ingyenes webstatisztika

Kína legnagyobb médiavállalata alakult meg Sanghajban

Sanghaj két nagy újságkiadójának összeolvadásával Kína legnagyobb médiavállalata alakult meg hétfőn.

A sina.com hírportál beszámolója szerint a Csiefang Csoport és a Venhuj-Hszinmin Sajtócsoport egyesülése a konszolidáció irányába mutató kínai médiapiaci trendeket tükrözi. A két vállalat adja ki Sanghajon túl a kelet-kínai part számos meghatározó lapját, így portfoliójában megtalálható a Shanghai Daily, a Shanghai Morning Post, az Oriental Morning Post, a Xinmin Evening News és számos nagyobb hetilap is.
Az összeolvadás után létrejövő új vállalat 20,9 milliárd jüan (731 milliárd forint) teljes eszközállománnyal rendelkezik majd, s a lépés elemzők szerint a sanghaji médiapiac országon belüli jelentőségét is meghatározó mértékben növeli.
A Shanghai Daily keddi írása szerint az egyesülés után az új óriásvállalat a nyomtatott sajtótermékek erősítésén túl az internetes média felé mozdul majd el.
Kína idén – Indiát megelőzve – a világ legnagyobb nyomtatottlappiacává vált. A napilapok összesített napi példányszáma 114,5 millió, az olvasószám alapján a legtöbben 2,5 milliónyian az első számú központi napilapot, a Zsenmin Zsipaót olvassák. Az írott médiapiacot illetően ugyanakkor gyakran hangzik el a kritika, miszerint a piac túltelített, számos lap mindössze százas-ezres példányszámban forog.(MTI)

640x40_feher
Scroll To Top