Home / Belföld / Közel minden második szülő 50 ezer forint feletti összeget fordít gyermeke beiskolázására

Közel minden második szülő 50 ezer forint feletti összeget fordít gyermeke beiskolázására

Közel minden második szülő 50 ezer forint feletti összeget fordít gyermeke beiskolázására – derült ki a Provident Pénzügyi Zrt. több mint 500 ügyfele – elsősorban általános- és középiskolás gyermekkel rendelkező családok – körében végzett friss kutatásból. A háztartások fele előre felkészül a szeptemberi kiadásokra, a megkérdezett családok ötöde kölcsönből fedezi a tanévkezdetet.

A felmérés szerint a szülők fele több mint 50 ezer forintot szán a beiskolázásra, míg 14%-uk 40-50 ezer, 15%-uk 30-40 ezer, 14%-uk 20-30 ezer forint közötti összegből gazdálkodik. A válaszadók 7%-a kevesebb mint húszezer forintból oldja meg a beiskolázást. A korábbi évekhez hasonlóan idén is a ruházat és az iskolai eszközök jelentik a legnagyobb kiadást ebben az időszakban.

Idén tovább bővült azoknak a diákoknak a köre, akik ingyenes kapnak tankönyvet: a megkérdezettek 60%-a nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem kellett erre költeniük, 17%-uk maximum 5 ezer forintot ad ki ilyesmire, és csupán 8%-uk fizet húszezer forint feletti összeget.

Az iskolakezdéssel járó költségek próba elé állítják a családok pénztárcáját: a felmérésben résztvevők 31%-a ebben az időszakban a havi bevételének 15-30%-át, míg minden negyedik válaszadó bevételének több, mint felét költi gyermekei beiskolázására. Ezt felismerve egyre többaz idén már minden második – szülő időben felkészült a tanévkezdéssel kapcsolatos többletkiadásokra, és előre félretette a szükséges összeget, miközben 2016-ban csak a válaszadók 41%-a vélekedett hasonlóan. A családok 12%-a családtagoktól kap anyagi segítséget, 19%-uk pedig pénzintézettől vesz fel kölcsönt erre a célra. A szülők 14%-a csak a legszükségesebb eszközöket vásárolja meg.

Nem csak a tanévkezdésnél, de az év során is felmerülnek nagyobb, iskolával kapcsolatos kiadások. A Provident kutatásában résztvevők szerint az osztálypénz, a gyermekek kirándulásának és étkeztetésének költsége jelentik a legnagyobb kiadást az év folyamán. A kötelező iskolai képzésen túl a megkérdezett szülők sportfoglalkozásokra, szakkörökre, nyelvtanfolyamokra, táborokra, illetve kulturális programokra költenek. A válaszadók 23%-a több mint 50 ezer forintot szán éves szinten fakultatív képzésekre és programokra.

A ballagási és szalagavatóval kapcsolatos kiadások tekintetében is előrelátóbbak lettek a magyar családok. Idén a megkérdezettek 73%-a nyilatkozott úgy, hogy előre félreteszi a szükséges összeget, ami 10%-os növekményt jelent 2016-hoz képest. Ezekre a költségekre a háztartások 11%-a családtagtól, 9%-a pedig pénzintézettől kér segítséget.

A középiskolás gyermekeket nevelő szülők 69%-a tervezi, hogy gyermeke valamilyen felsőfokú intézményben tanul tovább majd. A résztvevők 14%-a előre félretette a szükséges összeget, 9%-uk pedig elegendő forrással rendelkezik a képzéssel járó kiadások biztosítására. A szülők ötöde úgy gondolja, külső segítséget kell majd igénybe venniük: 4% családtagtól kér kölcsön, 8% hitelintézethez fordul kölcsönért, 6% pedig a diákhitelt választaná. Minden tizedik fiatal előreláthatóan dolgozni fog az egyetem mellett.

 

A Provident Pénzügyi Zrt.-ről:

Az ötszörös Superbrands díjas Provident Pénzügyi Zrt. immáron 15 éve meghatározó szereplője a személyi kölcsönök piacának Magyarországon. A brit hátterű vállalat 130 éves üzleti tapasztalattal bír. Anyacége, a Londoni Tőzsdén jegyzett International Personal Finance (IPF) tizenegy országban 2,4 millió ügyféllel rendelkezik. Mintegy 3000 munkatársával Magyarország legnagyobb munkáltatói közé tartozik. Két alkalommal is elnyerte a Magyarország Legjobb Munkahelye címet (Aon-Hewitt, 2012., 2014.), egyúttal 2012-ben a kelet-közép-európai régió hatodik legjobb munkahelyének választották. 2013-ban a Gallup Intézet a világ harminckét legjobb munkáltatója közé sorolta a pénzügyi vállalatot (Great Workplace Award), első magyar szereplőként a díj történetében. A Provident mintegy 300 ezer ügyfelet szolgál ki 90 százalék feletti ügyfél-elégedettséggel. Az ügyfélkör a hitelképes magyar társadalom egészét leképezi. A Provident 2010-ben, 2011-ben, 2013-ban és 2014-ben is elnyerte a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díjat. A vállalat szerteágazó CSR tevékenységet folytat, kollégáik az elmúlt években több mint 70 000 munkaórával segítettek önkéntesként oktatási és szociális intézményeket szerte az országban, emellett a Provident gazdasági és pénzügyi ismeretterjesztő programot is működtet (www.csaladikassza.hu).

640x40_feher
Scroll To Top

 
Amennyiben szeretne részletesebb tájékoztatást kapni,
kérjük töltse ki az alábbi adatlapot.
Adatait bizalmasan kezeljük.

Név

Email cím

Telefonszám

 

×