ingyenes webstatisztika
Home / _Címlap / Kereskedési ötlet: Shake Shack Új Dimezíót Nyit

Kereskedési ötlet: Shake Shack Új Dimezíót Nyit

A Shake Shack gyorsétterem lánc tőzsdére lépését hatalmas izgalom előzte meg. A várakozások alapján 2015-ös év egyik legnagyobb emelkedésével kecsegtetett. Január 30-án, múlthét pénteken debütált a Shake Shack cég a NYSE-en, a SHAK nevű tickerrel.

shakeshack

A vállalat a kibocsátási ársávot folyamatosan növelte. A tőzsdére lépést megelőző road shown még 14 dolláron lehetett jegyezni a részvényeket. Közvetlenül a tőzsdei nyitást megelőzően 21 dolláron lehetett a papírokhoz jutni az IPO keretein belül, majd a kereskedési nyitás már 47 dollár környékén volt.

A Shake Shack célja 90-95 millió dollár tőke bevonása a cégbe, hisz nem titkolt terv a további terjeszkedés. Emellett a befolyt dollármilliókból hitelállományuk csökkentése is céljaik között szerepel.
Ha ezeket vesszük alapul, akkor a cég bevételeinek további növekedése megalapozottnak tűnhet a jövőben. Ami tovább növelheti a részvények iránti keresletet.

A cég 2004-ben kezdte meg működését, egy egyszerű utcai árusként. 2014 végére több, mint 63 étterme volt már világszerte. A gyorsétterem lánc éttermeinek 35-40%-a Amerikán kívül található.
Ha ez nem lenne elég, idén a Shake Shack tervezi a legtöbb éttermet nyitni, ami egy figyelmeztető jel lehet, mind a befektetők, mind pedig a konkurencia számára.

A cég növekedési kilátásai rendkívül biztatónak mondhatóak. Bevételei folyamatosan kétszámjegyű értékeket mutattak az elmúlt évek során. A 2013-as forgalmat, már a 2014-es év III. negyedévében túlszárnyalták. A cég feltörekvését az is jól jelzi, hogy éttermei átlagban 5 millió dolláros bevételt értek el. Más gyorséttermek ezt az eredményt meg se közelítették. Összehasonlításképpen egy átlagos McDonald’s üzlet csupán 2.5 millió dollárt ért el.

 

Mi repítheti tovább a cég részvényeinek árfolyamát?

A saját működtetésű éttermeinek számát tizenötszörözné, és 450 darabra emelné. Bevételei főként új éttermek nyitásából ered.
Globálissan még több országba szeretne jelen lenni, és ahol már jelen vannak ott is szeretnék tovább növelni piaci részesedésüket. Tapasztalatok alapján ezen éttermek sokkal több profitot termeltek az anyacég számára.

Randy Garutti vezérigazgató, figyelemre méltónak tartja, hogy a terjeszkedésük a válság ideje alatt is növekedett. Ez a teljesítmény egy új cég esetében kiemelkedőnek mondható. Emellett a javuló amerikai gazdaság újabb lökést adhat a cég növekedésének.

Az elmúlt években a Shake Shack-nek nőtt legjobban az értékesítése és átlagban náluk költi a legtöbbet egy vásárló.

Emellett szeretnék ételpalettájukat is bővíteni, hogy továbbra is fent tudják tartani fogyasztók érdeklődését. A vállalat nagy hangsúlyt fektet a minőségi étkezésre. Nagy gonddal válogatja ki az éttermek elhelyezkedését, alapanyagok minőségét és a tálalást is.

A Shake Shack piaci terveit látva további nevekedésük nem kérdéses, ha ez a megszokott ütemben folytatódik, valószínűsíthető, hogy egyre jelentősebb piaci teret nyerhetnek.

Regisztrációval további tájékoztatást kaphat kollégáinktól.

[contact-form-7 id=”18828″ title=”1 kapcsolati űrlap”]

 

640x40_feher
640x40_feher
Scroll To Top

[contact-form-7 id=”55816″ title=”ContactForm_WithTel”]

×