ingyenes webstatisztika

Mi kell ma a munkavállalóknak?

Első blikkre megmondható, hogy a fizetés a legfontosabb egy munkavállaló számára, az elvárások azonban ma már ennél összetettebbek. A tudatos munkavállalók figyelembe veszik a cég pénzügyi stabilitását, technológiai hátterét, a kínált termék vagy szolgáltatás minőségét. Sőt, az sem mindegy, hogy a munkáltató mennyire környezettudatos, lehetőséget nyújt-e az otthoni munkavégzésre és kerékpár-, illetve családbarát munkahely-e – hívta fel a figyelmet a K&H.  

 

A munkahelyválasztást befolyásoló három legfontosabb tényező nem változott az elmúlt években, hiszen a kutatások szerint a fizetés továbbra is a leghangsúlyosabb, amit a kellemes munkahelyi légkör és a hosszú távon biztos állás követ. Emellett évről évre nő az időmegtakarítási, illetve az etikai szempontok szerepe, mint például a munka-magánélet egyensúlyának biztosítása, a munkahely elhelyezkedése, a cég által képviselt környezetvédelmi és a társadalmi felelősségvállalás, valamint a szolgáltatások, termékek minősége. Az is ismert, hogy azok a munkavállalók, akiknek beleszólásuk van abba, hogy mikor, hol és hogyan dolgoznak, nemcsak elégedettebbek, de jobb eredményeket érnek el az innováció és a munkateljesítmény szempontjából is.

 

„A K&H-nál dolgozó közel 4000 munkatársunk és a hozzánk évente pályázó sokezer jelölt visszajelzései alapján egyértelműen látható, hogy sem a leendő, sem a meglévő munkatársak nem csupán egy fizetési csekkel azonosítják munkahelyüket, és a munkahellyel kapcsolatos elvárásokban egyre inkább jellemző a tudatosság. A munkavállalók ma már számtalan olyan szempontot figyelembe vesznek, mint a cég hosszú távú, stabil, környezettudatos működése, a kellemes vállalati kultúra vagy a fejlett technológiai háttér. Jó példa erre az otthoni munkavégzés, a home office lehetősége vagy a kerékpárbarát munkahely, amikre már az állásinterjúnál is rákérdeznek. Emellett nő a kisgyermekes munkavállalókat segítő családbarát munkahelyek iránti kereslet is” – hívta fel a figyelmet Végh József, a K&H HR igazgatója.

 

Az életkor helyett az élethelyzet határozza meg a munkavállalói igényeket

Habár a munkaerőpiaci trendeket gyakran a fiatal generációk megjelenésével és az ő változó igényeikkel magyarázzák, valójában inkább az olyan általános jelenségek hajtják, mint az azonnal elérhető információk és visszajelzések, a digitális eszközök kényelmes használata vagy az önmegvalósítás előtérbe kerülése. Ezeket az elvárásokat kell a munkakörnyezetbe is beépíteni, azaz rugalmas, mobil munkavégzést, valamint egyéni fejlődési lehetőséget kell biztosítani a munka-magánélet egyensúlyának megteremtése mellett. „A legnagyobb igény egyértelműen a home office iránt van, amit a munkavállalóink közül jelentős számban vesznek már igénybe. Legnagyobb pozitívuma egyértelműen az utazási idő megspórolása, ami egy budapesti dolgozó esetében napi 2 óra is lehet. Ezzel együtt az otthoni munkavégzés az irodai környezetet is befolyásolja, hiszen ugyanabban a munkatérben egyszerre kevesebb munkatárs dolgozik, így kényelmesebb lehet a bent dolgozó kollégák számára is” – tájékoztatott Végh József.

 

„Azt is látni kell, hogy számtalan olyan élethelyzet tipikussá vált, mint például az egyedülállók, a gyermeküket egyedül nevelő szülők vagy az aktív nyugdíjkorúak, amelyek más-más munkavállalói igényeket teremtenek. Az a munkavállaló, aki kreatív munkahelyről, a világot jobbá tevő munkáról álmodik, a gyermeke születésekor könnyen átértékelheti a fontossági szempontokat, és a stabil állás vagy a rugalmas munkavégzés kerülhet előtérbe. Meggyőződésem, hogy a generációs különbségeknél ezért sokkal nagyobb hatása van az életszakaszoknak, amihez a munkáltatónak is igazodnia kell. Az eredmények magukért beszélnek, hiszen a K&H-nál többek között a gyermekbarát irodának és a kismamák visszatérését támogató programnak köszönhetően 85% a visszatérő kismamák aránya” – mondta el a HR vezető.

 

 

 

A K&H Csoport

Az ország egyik vezető és országosan közel 4000 munkatársat foglalkoztató pénzintézeteként a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit mindenkor magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 206 lakossági fiókot működtet, és csoportszinten több mint másfélmillió ügyfélnek kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 2200 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet

 

 

 

K&H Bank

  1. I. negyedévének végén:

saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 320 milliárd forint

mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 3247 milliárd forint

adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 12,2 milliárd forint

 

K&H Biztosító

  1. I. negyedévének végén:

saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 11,8 milliárd forint

mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 179,4 milliárd forint

biztostástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,7 milliárd forint

adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,3 milliárd forint

 

640x40_feher
Scroll To Top