Magyar üzleti megoldás orvosolhatja az IT szakemberhiányt

Az üzleti alkalmazások új generációja jelentősen enyhítheti a hazai cégek szakemberhiányból adódó nehézségeit – legyen szó akár a magasan képzett alkalmazásfejlesztők hiányáról, akár egy új informatikai infrastruktúra gyors kialakításáról és üzembe helyezéséről. Biber Attila, az Oriana Hungary újonnan kinevezett operatív igazgatója szerint a megoldást olyan low code platformon alapuló alkalmazások jelenthetik, amelyek előre fejlesztett alapsémákból állnak, így csupán néhány hét alatt bármilyen vállalatirányítási rendszerhez integrálhatók.

 

Gyakorlatilag bármilyen méretű cégről beszélünk, a képzett IT szakemberek hiánya aktuális problémát jelent, hiszen több tízezer betöltetlen IT munkahely van Magyarországon. Az IVSZ 2015-ös kutatása óta nem javult itthon a helyzet, miközben az Eurostat 2017-es adatai alapján az EU-ban már messze az ICT szektorban jelentik a legnagyobb gondot a betöltetlen álláshelyek.[1] A vállalati és államigazgatási rendszerek digitális transzformációját kikényszeríti a fogyasztói igények felerősödése. Ennek következtében a digitalizáció a versenyszféra, illetve az államigazgatás minden területén és folyamatában jelen van, ami tovább növeli a vállalatokra és az informatikai vezetőkre nehezedő nyomást. A low code platformok megjelenése azonban enyhítheti a jól képzett szakemberek hiányát, és ezzel segíthet a megnövekedett üzleti igény és erőforráshiány okozta „olló” bezárásában” – mondta el Biber Attila, az Oriana Hungary újonnan kinevezett operatív igazgatója.  

 

A low code egy szoftverfejlesztési mód, ami lehetővé teszi a gyorsabb és megbízhatóbb fejlesztést azáltal, hogy eszközkészletével könnyebben építhetők fel az alkalmazások. Az ilyen fejlesztési platformok csökkentik a hagyományos kézi kódolás mennyiségét, lehetővé téve az üzleti alkalmazások gyorsabb szállítását, és alkalmazásukkal csökkenthető a fejlesztés, a képzés és a telepítés kezdeti költsége. A low code platformok támogatják a nagy vállalatok digitális átalakulását, ennek köszönhetően a piac növekedését a Forrester Research 2016-2022 között 45%-ra teszi.

 

„Az IT motorja kell, hogy legyen a cégek fejlődésének, növekedésének és hatékonyságnövelésének. A gyorsan keletkező és változó igények miatt azonban mire egy fejlesztési folyamat véget ér, sok esetben már másra van szüksége a cégnek. Az üzleti alkalmazások feladata ezért az, hogy könnyen és hatékonyan támogassák a napi szinten keletkező újabb és újabb igényeket. Az Oriana Effector low code rendszere ezt a vállalati agilitást támogatja úgy, hogy a meglévő alapsémákból pár hét vagy akár nap alatt a cég igényeire szabható rendszer alakítható ki – figyelembe véve a komplex üzleti környezet által elvárt adatbiztonságot, auditálást és skálázhatóságot is. Képletesen fogalmazva tehát az üzleti megoldások Legoja szeretnénk lenni” – mutatott rá low code megoldás lehetőségeire Biber Attila.

 

Az új operatív igazgató a hazai bővülést irányítja

Biber Attila az Oriana vezetését megelőzően a Microsoftnál, az LLP Hungary-nél és az Oracle-nél irányította közép- és nagyvállalatok informatikai rendszereinek bevezetését, így több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezik az integrált vállalatirányítási, ügyfélkapcsolati és üzleti intelligencia rendszerek piacán. A szakember új pozíciójában fő feladatának a low code motoron alapuló üzleti megoldások dinamikus hazai növekedésének támogatását tekinti. „A komplex vállalatirányítási rendszerek bevezetése során a legnagyobb kihívást a gyorsan változó felhasználói igények kielégítése okozta a dobozos rendszerek kötöttségei miatt. Az Effector low code platformja abban segíti a cégeket, hogy ezt a kihívást hatékonyan, felhasználóbarát módon, fenntarthatóan megoldják, miközben megkönnyítik a humán-számítógép interakciókat” – hangsúlyozta ki a szakember.

 

Az Oriana International vezetője a külföldi terjeszkedést felügyeli

„A hazai vállalatoknál jelentkező trendek – árnyék IT, kétsebességes IT, agilis szervezet kialakítása – nem országspecifikusak. Ennek következtében döntöttünk úgy, hogy az Effektor platform értékesítését külföldön is megkezdjük. Hisszük, hogy a termékben megnyilvánuló magyar szellemi termék külföldön is versenyképes lehet. A magyarországi operáció elmúlt években tapasztalható dinamikus növekedését szerettük volna megtartani, ezért a nemzetközi operációt külön választjuk, természetesen építve az itthoni több tucat projekt tapasztalataira. A külföldi terjeszkedés egyben új kihívást jelentő karrierutat is biztosít az Oriana Hungary csaknem 50 munkatársának” – tette hozzá Basa Richárd az Oriana International vezetője.

 

Basa Richárd szakmai karrierjét a Novellnél alapozta meg, majd bontakoztatta ki. Az itt eltöltött több mint 10 év alatt egyedülállóan sikeres szakmai utat járt be. „Az Oriana teljesen új szemléletmóddal jelent meg a hazai piacon a 2015-ben. Azóta sok hazai partner és ügyfél ismerte, illetve tapasztalta meg azokat a versenyelőnyöket, amelyeket az Oriana egyedi módszertana és üzleti modellje kínál. Ezeket a sikereket másoljuk most le nemzetközi szinten, ami új távlatokat nyit számomra is. A nemzetközi terjeszkedést az Effector platform köré kiépített partnercsatornán keresztül tervezzük megvalósítani. Az Oriana International a klasszikus szoftver vendor pozíciót látja el, azaz a partnerek végzik az értékesítést és bevezetést” – tájékoztatott Basa Richárd a nemzetközi terjeszkedésről.

 

 

Az Orianáról

Az üzleti alkalmazások új generációját kifejlesztő Oriana Kft. 2002-ben alakult, 100 százalék magyar tulajdonban lévő vállalat. Alapítói egyedülálló szakértelemmel bírnak az üzleti informatika (ERP, CRM, MIS, WFA) területén. Az átláthatóbb, hatékonyabb üzleti folyamatok érdekében olyan low coding platformon alapuló alkalmazásokat fejlesztenek, amelyek a kötött funkcionalitású célszoftvereknél jóval rugalmasabb, az egyedi fejlesztéseknél viszont kockázatmentesebb és költséghatékonyabb megoldást kínálnak az üzleti problémákra.

[1] https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/ICT_specialists_-_statistics_on_hard-to-fill_vacancies_in_enterprises#Overview

Scroll To Top