteni a termelés minőségét is. A már üzemelő digitális gyártógépek révén rengeteg adat kerül egy felhőalapú adatbázisba, ahol egy algoritmus összefüggéseket keres a gyártási paraméterek és a legyártott abroncsok attribútumai között, a következtetéseket pedig automatikusan továbbítja a gyár minőségellenőrzési mérnökeinek, akik azonnali beavatkozással jelentősen tudják csökkenteni a gyártási selejt mennyiségét.

 

Jelentősen egyszerűsödnek a Bridgestone gyár logisztikai folyamatai is. Az okos alapanyag (Smart Materials) technológia bevezetésével a gyár szakemberei teljes mértékben online tudják majd követni és irányítani az előkészített alapanyagok és a félkész termékek útját a gyáron belül. Nem lesz szükség vonalkódokra és leolvasó kártyákra sem, amely drámaian egyszerűsíti gyártástervezést és annak adminisztrációját az alapanyag keveréstől egészen a raktározásig.

 

A Bridgestone Tatabánya digitális átállásában kiemelten fontos szerepet kap a képzés. A vállalat a következő években folyamatos informatikai képzést biztosít majd a termelésben dolgozó munkatársainak, hozzásegítve őket a legújabb digitális gyártástechnológiák megfelelő kezelésének elsajátításához, amellyel munkaköreik magas hozzáadott értéket előállító pozíciókká válnak.

 

 

 

 

A Bridgestone EMEA-ról

 

A belgiumi központú Bridgestone Europe (BSEMEA) a világ legnagyobb gumiabroncs- és gumitermék-gyártó vállalata, a tokiói központú Bridgestone Corporation leányvállalata. A cég a régió 38 országában, összesen több mint 18.300 főt foglalkoztat, valamint 15 gumiabroncs- és gumitermék-gyárat, egy kiemelt K+F központot és egy tesztközpontot működtet. A Bridgestone Európában, a Közel-Keleten és Afrikában gyártott prémium gumiabroncsait világszerte értékesítik.

 

További információkért keresse fel a http://www.bridgestone.hu/szemely-4×4-es-kisteherabroncsok/, a https://www.bridgestonenewsroom.eu honlapokat vagy látogasson el Facebook, Instagram oldalunkra, illetve YouTube csatornánkra.

 

 

A Bridgestone Tatabánya Termelő Kft.-ről

 

A Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. 2006-ban kezdte meg működését, és napjainkra Magyarország egyik legnagyobb abroncsgyárává vált. Alapítása óta a vállalat munkavállalóinak száma több mint kétszeresére emelkedett: míg 2008-ban 361 munkavállalóval kezdődött meg a termelés, addig mára mintegy 1.200-an dolgoznak a világhírű márkával fémjelzett abroncs gyártásán.

 

A tatabányai gyárban elsősorban prémium kategóriás gépjárművekre szánt, nagy sebességindexű, személyautó- és terepjáró-abroncsok készülnek 230 féle méretben. Az üzemben a Bridgestone márka DriveGuard, Turanza és Potenza termékei, valamint a Firestone márka Roadhawk, Winterhawk és Destination termékei készülnek.

 

A Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. beszállítói hálózatát mintegy 750, döntő részben magyar kis- és középvállalat alkotja, amelyektől a cég tavaly 4,6 milliárd forint értékben vásárolt árukat és szolgáltatásokat. A vállalat éves árbevétele 2016-ban 36 milliárd forint, 2017-ben 53,1 milliárd, 2018-ban pedig 66,5 milliárd forint volt.

 

640x40_feher
640x40_feher
Scroll To Top