ingyenes webstatisztika
Home / _Címlap / Kutatás: Nem okoz nehézséget a magyaroknak a hiteltörlesztés
Legfrissebb hírek Magyarországról angol nyelvű portálokról: NewsPortal.hu

Kutatás: Nem okoz nehézséget a magyaroknak a hiteltörlesztés

Az elmúlt 12 hónapban hitelért folyamodó magyar lakosság 65 százalékának nem okoz nehézséget jelenlegi hitelének törlesztése, a hitelesek 27 százalékának pedig a havi jövedelem tizedét sem éri el a havi törlesztőrészlet – derül ki a Provident Pénzügyi Zrt. brit anyavállalata, az International Personal Finance 6 tagországában végzett reprezentatív, több mint 3000 fős mintán végrehajtott kutatásából. A felmérés szerint az elmúlt egy évben a hazai megkérdezettek közel egyharmada folyamodott hitelért, ám csupán 20 százaléknak folyósították a hitelintézetek az igényelt teljes összeget.

Az International Personal Finance (IPF) a GfK kutató cég bevonásával az IPF leányvállalatok egyes országaiban mérte fel az elmúlt év lakossági hitelfelvételi szokásait, a pénzügyi helyzetet és az arról folyó kommunikációt, a megtakarítási formákat, valamint vizsgálta a jövőre vonatkozó hitelfelvételi kilátásokat, és az online szolgáltatások kihasználtságát. A kutatásban Csehország, Lengyelország, Magyarország, Románia, Spanyolország és Mexikó vett részt.

Magyarországon a megkérdezettek 30 százaléka folyamodott hitelért az elmúlt 12 hónap során, azonban a teljes hitelösszeget csupán a válaszadók 20 százalékának folyósították a pénzintézetek. Lengyelországban igényeltek a legtöbben személyi kölcsönt, a megkérdezettek 37 százalékának a hitelintézet meg is adta az igényelt összeget. A felvett hitelek számát tekintve egész Európában hasonló a tendencia. A megkérdezett magyarok 77 százalékának csupán egy hitele van. A többi országban is hasonló helyzettől eltérést Mexikóban találni, ahol a lakosság közel egyharmada (29%) két hitelt vett fel az elmúlt évben.

   

Az itthoni, elmúlt évben hitelt felvevő megkérdezettek 65 százalékának nem okoz gondot a törlesztés, jelenleg is kényelmesen fizetik a részleteiket. Ezen hitelfelvevők 27 százalékának a havi jövedelmük tizedét sem éri el a hiteltörlesztésre költött összeg.

A magyarok viszonylag nyíltan beszélnek a pénzügyeikről, a válaszadók 38 százaléka megosztja pénzügyi állapotát a rokonokkal. Ehhez képest a többi európai országban a pénzügy bizalmasabb témának számít, és átlagosan a válaszadók körülbelül 40 százaléka partnerével vagy élettársával osztja meg pénzügyeit.

A kutatás a megtakarítási formákra is kitért; kiderült, hogy a válaszadók hazánkban és a többi megkérdezett országban is leginkább bankszámlájukon tesznek félre. A magyarok 46 százaléka tartja bankban pénzét, míg minden harmadik megkérdezett (29%) a készpénz otthoni felhalmozását tekinti a legjobb megtakarítási módnak. Habár sokan ragaszkodnak a kézzel fogható bankóhoz, a pénzintézetek különböző online felületeit szívesen használják az ügyfelek. A magyarok kedvelik az online bankolást: a lakosság kétharmada (67%) gyakori oldallátogató.

Hazánkban a munkaerőpiaci trendekről is megkérdezték a lakosságot. Kiderült, hogy a piacot derűlátóan szemlélik a magyarok; tízből minden negyedik válaszadó (43%) úgy gondolja, az elmúlt egy évben javult a foglalkoztatási helyzet.

 

A Provident Pénzügyi Zrt.-ről:

Az ötszörös Superbrands díjas Provident Pénzügyi Zrt. immáron 17 éve meghatározó szereplője a személyi kölcsönök piacának Magyarországon. A brit hátterű vállalat 130 éves üzleti tapasztalattal bír. Anyacége, a Londoni Tőzsdén jegyzett International Personal Finance (IPF) tizenegy országban 2,4 millió ügyféllel rendelkezik. Több mint 3.000 munkatársával Magyarország legnagyobb munkáltatói közé tartozik. Két alkalommal is elnyerte a Magyarország Legjobb Munkahelye címet (Aon-Hewitt, 2012., 2014.), egyúttal 2012-ben a közép-kelet európai régió hatodik legjobb munkahelyének választották. 2013-ban a Gallup Intézet a világ harminckét legjobb munkáltatója közé sorolta a pénzügyi vállalatot (Great Workplace Award), első magyar szereplőként a díj történetében. A Provident mintegy 300 ezer ügyfelet szolgál ki 90 százalék feletti ügyfél-elégedettséggel. Az ügyfélkör a hitelképes magyar társadalom egészét leképezi. A Provident 2010-ben, 2011-ben, 2013-ban 2014-ben és 2018-ban is elnyerte a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díjat. A vállalat szerteágazó társadalmi felelősségvállalás programot működtet, melyet 2017-ben a Fenntarthatósági Világkongresszus a „Globális Fenntarthatósági Példakép” díjjal ismert el. Kollégáik az elmúlt években több mint 70 000 munkaórával segítettek önkéntesként oktatási és szociális intézményeket szerte az országban. A Provident gazdasági és pénzügyi ismeretterjesztő programja több tízezer háztartás és szakember számára juttatott el korszerű ismereteket (www.csaladikassza.hu).

640x40_feher
Scroll To Top

[contact-form-7 id=”55816″ title=”ContactForm_WithTel”]

×