ingyenes webstatisztika

Kevesebb lesz a webshopból vásárolt ajándék idén karácsonykor

A karácsonyi vásárlási trendekben fordulat, hogy idén körülbelül 10 százalékkal kevesebben terveznek webshopból vagy szaküzletből ajándékot venni, mint tavaly. Idén is nyolctizedünk készül ajándékozni, átlagosan 38.000 Ft elköltött összeggel tervezünk és főként plázákból, hipermarketekből szerezzük be a már klasszikusnak mondható kozmetikum, ruha, könyv, élelmiszer vagy játék kategóriák valamelyikét. Hozzáállásunk a karácsonyhoz alapvetően pozitív, habár számos frusztrációink akad az ünnepek tájékán. Hajlamosak vagyunk túlhajszolni magunkat (28%), illetve sokan azt érzik, hogy elvárás ilyenkor a jókedv (34%). De azért a többség (54%) inkább örömtelinek éli meg és számukra a feltöltődésről (50%) szólnak az ünnepek. A karácsonyt nem kifejezetten szerető, „grincsek” aránya a lakosságban 16 százalék. – derül ki a Cofidis Hitel Monitor 2019 novemberi kutatásából.

 

Stabil vásárlási trendek idén karácsonykor

Az ünnepi készülődés egyik fő eleme az ajándékvásárlás, idén is a 18-69 éves lakosság nyolctizede fog ajándékot vagy ahhoz szükséges alapanyagokat vásárolni.  Saját kezűleg továbbra is a magyarok ötöde tervez ajándékot készíteni. Az ajándékok beszerzésének elsődleges helyszíne idén is a pláza (60%), ezt követi a hiper- és szupermarket (57%). Az eddigi folyamatosan növekedő tendenciával szemben viszont, most kevesebben tervezik magyar vagy külföldi webshopokból (56% vs. 64%) és szaküzletekből (40% vs. 49%) beszerezni a fa alá valót. Átlagosan 38.000 Ft-ot költünk idén karácsonyi ajándékra (az ajándékra nem költőkkel együtt 29 ezer forint a terv), amit aktuális havi jövedelemből (59%) és megtakarításból is (51%) fedezünk. Ennél többet, 50-100.000 Ft közötti összeggel csupán 13 százalékunk tervez és elenyésző (6%) azok száma, akik 100.000 Ft felett költekeznek. Hitelből kevesen, a magyarok 5 százaléka vásárolja meg az ünnepi ajándékokat. Idén továbbra is sokan (40%) terveztek a fekete péntekkel, jellemzően előre gondolkodva és karácsonyi ajándékokat is vásárolva (85%). A megszokott termékkategóriák hódítanak 2019-ben is, csupán kisebb sorrendbeli változások történtek az idén. Kedvenc ajándékaink még mindig a kozmetikum (46%) – ruha (42%) – könyv (41%) – élelmiszer (37%) – játék (36%) ötösfogatból kerülnek majd ki. A drágább ajándékok, mint például az ékszerek vagy a wellness-, utazás- vagy belépőjegyek kevesebb, mint ötödünk kosarába kerülnek majd.

 

Karácsonyi örömünnep némi melankóliával fűszerezve

A 18-69 évesek nagyjából fele az ünnepi készülődést inkább örömnek, semmint tehernek éli meg (54%). Maga a karácsony pedig alapvetően a pihenésről, feltöltődésről szól (50%), és ekkor igyekeznek a teendőket, ügyintézéseket a minimumra szorítani (49%). Ugyanakkor sokunknak nem ismeretlenek a karácsonnyal együtt járó nehézségek sem. Frusztrációink mögött a túlterheltség és a saját magukkal szemben támasztott túl nagy elvárások állnak. A válaszadók több mint negyede (28%) túlhajszoltnak érzi magát az ünnepek alatt, ötödük (20%) megoldhatatlan feladatnak látja az előkészületeket, illetve rendszeresen túlszaladnak az anyagi lehetőségeiken (21%). Harmaduk (34%) pedig olyan elvárást tapasztal, hogy jól kell magát éreznie ilyenkor, ami azonban nem mindig sikerül. Tízből négy embert (39%) bánt, ha nem tud mindenkire annyi időt szánni az ünnepek alatt, amennyit szeretne.  Az összejöveteleket a megkérdezettek negyede sokszor fárasztónak tartja. A karácsony kapcsán felmerülő terhek a nők vállát jobban nyomják, és túlhajszoltabbnak is érzik magukat, mint a férfiak. Mégis összességében a nőkre jellemzőbb, hogy az ünnepeket örömnek és nem tehernek élik meg. De a mérleg összességében pozitív: a magyarok hattizede szereti a karácsonyt, és csak 16 százaléka nem, negyedük pedig a kettő között van. A karácsonyhoz fűződő viszonyt leginkább az határozza meg, hogy mennyire tudjuk örömként megélni az ünnepi készülődést és az, hogy olyanokkal töltjük, akikkel szeretünk együtt lenni és jól tudjuk magunkat érezni. Szerencsére kevesen vannak, akik egyedül töltik az ünnepeket (11%), köztük sokkal nagyobb arányban vannak a karácsonyt nem kedvelők.

 

Kik és miért utaznak külföldre az ünnepek alatt?

Közel kétharmadunk tartja elképzelhetőnek, hogy karácsonykor elutazzon. Viszont a karácsonypártiak és a „grincsek” is más-más motivációból. A napfényen, a melegen és az utazás örömén túl, a második tábor nem meglepő módon elsősorban menekülőútként tekint az utazásra, hogy megússza a karácsony körüli felhajtást (71% vs. 16%), illetve sokuknak jó mentség lenne a családi összejövetelekről való kimaradásra is (48% vs. 12%). A nem kedvelők körében többen vannak azok, akik karácsonykor egyébként is el szoktak utazni (18% vs. 8%), illetve sokkal inkább látják a pihenés, feltöltődés lehetőségét is (68% vs. 47%), mint azok, akik szeretik a karácsonyt.

 

A Cofidisről: a Cofidist Franciaországban alapították 1982-ben, székhelye Lille-ben található. Többségi tulajdonosa a Credit Mutuel Bank. Világszerte több mint 5000 munkavállalót foglalkoztat. A Cofidis 9 országban van jelen: Franciaország, Spanyolország, Portugália, Olaszország, Belgium, Csehország, Szlovákia, Lengyelország és Magyarország. A magyar fióktelep 2006-ban kezdte meg tevékenységét személyi kölcsön, áruhitel, adósságrendező hitel és mostanra autófinanszírozási termékeivel. A Cofidis Magyarország egyedisége a távértékesítésben rejlik: telefonos és online hitelügyintézést is kínál ügyfeleinek. A cég az online hitelek specialistájaként törekszik a folyamatos újításra, így 2017-ben úttörőként bevezette a videós azonosítást, majd 2018-ban elindította új fejlesztését, az elektronikus aláírást. Ezeknek a megoldásoknak köszönhetően mára a teljes hiteligénylési folyamat elektronikus úton végezhető el.  A Cofidis elkötelezett a felelős hitelezésben, valamint ügyfeleik és munkavállalóik megbecsülésében: ennek bizonyítéka, hogy 2019-ben elnyerte a Great Place to Work illetve a Kiválóság az ügyfélkiszolgálásban díjakat. A Cofidis Csoport a Team Cofidis, profi országúti kerékpáros csapat névadó szponzora és elkötelezett támogatója immár 23 éve. A Team Cofidis a világ legnagyobb országúti kerékpáros versenyének, a Tour de France-nak állandó résztvevője. A hazai Cofidis 2016-tól itthon is elindította kerékpáros programját, amelynek keretein belül sportszponzorációt, rendezvénytámogatást és civil együttműködési programokat valósít meg. További információkért látogassa meg a www.cofidis.hu és a cofidisauto.hu oldalakat. A Cofidis Hitel Monitor kutatásról: az adatok az Cofidis Hitel Monitor kutatásából származnak, melyet az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készít 500 fős mintán online adatfelvétellel évente négy alkalommal 2011 óta. Az adatok a 18-69 éves magyar internetező lakosságra reprezentatívak.

 

 

640x40_feher
Scroll To Top