ingyenes webstatisztika
Home / _Címlap / Lenyomja az Y generáció az X-et?
Legfrissebb hírek Magyarországról angol nyelvű portálokról: NewsPortal.hu

Lenyomja az Y generáció az X-et?

Hatalmas változás jön néhány éven belül a munkaerőpiacon: a jelenleg még legnagyobb arányban jelenlévő X generációs munkavállalók 2025-től kisebbségbe kerülnek az Y generációhoz képest. A vállalatoknak ezért ideje szembenézniük a megszokottnál jóval kevésbé lojális munkaerő szokásaival és elvárásaival, nemcsak a toborzás és megtartás, de a több generáció hatékony együttműködése miatt is – hangzott el a K&H-ban szervezett családi vállalatok klubján.

 

Mindössze néhány év, és a jelenleg sem teljesen „komplikációmentes” munkaerőpiac újabb izgalmakat ígér. „A betöltött állásokat jelenleg uraló X generáció 2025-től kisebbségbe kerül, miközben egyre nagyobb teret követelnek maguknak az Y generáció tagjai. A cégek számára ez hatalmas kihívást fog jelenteni, hiszen, ha egyetlen jelzővel leírható az 1980-95 között született korosztály, az a lojalitás hiánya” – hívta fel a figyelmet Steigervald Krisztián, az Emocionális Marketing Kft. generációs szakértője.

 

„Az Y generáció munkaerőpiaci erőfölénye különösen hangsúlyos lehet a hosszú távon működő, így jellemzően 2, 3 vagy akár 4 generációt is foglalkoztató cégek esetében – amilyenek például a hazai családi tulajdonú vállalatok. Az ő számukra ezért különösen érzékeny terület lehet a különböző korosztályú munkavállalók hatékony együttműködésének megvalósítása” – hangsúlyozta ki Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője.

     
 

A szakemberek néhány hasznos tippet is adnak arra, hogyan érdemes a cégen belüli generációs ellentéteket kezelni:

  • Az Y generáció esetében
    • ne a lojalitásukra fókuszáljunk – ami nincs, vagy legalábbis jóval alacsonyabb szinten jellemző a korábbi korosztályokhoz képest – hanem az őket meghatározó nyitottságra, érdeklődésre. Tehát nagy hangsúlyt kell fektetni arra, hogy folyamatosan új ismereteket, tapasztalatokat szerezhessenek.
    • a globális gondolkodásukat, rálátásukat kiaknázva legyünk nyitottak az általuk javasolt újszerű megközelítési módokra és megoldásokra.

 

 

  • Az X generációsok
    • ne erőltessék rá a maximalizmusukat és munkamániájukat a fiatalokra – úgysem fog sikerülni, sőt, még akár nevetségessé is válhatnak. Helyette inkább dicsérjék őket az eredményeikért, és köszönjék meg gyakran munkájukat.
    • békéljenek meg a gondolattal, hogy a koruk miatt nem fogják tisztelni őket a fiatalabb kollégák, csak a viselkedésük miatt. Legyenek ezért határozottak, de semmiképpen se bánjanak lekezelően a fiatalabbakkal.
    • ne kritizálják az Y generáció „gyerekességét”, hiszen nem arról van szó, hogy ez a korosztály nem tud felnőni, hanem hogy nem akar – és ez óriási különbség.
  • Általánosságban a cégeknek:
    • le kell vetkőzni azt a rutint, hogy automatikusan fiatal munkavállalót keresnek egy új vagy megüresedett pozícióba.
    • a szinte másodpercenként új információhoz szokott Y generáció számára érdemes lehetőséget biztosítani a cégen belül más munkaterületek kipróbálására, elsajátítására is.
    • attól, hogy a Facebookot használjuk, még nem leszünk az Y generáció tagja. A toborzáshoz ma már gyakorlatilag elengedhetetlen közösségi oldalt használva ezért mindenképpen figyeljünk arra, hogy a tartalom és az üzenetek megfogalmazása is a korosztály nyelvezetével és vizuális világával valósuljon meg.

 

 

A K&H Csoport

Az ország egyik vezető és országosan több mint 4000 munkatársat foglalkoztató pénzintézeteként a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 206 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 2,1 billió forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít rendszeres megrendeléseket és tevékenységet.

 

 

K&H Bank

  1. I. negyedévének végén:

saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 259 milliárd forint

mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2981 milliárd forint

adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 15,1 milliárd forint

 

K&H Biztosító

  1. I. negyedévének végén:

saját tőke (IFRS, nem auditált): 12 milliárd forint

mérlegfőösszeg (IFRS, nem auditált): 170 milliárd forint

biztosítástechnikai eredmény (IFRS , nem auditált): 1,4 milliárd forint

adózás utáni eredmény (IFRS, nem auditált): 1,0 milliárd forint

640x40_feher   EZÉRT IMÁDJÁK A FOREXET TRÉDEREK MILLIÓI   640x40_feher
Scroll To Top

[contact-form-7 id=”55816″ title=”ContactForm_WithTel”]

×